HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Csonkolt állami vasút

2009.08.23. 22:48 vonat blog

Azt olvasom, hogy kb. 2800 km-en óhajt az állam közvetlenül, központilag vasúti személyszállítást rendelni. A többi vonal jövőjét a régiókra bízza, és (gondolom) úgy biztosítja majd számukra a pénzt, hogy több ezer km-en ne tudják fenntartani a vasúti közlekedést. De vajon melyik lehet az a 2800 km, ahol a közlekedési kormányzat akar vonatokat? Ötleteltem, összeszedtem egy lehetséges, az állam számára (talán) fontos hálózatot.

vonal
 
 
km
1
Budapest
Rajka
202
2
Budapest
Esztergom
51
8
Győr
Sopron
84
10
Győr
Celldömölk
70
20/25
Székesfehérvár
Szombathely / Zalaegerszeg
210
29
(Bp.-) Szabadbattyán
Tapolca
109
30/36
Budapest
Nagykanizsa/Keszthely
231
40/41
Budapest
Pécs / Kaposvár
254
42
(Bp.-) Pusztaszabolcs
Dunaújváros
27
46-154
(Bp.-) Rétszilas
Baja
95
70
Budapest
Szob
64
71
Budapest
Vácrátót-Vác
40
80
Budapest
Miskolc-Nyíregyháza
267
80c
(Bp.-) Mezőzombor
Sátoraljaújhely
42
87a
(Bp.-) Füzesabony
Eger
16
100
Budapest
Záhony
337
110
Debrecen
Mátészalka
78
120
Budapest
Békéscsaba-Lőkösháza
210
130
(Bp.-) Tiszatenyő
Hódmezővásárhely
91
140
(Bp.-)Cegléd
Szeged
118
142
Budapest
Lajosmizse
62
150
Budapest
Kiskunhalas-Kelebia
159
 
 
össz.
2817

 

Ennyi fért bele a 2800 km-es keretbe. A fenti táblázatban azokat a vonalakat igyekeztem összeszedni, ahol ma rendszeres távolsági és/vagy elővárosi forgalom zajlik. Ez csak találgatás persze, ahogy egyelőre csak találgatni lehet azt is, hogy mi lesz a sorsa olyan bezárandónak semmiképpen se nevezhető vonalaknak, mint pl. a Pécs - Magyarbóly - Eszék, a Kiskunhalas - Kiskunfélegyháza vagy a Miskolc - Hidasnémeti. Ezeken a vonalakon van ugyan ma is távolsági forgalom, de már nem fértek rá a listára. Az én kísérleti listámra. De vajon a közlekedéspolitikusok milyen listákat állítanak össze ezekben a napokban?

U.i.: Miközben én itt találgattam, Tevan Imre blogger, profi újságíró sokkal pontosabb anyagokhoz jutott, így ez a poszt és az előző is gyakorlatilag értelmetlenné vált. Tevan Imre hozzájutott a kormányzati tervekhez. Ezek szerint olykor brutálisan és értelmetlenül is csonkítanák a vasúti hálózatot. Olyan lényeges elemeit akarják kiszedni, mint a bajai hídon átvezető vonal, vagy a Pécs / Szekszárd - Székesfehérvár útvonalba eső egyik kisebb vonal (45-ös). Természetesen a javaslat tartalmaz olyan vonalakat is, ahol valóban nem fenntartható a vasúti forgalom (Pécs - Pécsvárad például). Csak remélni merem, hogy ez csak egy munkaközi anyag kiszivárogtatása, és a valóság nem ez lesz. Továbbá nagyon szeretném látni a korábban többször emlegetett integrált (busz-vonat) közlekedési rendszereket.

U.i.2: A fent, a szöveg elején hivatkozott index.hu-s fórumbejegyzést törölték. Sőt, az adott nick összes hozzászólását, és az arra regálók hozzászólását is törölték. Furcsa dolog, érdemes morfondírozni, mi állhat a háttérben. Az eltűnt ukkel nick nagyon jól értesült volt a kormányzati szándékról...

Szólj hozzá!

Címkék: költségvetés finanszírozás

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr91333697

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása