HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Vasúti halállista - szerintem

2009.08.15. 12:53 vonat blog

A sajtóban eddig nyilvánosságra került közlekedési reformtervek nyomán jósolok. Mit csinálnak most titokban a minisztériumi emberek? Azon munkálkodnak, hogy kijelöljék a bezárandó vasútvonalakat. Az egyeztetések a háttérben már valószínűleg zajlanak.

A kormányszóvivő elmondta: a MÁV-nál a koncepció szerint a jelenlegi 7.700 kilométer vasútvonal 60 százaléka országos, 40 százaléka pedig regionális vonal lesz. A regionális és országos közlekedés jövő évi koncepciójának stratégiáját augusztus 24-ig kell elkészíteniük az érintett szervezeteknek.

Forrás: Elfogadta a kormány a közösségi közlekedési rendszer átalakításának stratégiáját; 2009. 08. 07., kormanyszovivo.hu

A 40 százalékot úgy kell érteni, hogy azt akarják bezárni, és gyakorlatilag busszal pótolni, ez kb. 3000 km vasutat jelent. Azért írom ilyen magabiztosan, hogy azt akarják bezárni, mert a regionális megrendelőknek honnan lenne pénze és ideje arra, hogy ekkora hálózaton regionális vasúttá szervezze a nekik adott vonalakat. A kormány ezektől szabadulni akar, és a régiókkal akarja kimondatni a halálos ítéletet. Az eddigi halállisták alapján következzék egy lehetséges verzió közel 3000 km vasút bezárására:

vonal
km
 
3
37
Almásfüzitő - Esztergom
5
82
Komárom - Székesfehérvár
11
80
Veszprém - Győr
12
15
Tatabánya - Oroszlány
16
39
Csorna - Hegyeshalom
22
23
Körmend - Zalalövő
23
49
Zalaegerszeg - Rédics
35
100
Siófok - Kaposvár
36
51
Kaposvár - Fonyód
37
53
Balatonszentgyörgy - Somogyszob
42
40
Mezőfalva - Paks
38
8
Somogyszob - Nagyatád
43
21
Mezőfalva - Rétszilas
45
38
Székesfehérvár - Sárbogárd
47
19
Godisa - Komló
50
60
Dombóvár - Bátaszék
61
24
Szentlőrinc - Sellye
64
23
Pécs - Pécsvárad
65
63
Villány - Mohács
75
70
Vác - Balassagyarmat
77
25
Aszód - Vácrátót
78
100
Aszód - Balassagyarmat - Ipolytarnóc
85
90
Szolnok - Vámosgyörk - Gyöngyös
87
68
Eger - Putnok
92
58
Miskolc - Ózd
94
60
Miskolc - Tornanádaska
98
51
Szerencs - Hidasnémeti
102
74
Kál-Kápolna - Kisújszállás
103
44
Tiszafüred - Karcag
105
39
Debrecen - Nyírábrány
106
52
Debrecen - Nagykereki
107
20
Sáránd - Létavértes
109
68
Debrecen - Tiszalök
110
78
Debrecen - Mátészalka
111
57
Mátészalka - Záhony
113
101
Nyíregyháza - Zajta
114
33
Mátészalka - Csenger
115
18
Mátészalka - Tiborszállás
116
59
Nyíregyháza - Vásárosnamény
117
99
Nyíregyháza - Ohat-Pusztakócs
121
123
Újszeged - Békéscsaba
125
98
Mezőtúr - Mezőhegyes
121
17
Mezőhegyes - Battonya
126
6
Kisszénás - Kondoros
127
84
Gyoma - Vésztő - Körösnagyharsány
128
124
Békéscsaba - Püspökladány
130
34
Makó - Hódmezővásárhely
142
25
Kecskemét - Lajosmizse
145
67
Kecskemét - Lakitelek - Szolnok
146
54
Kiskunfélegyháza - Kunszentmárton
147
79
Kiskunfélegyháza - Orosháza
 összesen
2798
 

 

Mint látható, nem tudtam 3000 km-t összeszedni, még úgy sem, hogy brutálisan megnyestem a hálózatot. Ennyi vasútvonal kivonása az országos hálózatból indokolható ugyan, de káros. Van köztük nemrég felújított vonal és valóban reménytelen, használhatatlan vicinális.

Bezárásról egyelőre nincs szó hivatalosan. Kivéreztetést akar a kormány. A régiók várhatóan nem jutnak elég pénzhez, így nem tudják ezt a hatalmas regionális hálózatot fenntartani. Azt hiszem, a közlekedési kormányzat úgy gondolja, Magyarországon elég kb. 4-5 ezer km vasút, és meg is teszi a szükséges lépéseket.

67 komment

Címkék: kormány finanszírozás mellékvonal autóbusz vicinális

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr781311009

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kulup 2009.08.15. 16:28:51

Már nagyon régen be kellett volna zárni ezeket és sóval behinteni !!!

pharmacyli 2009.08.15. 16:38:20

@kulup: Majd ha a válság következtében eljön a nagyobb nyomor, majd ha kevés lesz a pénz üzemanyagra, akkor majd visszasírják a felszedett vonalakat. Most persze csak szüneteltetik, majd leszerelik a fénysorompókat, megjelennek a fémtolvajok, az egészet parlagfű növi be és aztán majd jön a sírás.
Ennyire rövidlátó intézkedést rég nem láttam. Csak a megszorításhoz, a tönkretételhez értenek. Építeni szinte semmit nem építettek, vagy csak hülyeséget: dombok közé völgyhidat, sík vidék helyett löszdombot hordtak az épülő autópálya fölé alaguttal, ami beomlott. Sok pénzt elherdáltak, sok mindent leromboltak. Most is folytatják. (azt ne írják, hogy így életképtelenek e vasutak, mert ebben van igazság. De Európa szerencsésebb térfelén hasonló vonalakat megújítottak, volt elképzelésük és megvalósították) Itt csak a 100 milliós végkielégítéseket vették fel...

bölényember 2009.08.15. 16:51:14

@pharmacyli: habár abban is van igazság amit írsz, mármint a végkielégítések és a rombolás, azért azt is be kell látni, hogy értelmetlen üzemeltetni olyan vonalakat, amit egy nap kb 6-8 ember használ, javarészt ingyen, mert ugye már mindenre kedvezményt kell adni, és ezért cserébe eltartunk egy rakat MÁV-ost az adófizetők pénzéből. közben a vonatnál a lovaskocsi is gyorsabb, és a legtöbb esetben ugyanide távolsági busz is jár. persze az is veszteséggel.

1116001 2009.08.15. 16:53:48

Ez a lista úgy baromság ahogy van!

Ebből kb 15 vonalat nyugodtan kihúzhatsz, a magas utasszám, és hosszuk miatt.
Másik 5öt a Gysev venne át. És még további 10vonalon a teherforgalom jelentős.

changebug (törölt) 2009.08.15. 16:58:36

> Székesfehérvár - Sárbogárd
Hmmm. És ha, mondjuk Pécsről akarok Székesfehérvárra menni akkor mehetek fel pestre?

Szerintem meg a Dunántúlon a 100000+ városok között (Győr-Székesfehérvár-Pécs) inkább fejleszteni kéne nem felszedni.
A világ röheje az is Pécsről-Szegedre szintén nagyfalun keresztül érdemes csak menni vagy busszal amit kívánok annak az okostojásnak aki egyre hosszabbá és drágábbá teszi a pesten kívüli utazás lehetőségét.

georg 48 2009.08.15. 17:11:42

Na ne csináljátok! Nincs is kishazánkban 3000 km. vaspálya. Egyébként is! Mi a bánatos szentszarnak vasút? A vasút hosszútávu közlekedésre alkalmas. A rövidre ott a Hév. Nemsokára úgyis megszünik minden munkahely. Az árút közúton fuvarozzák. Nyaralni már nem mennek az emberek. Aki megy az repül. Nagymutert nem kell meglátogatni Böhönyén, mert úgysem ismeri meg a családot. Zárják be az egész kócerájt. Adjuk ki ajelszót: háttal a vasútnak.

oolajtoo 2009.08.15. 17:12:59

nemrég a bfüredi jegypénztár mellett ücsörögtem a kinnt zuhogó esőben, és jó 30 percet vártam a vonatra - a városban már nem lehetett sétálni.
leszámítva a váróban üvöltöző, és rohangáló 6+ éves gyerekeket, egyetlen dolog volt igen érdekes;

a fél óra alatt kb 15-20 ember vett jegyet, 30 év felettiek (akik már az összes posztgrad képzésből is egészen biztosan kicsúsztak), és talán ha 2 ember vett teljesárú jegyet, úgy hogy ebbe magam is beleszámoltam ....

ilyenkedvezmény, kiscsoportos, nagycsaládos, nagymagyar, nyugdíjjas ....


szép

Meridian74 2009.08.15. 17:40:09

OK, 40%.
No, akkor viszont a vezetők 40%-ára sincs tovább szükség, sőt mivel eleve túl sok a vezető, legyen inkább 60-70% ez kurtítás köztük. Úgyis csak tehetetlenül ülnek a bőrfoteljaikban, aránytalanul nagy lóvékért. Röpüljenek ők is a leépített vasútvonalakkal együtt, rájuk sincsen szükszég.

georg 48 2009.08.15. 17:46:05

Meg különben is! Azt a baromarcút, aki ezt kitalálta kirugják, kap majd 100 milla bánatpénzt, két év mulva visszaveszik, mert rájönnek, hogy mégiscsak kell a csühögő. Akkor azért fog kapni 100 millát, mert minderre rájött. És ez megy időtlen időkig.

Kopi3.14 2009.08.15. 17:58:49

@pharmacyli: azért megbocsáss, de a völgyhíddal, alagutakkal sok baromságot mondtál: vannak előírások autópályára, többek között lejtés is, max. mennyi lehet. Ezt be kell tartani. A löszdombot a rosseb hordta, nem az építők, az már ott volt. Hogy oda kellett építkezni? Kérdezd a sötétzöldeket miért kell mohácsig elmennie az autópályának, ha Pécsre szánták. Azt is gondold végig miért tartsanak fenn állami pénzen bármit is, amit nem használ az ország: az a vasútvonal, amelyiken napi szinten jár három pár vonat, összesen tíz utassal minden, csak nem elfogadható egy spórolni akaró időben. És inkább a vasutat zárják be, mintsem kórházakat.

Nézzük a listát:
Gyoma-Knagyharsány. Marhaság, legalábbis Vésztőig. Csakis Vésztőtől kezdve lehet elgondolkodni rajta.
Makó-Hódmezővásárhely. Budapest felé élő vonal, megvan a kihasználtsága a sima Bz módon is.
Újszeged-Bcs. Az Alföld jelentős részének egyetlen lehetősége emberi időben és módon elérni megyeszékhelyet, régióközpontot, gyakorlatilag bármilyen ügyintézéshez, szakorvosi ellátáshoz kell. Illetve enélkül a fővárost elérni is borzalmasan nehéz.
Rédics-Zegerszeg, Vp-Győr pedig tipikus turistavonallá válhatna, időszakos közlekedéssel.
Pécs-Pécsvárad viszont simán megszűntethető.

Fehérszakál 2009.08.15. 18:44:47

Az egész vasutat meg kellene szüntetni a bkv-val egyetembe vagy privatizálni kell. Ami most megy ebben az országnak nevezett szarságban az nem tömegközlekedés hanem tömegek meglopása.

kulup 2009.08.15. 18:55:17

@Kopi3.14: Az M6-osnak azért kell Mohácsig elmennie, mert ott (pontosabban Bóly alatt) fog csatlakozni a horvát A5-öshöz ami meg a bosnyák autópályához és akkor le lehet majd menni Dubrovnikig. Semmi köze a "sötétzöldekhez".

Németh András 2009.08.15. 19:06:43

@Kopi3.14: Sőt az autópályaépítésekbe már nem hogy a sötétzöldek, de a világoszöldenek sincs beleszólásuk.
Mindössze addig amíg hülyén jönne ki hogy azt mondják hogy az erre szánt pénz nincs meg mert ellopták. Egyszerűbb azt mondani hogy a karakószörcsögi egyesület miatt kellett sokmilliárdos viadukt meg stb. Az M6-ról meg annyit hogy a -os fóút jelenlegi nyomvonala sok tíz km-en nem érint települést, annak szélesítése valamint atelepülési elkerülőm megépítése éppen elég lett volna. A maradék pénzből pedig az összes érintet megye összekötő úthálózatát fel lehetett volna újítani. Csak abból nehezebb pénz lopni.
Azt meg nekem senki ne mondja hogy a műszaki indokok miatt nem lehett volna megmászatni azt a két-három dombocskát. Járt már valaki az M7-es pest és a velencei-tó közt? És látott a hihetetlen emelkedőn visszafelé guruló autót, mert én nem.
Az autópályaépítés egy hihetetlen pénzlenyúlás és ha pont a vasutat fejlesztenék és az emberek újra vonatra szállnának meg a tranzit kamiont rákényszerítenék akkor kurvára semmi szükség nem lenne rájuk.
Csak eben az országban mindenki azt hiszi hogyha a háza ablakából lát egy ótópályát akkor ő meg fog gazdagodni, de az autópályából akkor lehet meggazdagodni ha még nem látod :)

Németh András 2009.08.15. 19:07:53

Magánlevélben várom a helyesíráson csámcsogókat, mert még nekem is sok amit az elébb képeztem :)

ratt_724 2009.08.15. 19:17:18

A lista első eleme nem európai tranzitútvonal?
Mert ha jól emlékszem a párhuzamos M15-ös autóút mintha E betűs lenne.

franta 2009.08.15. 19:19:02

@1116001: Bár az egész kócerájt a GYSEV venné át... Tavaly voltam a Szombathely - Szentgotthárd vonalon, amit átvett a GYSEV. Tiszta szerelvények, tiszta és rendezett állomások... Soroljam? A vonal a MÁV idején nem így nézett ki.

franta 2009.08.15. 19:22:20

Az egész poszthoz: Belgiumban vagyok ismerős. Az Ardenneket leszámítva végülis a sík területen (többnyire Flandria) mindenhonnan gyakorlatilag mindenhova el lehet jutni vonaton. Sűrűn, és nem sok utassal is. A buszok csak nagyon, de nagyon rövid távon járnak, és senkinek eszébe sem jut busszal kiváltani a vasutat. És kéreném, hogy hagyjuk azt a dumát, hogy Belgium gazdag ország, mert nem erről van szó.

franta 2009.08.15. 19:23:44

@oolajtoo: Belgium megint. No, az aztán tele van mindenféle kedvezménnyel (ilyen csoport, amolyan társadalmi réteg, hétvége stb. stb.)

kulup 2009.08.15. 19:34:35

Persze, a vasút az alapvetően jó dolog, csakhogy a magyar MÁV alkalmatlan, korrupt és túlburjánzott vezetőségét nem lehet máshogyan elpusztítani, csak a cég teljes megszüntetésével, szerintem. Sóval behinteni az egészet, jó vastagon !!

Murderface 2009.08.15. 19:36:50

"Hegyeshalom - Rajka"
Már csak egy kérdésem maradt: Pozsonyba akkor hogy fog menni a vonat? :) Bekapcsolja a mozdonyvezető a Turbo Boost-ot, mint David Hasselhoff a Knight Riderben, és átugrat Hegyesből a szlovák határig? Nem feltétlenül az utasszállító vonatokra gondolok, (busszal egyszerűbb és olcsóbb lesz eljutni, ha a pozsonyi BKV végre elindítja a 801-es járatot), inkább a teherforgalomra.
"Veszprém - Győr"
Ezt viszont tényleg be kellene zárni szerintem, kb. gyök 2 utast szállít, minimum fél órát késik, de inkább 1-1.5 a jellemző (volt már nekem 5 órás utam is a fenti vonalon), amíg a busz szinte mindig pontos. Amikor meg hótorlaszok miatt nem tud átmenni a busz a Bakonyon, akkor a vonat se.

pandacsökiboborján 2009.08.15. 19:37:56

Lári-fári.
Az egész MÁV-ot el kellene adni mondjuk a Bundesbahnnak.Ha kéne nekik...Bár úgy nem lehetne síbolni.

VadMacs 2009.08.15. 19:51:17

Na azért ne keverjük össze az M7 -es emelkedőit azzal a szerencsétlen völgyhíddal. Aki járt már ott, az tuti nem próbálja meg "szinte sík" terepként előadni. És ott kivételesen igaz az a tény is, hogy csak egy adag fontoskodó f*szkalap pógármester' meg pártkatona miatt kellett oda vinni a nyomvonalat, ahol van (eredin ugye nem szerepelt ilyen).
Azt viszont már én is aláírom: ha építeni kell, megjelennek a hiénák is...

schawo2 2009.08.15. 20:22:45

Vegyétek már figyelembe, hogy a lista csupán elméleti, és a postíró alkotta. Kár azon csámcsogni, hogy ebből mi kéne, meg hogy a máv k.annyát.

blokkos 2009.08.15. 20:45:22

Valószínű van olyan vonal ami gazdaságtalan, de au abszolút gazdaságtalan az a rendegetg vasutas, aki ezeket kiszolgálja! Nem, nem a bakterre, a forgalmistára gondolok, bár műszaki fejlesztéssel ezek kiválthatók, hanem az a sok semmittevő irodkukac, szabályhalmozó semmittevő, aki rátelepszik a rendszerre, és teszi drágává a vasutakat!

Kopi3.14 2009.08.15. 20:49:10

@kulup: Dehogynem, miattuk került egy csomót a Duna felé. Eredeti tervek nem a mostani útvonalon vitték volna.

@Németh András: A hatost lehet szélesíteni, csak van vele egy komoly probléma: a Mecsek. Azon átvinni nem lenne egyszerű. A teleplések elkerülése meg azért pont a Szekszárdtól Pécsig tartó szakaszon nem egyszerű feladat. Szekszárdig megoldható lenne-mondjuk azM6-ostól ismerem csak alaposabban. lenyúlni vasútépítésnél is lehet, nem csak autópűlyaépítésnél, csak más cégek, és kisebb kontroll alatt teszik. Ha ezt vitatod, akkor még nem olvastál eleget a különféle remekül kiszervezett pályaépítő részeiről a cégnek. A szabályokban előírtak nem a visszagurulásról szólnak, megvan mekkora meredekséggel lehet építeni autópályát. És nema személyforgalom a fontos, hanem a teherforgalom.

kacsa65 2009.08.15. 20:51:22

@oolajtoo: Gratulálok bazdmeg. 30 felett nincs élet. Fölötte már posztgrad képzésre sincs esély. Téged ki taníttatott? A 16 éves jó kurva anyád?

bajaj 2009.08.15. 20:56:55

Elég sokat utaztam szerte a világban, amennyire emlékszem a vasutat csak ott váltják ki buszokkal:

1. ahol nem épült ki jelentös vasúti infrastruktúra,
2. ahol van nagy áteresztöképességü közúthálózat.

Mindenütt másol ragaszkodnak a megépített vasútakhoz, még tovább is fejlesztik azokat, a buszoknak csak ráhordó szerepük van a vasúti csomópontok térségében.

Szerintem kár vitatkozni azon, milyen MOST a vasút kihasználtsága Magyaroroszágon. Ezt a jelenlegi helyzetet egy teljesen impotens vezetés egy tökéletesen elavult vállalati struktúrával állítja elö. Szerintem le kéne váltani a vezetést olyan szakemberekre, akik már láttak közelröl jól müködö integrált tömegközlekedési hálózatot, pl. Németországban, vagy már mások által is említett Benelux-államokban.

azallamenvagyok 2009.08.15. 21:07:33

"A vasút hosszútávu közlekedésre alkalmas. A rövidre ott a Hév." LOL

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.08.15. 21:26:05

@1116001:
"Ez a lista úgy baromság ahogy van!
Ebből kb 15 vonalat nyugodtan kihúzhatsz, a magas utasszám, és hosszuk miatt.
Másik 5öt a Gysev venne át. És még további 10vonalon a teherforgalom jelentős."

Megpróbáltam megtalálni azt a 3000 km-nyi vasutat, amelyre a kormány emberei gondolnak, amikor leválasztanának egyes elemeket az országos hálózatról. A cél az volt, hogy meglegyen a 3000 km. Én sem szüntetném meg ezeket, csak kíváncsi voltam, hogyan lehetne egy ilyen halállistát összerakni.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.08.15. 21:27:21

@pandacsökiboborján:
"Lári-fári.
Az egész MÁV-ot el kellene adni mondjuk a Bundesbahnnak.Ha kéne nekik...Bár úgy nem lehetne síbolni."
És akkor ők nem kérnének állami támogatást? Bár lehet, hogy jobb üzemeltetői kultúrát hoznának...

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.08.15. 21:31:12

@ratt_724:
Hegyeshalom és Rajka között csak a személyszállítás szűnne meg.

MP 2009.08.15. 22:43:36

Ez olyan mint Budapesten és a világon sok helyen a villamosvonalak megszüntetése. Most meg csinálják vissza. Itt is mire rájönnek hogy jobb lenne a vasút addigra már írmagja sem marad.

szolid_mercis 2009.08.15. 23:02:49

A kihasználatlan mellékvonalakat már réges rég be kellett volna záratni. (nemtom a fenti lisából mennyi a vonalak kihasználtsága)

Off: Legutóbb ezen akadtam fenn: BP-Velence vonattal (teljesárú menetjegy) Oda vissza 1600 FT.
Kocsival (nem autopályán) 1600 Ft. És elvileg itt ugye 5en tudunk menni...

Autóval bárhova olcsóbban el lehet jutni, mint tömegközlekedéssel - teljes áru menetjeggyel.

MCMLIX 2009.08.15. 23:58:40

@szolid_mercis:
Ezt az 1600Ft-os kocsiköltséget hogy számoltad ki (el)? Ugyanis Bp-Velence o-v kb. 90km, és egy olcsó árú és olcsón üzemeltethetö gkival is kb. 50Ft/km, ha tényleg MINDEN költséget figyelembe veszel.

siófoki35 2009.08.16. 00:11:09

Vác-Balassagyarmat: Kitömve járnak a Bz.k.
Siófok-Kaposvár: Tavaly fővonallá akarták nyilvánítani. Nincs párhuzamos közút.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.08.16. 01:05:51

@georg 48: Ami mind teljességel rosz felfogás. A HÉV egy vicc sajnos. Egyik vonalon sem ér el 35 km /h feletti átlagsebességet, max. a Csepelni. Röhej. Télen vagy hideg, vagy úgy fűtik, hogy a segged odaég az üléshez, nyáros meg egy szauna. Szó szerint. 1 óra alatt - 1 liter víz minusz. Fasza..

Egész Nyugat-Európa gőzerővel fejleszt vasutat és integrált elővárosi közlekedést + gyorsvillamosokat. Itt meg irtják a hálózatot. Hát gratulálok...

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.08.16. 01:06:55

@Fehérszakál: Nincs az a tömegközlekedési rendszer ami eltartja magát, mindenhol van állami támogatás.

sanyix 2009.08.16. 01:09:39

@Kopi3.14: Jártál már gödöllőn az m3-mason?

Ilyen hülyeségeket csak a pártrendezvényeken süssél el ott talán a cigányok, a nyuggerek, és a buzik beveszik.

Nyilvánvaló hogy a völgyhíd, egy mutyiberuházás volt, néhány pártközeli cég jól megszedte magát belőle.

Amúgy is, egy autópálya nem vasútvonal, nem többszáz/többezertonnás szerelvényeket vontat egy darab szerelvény párezer lóerővel fémen fémkerekeken, hanem max pártíz tonnás valamiket vonatnak többszáz lóerővel (tehát jóval nagyobb jobb tömeg lóerő aránnyal), jól tapadó gumikereken, betonon. Ne alkalmazkodjunk már 30 éves jól megrakott balfasz (barkas) képességeihez...

sanyix 2009.08.16. 01:23:52

Múltkor azon röhögtem, hogy állítólag régen a gödöllői hév bejött a keleti pu-ig. De felszedték a síneket, merthogy 2-es metró! Gratula, tehát nem csak könnyen lehetett volna összekötni(abba ne kössünk már bele hogy a hév felsővezetékes a metró meg 3. sínes áramszedős, mert már az is egy hatalmas faszság hogy különböznek) hanem már adott volt az összeköttetés, és a már meglévő felszíni sínek helyett jóval drágábban a föld alatt építkeztek. Jaa egy 2 vágány a felszínen helyet foglal? Nehogymár az a 6 méteres csík okozzon gondot a főutak mellett.
És hihhetetlen, de a világ jobb részein a vasúti közlekedés a rövid távú(tehát országon belüli) közlekedésben a csúcs. Mivel rendesen karbantartott, mutyimentes, és ésszerű. Magyarországon általában szétesnek a sínek, a járművekkel együtt, emellett a vezetők minden pénzt elmutyiznak, és idióták együttműködés nélkül "szervezik".

daito 2009.08.16. 01:38:19

Bírom, hogy mindig, amikor előkerül a vasúti vonalak bezárása, akkor előjönnek az emberek, hogy "ha nem lopnák el autópályákra-pályáknál a pénzt, akkor volna erre is". Meg a "mindenhol máshol a kisforgalmúak milyen jól működnek". Ja, és az reakció, hogy azzal ne jöjjön senki, hogy más ország (pl. Belgium) gazdag, mert nem erről van szó. Köszönöm az objektív, érvek mentén folytatható vita lehetőségét. :)

Az, hogy pl. Paks és Mezőfalva között 2-3 ember utazik a kicsi piroson, ennek a kérdésében pont érdektelen, hogy a kőröshegyi völgyhídnál loptak, ki, és mennyit. Ahogy az is lényegtelen, hogy BKV-nál, MAV-nál kap(-e) valaki 100 milliós végkielégítést, stb. Ahogy az is, hogy mi gazdag ország vagyunk-e, és Belgium gazdagabb-e.

Pont ennél a vonalnál pl. azért érdekes a kérdés, mert tényleg pár ember utazik itt; tuti biztos, hogy nem az évszázad üzlete. S az önkormányzatok pont nem fognak ezzel foglalkozni, mert pénzkidobás; amíg a MAV végzi, addig az nekik nem fáj, de erre tolna megyei önkormányzat pénzt nem fog adni, az tuti. De, ez nem azt jelenti, hogy ez a vasútvonal innentől a fémgyűjtőké; pl. azért sem, mert a Paksi Atomerőmű ezen a vonalon kapja a fűtőanyagát.

Szemét ügy, de a Budapest - Hatvan vonalon, egy reggeli szerelvénnyel többen utaznak, mint a Paks - Mezőfalva vonalon egy hét alatt. Többek között azért, mert egy vonal vezet oda-vissza, és a kicsipiros max 50-el megy; napjában kb. 2-3x; megáll 3-4 faluban és útszéli bokornál és elszállít 10 embert 4-5 fordulóval.
Ez nem alternatívája egy busznak, de még 2 személyautónak sem. Pl. ilyenen lehet sírdogálni, anyázni az állam/MAV vezetőit, bárkit; de inkább azért, mert ez így megy, mehet évek óta.

A MAV-val az a gond, hogy 20 éve ugyanaz a koncepció, hogy nincs koncepció; az állam úgyis kifizeti, ami hiányzik. Persze, feljebb bűzlik az egész; ha az állam, az OGY, a minisztériumok formájában képes lett volna arra, hogy eldöntse, mi kell, mire van pénz, és addig nyújtózkodjunk, ameddig a takarónk ér, nem most lenne ez oly fájdalmas. 20 éve be kellett volna zárni a tényleg 0 forgalmú vonalakat (kezit csókolom, de ahol a vonalon a napi emberszám 10-20 fő alatt van, annak évek óta dózer járna); évek alatt eljuthatott volna oda a vasút, hogy reális alternatíva lenne a lakosság számára számos esetben, a pontosság, tisztaság képével. Nem pedig a koszos, pontatlan szociális foglalkoztató vállalatszörny, ami max a muzeális emlékek miatt érdekes.

Jelen pillanatban a diákok, nyugdíjasok, az autóval nem rendelkező, munkába járók számára jelent csak alternatívát; aki teheti, az kerüli.

S az egész modellben ott a buktató, hogy az állam az, aki megrendeli a szolgáltatást, és az állam legnagyobb vállalata az, amelyik végrehajtja. S az állam egyik oldala nem képes észrevenni a realitásokat, a másik meg nem érdekelt ebben. Pontosan az ilyen bornírt őrültségek miatt is tartunk ott, ahol eddig; és az ilyen állatságok miatt bukott akkorát a cocializmus.

Ez a forgatókönyv sokkal durvább, mint amikor egy szükséges autópálya építésénél pénzt "lopnak" el.

Félreértés ne essék, ha olyan ötlet merülne fel, hogy a paksi vonalt felfejlesztik, és jár 2 óránként vonat Budapest-Paks vonalon, ahelyett, hogy tömött buszokkal vinnék az embereket ugyanezen, akkor AZT reálisabb ötletnek tartanám, mint amikor 50-el haladó kispirost mentegetik.

daito 2009.08.16. 01:49:23

@sanyix: Vajon milyen mutyiberuházás? Melyik párt közeli cégé, ha 2000-2001-ben fogadták el a nyomvonalat és 2002-ben már (völgy)hídról volt szó?
Nem 2004-ben találták ki a híd koncepciót, hanem sokkal korábban, de csak azt fogadták el... és rohadtul nem a szocik, illetve nem az ő idejükben. (Persze ez nem azt jelenti, hogy nem lehetett volna olcsóbb a kivitelezés, biztos vastag volt a toll az árazásnál; de ez nem kizárólagos szoci tulajdonság.:))

Tipikus össznépi, összpolitikai magyar megoldás. (Viszont ilyen szempontok alapján az összes állami beruházás az a rendszerváltás óta.)

Kotick 2009.08.16. 03:15:40

A Körmend Zalalövő megszüntetése nagy baj lenne. Rendbe kéne hozni, és kéne értelmes menetrend. A vonal kihasználatlan, de itt csalnak. Nincs értelmes menetrend, az Őrségből a 60 km-re levő Szombathelyre két átszállással lehet eljutni, nem túl jó időpontokban. Közben a helyi szülők, akik Szombathelyre járatják a gyerekeiket, kisbuszt vesznek, és mindennap más viszi a 8-9 gyereket. A középiskolások meg kollégisták. Rendes menetrenddel napi 2 órát utaznának otthonról.
Egy magas beosztású MÁV-os szerint a rossz menetrend stratégiai döntés: le akarják építeni a veszteséges személyszállítást. Ha jó lenne, nem lenne veszteséges...

Az Őrségben volt vonat. A 80-as években felszedték, az emberek gyertyával mentek ki az utaolsó vonathoz. 20 év múlva építettek újat, völgy nélküli völgyhíddal, dombon átfúrt alagúttal. Ezt az új vonalat szakítanák el a megye többi részétől -- csak Zalába lehetne vonatozni.

von Stirlitz · http://skodabusz.blog.hu 2009.08.16. 06:17:57

Gondolom a MÁV-groupban majd most is úgy kezdik a karcsúsítást, hogy először csak a személyvonat áll le, így rengeteg költség megmarad.

Lehet, hogy rosszul látom, de az értelmetlen időszakokban, amikor 50-60 fő alatti "tömeg" utazik egy vonaton, akkor buszozni kellene, nem? Lehet jönni, hogy jajjezzelmentünkanagyihoz72ben, meg hogy az emberekvisszasírjákavasutat, és? Aki nem utazni, hanem vasutazni akar, az igenis fizesse meg!

Stars001 2009.08.16. 08:49:39

@schawo2: Nem elméleti,mert ugyanezen vonalak nagyrésze megtalálható az Indóház Vasúti Magazin 2007.Junius-i számában!!!Ugyhogy ez a bezárásos iromány nem uj keletü!!!Max aki lefirkantotta a posztot,az van lemaradva röpke 2 évvel,szal. . . :):)

Michael Collins 2009.08.16. 09:15:53

Azért vannak átfedések a listában. A Kaposvár-Fonyód reláció része a Siófok-Kaposvár relációnak. Persze, ha megszűnik a Kaposvár-Fonyód összeköttetés, akkor pl. Pécsről sem lehet eljutni átszállás nélkül a Balatonra.
Persze az is gáz hoyg Kaposvárról csak 1 (azaz egy) olyan vonat megy átszállás nélkül Budapestre, és ez a 21. században.

molnibalage · https://militavia.blog.hu/ 2009.08.16. 09:25:31

@sanyix: Tudommal a Népstadionig járt volna be, vagy talán járt egy nagyon rövid ideig is.

pakesz (törölt) 2009.08.16. 09:29:53

@daito: na vegre valaki, aki latja is a dolgokat

csak az a baj, hogy azoknak is adnak szavazati jogot, akik a kihasznalatlan vasuti vonalakat visszavezetik a 100 millas BKV s vegkielegitesekre :)

danixxl99 2009.08.16. 09:40:04

Hiányolom a listából a 29-es vonalat, ez a Tapolca-BP közötti vonal. Pl. Balatonfüred-BP között a busz 2 óra, a gyorsvonat 2óra40perc, a személyt már nem is említem.
Légkondis buszok versenye a lepusztult kupés vonattal.
Ráadásul a vonal teljes szakaszán párhuzamos a közlekedés. Vajon melyiket fogják megszűntetni?

orv 2009.08.16. 09:43:27

Csak felvetném ,hogy ha egy hálózatból kivágom a kétötödét ,akkor a megmaradó hálózat már egy kevéssé mobilizálható hálózat lesz ,azaz pl. átcsoportosítanék egy mozdonyt Pécsről Nagykanizsára ,akkor kerülhet Pesten át stb...
Meg kellene fontolni sínbusszal lebonyolított körjáratok szervezését ,hogy minél több állomást lehessen kiiktatni.Tényleg röhej ,ahogy egy-egy kis állomáson halálra unja magát a szegény vasutas,akiből persze kell min. 3,hisz ennyi a legkevesebb lehetséges létszám...
Új vasuti szabályzat és hagyomány is megtakarítással járhatna.

subtotal 2009.08.16. 10:02:45

@sanyix: M7 és M3 elejét a 60-as és 70-es években építették, kicsit más sztenderdek alapján, mint most a pályákat. Ha most kellene építeni ezeket a szakaszokat (főleg M3), tele lennének alagutakkal és hidakkal.

subtotal 2009.08.16. 10:06:54

Mégvalami: azok a sztenderdek arról szóltak, hogy nincs pénz alagutat fúrni, másszanak csak hegyet a kocsik, kamionok.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.08.16. 10:28:30

@danixxl99:
"Hiányolom a listából a 29-es vonalat, ez a Tapolca-BP közötti vonal. Pl. Balatonfüred-BP között a busz 2 óra, a gyorsvonat 2óra40perc, a személyt már nem is említem."
Valóban gyorsabb a busz. De a nyári szezonban, amikor tömegesen utaznak az emberek, nem lehet hatékonyan busszal elszállítani őket, olyan sokan akarnak utazni.
A 29-es vonal pályaállapotát szinten kell tartani, biztosítani kellene a 80 km/h-t. A Budapest - Székesfehérvár szakasz átépítése most zajlik, ott nyer majd menetidőt a vasút.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.08.16. 10:34:15

@Stars001:
"Ugyanezen vonalak nagyrésze megtalálható az Indóház Vasúti Magazin 2007.Junius-i számában!!!Ugyhogy ez a bezárásos iromány nem uj keletü!!!Max aki lefirkantotta a posztot,az van lemaradva röpke 2 évvel."
Gondolatkísérletről van szó. Össze próbáltam lapátolni az eddigi bezárási tervek alapján 3000 km-nyi kisforgalmú vonalat, amely megfelel annak a 40%-nak, amelyet leválasztanának az országos hálózatról. Nagyon hasonló listák már nagyon sok helyen megjelentek - akár az említett újságban is.

_CaD_ 2009.08.16. 10:35:17

Nekem, mint Szombathelyinek éppen elég "büntetés" az, hogy az amúgy 10 km-re lévő Ausztriába csak úgy tudok vonattal eljutni, ha 54 km-t vonatozok Szentgotthárdra, de az a pofátlanság netovábbja lenne ha még a Körmend-Zalalövő vonalat is megszüntetnék, aztán aki át akar menni menjen le Zalaegerszegre először! Remélem a GySEV mielőbb átveszi és rendberakja, mert néha halálfélelmem van ott angyobb kanyarokban

_CaD_ 2009.08.16. 10:36:32

"...át akar menni SZLOVÉNIÁBA..."

Pedró27 2009.08.16. 10:51:16

@daito:
"Félreértés ne essék, ha olyan ötlet merülne fel, hogy a paksi vonalt felfejlesztik, és jár 2 óránként vonat Budapest-Paks vonalon, ahelyett, hogy tömött buszokkal vinnék az embereket ugyanezen, akkor AZT reálisabb ötletnek tartanám, mint amikor 50-el haladó kispirost mentegetik."

Pont erről bezél mindenki. Amikor bárki bárhol azt írja, hogy "nem megszüntetni kéne, hanem fejleszteni", akkor pont erre gondol.

Pedró27 2009.08.16. 11:03:40

@Murderface:
"Ezt viszont tényleg be kellene zárni szerintem, kb. gyök 2 utast szállít, minimum fél órát késik, de inkább 1-1.5 a jellemző (volt már nekem 5 órás utam is a fenti vonalon), amíg a busz szinte mindig pontos."

Hehe. Pár évvel ezelőtt szerveztem egy kirándulást budapesti társaságnak a Mecsekbe, a feladat az volt, hogy Komlóra kellene valahogy szombat délelőtt megszervezni a vonattal eljutást. Képzeljétek, nem sikerült, a délelőtt egyetlen gyorsvonatához nem volt csatlakozás Dombóváron! Végül buszra kellett Sásdon átszállni.
Ezek után nem csodálkozom, ha pl. a Dombóvár-Komló vonalon gyök 2 utas utazik csak... Egy ilyen mellékvonalon alap kellene legyen az átszállás lehetősége Budapest felé.

Más: egyszer Szentgotthárdról akartunk vasárnap délután Budapestre utazni. Szentgotthárd-Szombathely között két vonat volt: egy passzentos (öt perc átszállásra Szombathelyen, IC nem vár, le is késtük volna, mint utólag kiderül). A másiknál másfél órát kell várni Szombathelyen. Nem baj, majd beülünk egy étterembe és megebédelünk. De ez sem sikerült, mer sem az állomáson, sem annak környékén nem volt egy nyitva tartó étterem. Végül Fornetti-pogácsát "ebédeltünk".
Bezzeg busszal Szentgotthárdról átszállás nélkül hazautazhattunk volna.
A MÁV vagy tényleg teljesen agyalágyult, vagy direkt szervezik így a dolgokat.

Iustizmord 2009.08.16. 11:12:08

Gaskó rendeleti úton való száműzése az alap.

utána már sok mindent lehet, pl reformálni.

és igen, felszántani, sóval behinteni a vasút jó részét.

danixxl99 2009.08.16. 11:13:45

Persze, szinten kellENE tartani a 29-es pálya állapotát, ez is csak pénz kérdése. Az meg nincs. És akkor meg fogják szűntetni a légkondis buszokat a párhuzamosság felszámolása jegyében?
Amúgy nyáron sincs már tömeg a vonaton az északi parton, mint korábban.

Zsoo 2009.08.16. 11:31:34

@georg 48: Idióta!
Hamarosan vége lesz a fogyasztói társadalomnak!
Vége lesz a környezetszennezésnek, ha nem, nekünk lesz végünk!

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.08.16. 11:40:12

@Pedró27:
"egyetlen gyorsvonatához nem volt csatlakozás Dombóváron!"
Most szerencsére Sásdon jó csatlakozások vannak Komlóra Pest felől.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.08.16. 11:41:47

@danixxl99:
"És akkor meg fogják szűntetni a légkondis buszokat a párhuzamosság felszámolása jegyében?"
Igen, ott pl. valószínűleg meg kellene szüntetni buszokat, és vonatonként legalább egy légkondis kocsit biztosítani nyáron - úgy mint a Budapest - Szeged vonalon.

Manyizga (törölt) 2009.08.16. 11:50:47

@Németh András: "M6-ról meg annyit hogy a -os fóút jelenlegi nyomvonala sok tíz km-en nem érint települést, annak szélesítése valamint atelepülési elkerülőm megépítése éppen elég lett volna."

Ezt gondold át még egyszer. Az autópálya a meglévő főutak alternatívája. Ha egy főutat itt-ott szélesítünk, itt-ott meg autópálya van mellette, akkor a forgalom hogyan zajlik rajtuk?
A főutak és az autópályák PÁRHUZAMOS közlekedési lehetőséget kell, hogy nyújtsanak. Alternatívát.
Nézzük a 4-es utat. Még véletlenül se akarnak mellette autópályát építeni. 2x2 sávossá építik egyre inkább. Hatása: aki spórolni akar az autópályamatricán, az Debrecen-Nyíregyháza-Szolnok felől/felé (plusz Románia: Nagyvárad, Kolozsvár) minden külföldi azon halad. Már most is.

jazzcool 2009.08.16. 12:58:35

fogalmam sincs, h végül mit zárnak be, mindegyiket sajnálni fogom.

De!

Ez egy szegény ország minimális adófizetési hajlandósággal. Tudom, sokat lopnak, de ez azért töredéke az adóbevételeknek.

A lényeg: közpénzből hatalmas luxus párhuzamos roppant drága közösségi közlekedést működtetni.

szolid_mercis 2009.08.16. 13:16:06

@palócház: elvira.hu és utvonalterv.hu alapján számoltam.
100km vonattal és 100km autoval majdnem ugyanannyiba kerül (5-6literes fogyasztásnál)

És az autozás költségén lehet osztozni, az sem utolsó szempont.

sanyix 2009.08.16. 14:07:50

@subtotal: aha és nyilván a 60 as 70-es évek szar szovjet meg ndk-s járműeinél jelenleg gyengébb mégszarabb nyugatiak vannak mi? LOL erre mást nem tudok írni.

Persze hogy most tele lennének alagúttal meg hidakkal, hiszen kéne most adni valami jó zsíros munkát a haver cégének...

MCMLIX 2009.08.17. 17:48:40

@szolid_mercis:
Az utvonalter csak üa-ot számol, se gk.amortizációt, se javítást, se biztosítást, semmi mást. A vasútjegy kb. 17Ft/km, az autó (naggggyon olcsón számolva is!!) min. a duplája, de inkább a 3x-a, ha minden költséget figyelembe veszel. Sztem a vasútnak is kb. a 1,5x-es az összktg (kb.25Ft/km), de ezt itt mások biztosan jobban tudják.
süti beállítások módosítása