HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Józan javaslat, szomorú végkicsengés

2009.08.27. 08:33 vonat blog

Továbbra sem tudni, mi a helyzet, mi zajlik a háttérben, milyen lesz a vasútreform. Addig is eltöltöm az időt egy jó cikkel, amely már régebben jelent meg a Világgazdaságban, de most újra elolvastam, nagyobb figyelemmel.

Vincze Béla György az itf.hu ügyvivője. Ez a maroknyi mérnökcsapat rendületlen naivitással hisz abban, hogy lehet Magyarországon versenyképes közösségi közlekedési rendszert csinálni.

Nézzük a "Lesz-e végre valódi reform a vasúti közlekedésben?" című cikk legérdekesebb részeit.

A vasút legnagyobb problémája, hogy nem hatékony, elavult, és magas az állandó költsége. Nincs az a reformok mellett elkötelezett vezető, aki átlátná a szövevényessé tett vasúti munkafolyamatokat (...). Ezért sem könnyű sok milliárdot „megfogó”, gyors és működőképes takarékossági lépéseket elrendelni. (...) persze hajlandók a vasúti vezetők spórolásként bemutatható intézkedéseket tenni, de ezek még sohasem hozták meg a kívánt eredményt (...).

Forrás: Lesz-e végre valódi reform a vasúti közlekedésben?, 2009. 08. 04., vg.hu

Számomra ez a vasút mai állapotának egyik legtalálóbb summázata. Az első mondat tudatosítja, hogy a vasút egyszerre elavult és pazarló (nem hatékony), és elsősorban e két dolog miatt utálják az emberek. Csak ők úgy mondják, hogy lassú és koszos. A kormánynak meg azért nem kedves a vasút, mert magas az állandóköltsége. Ha a fenti három problémát elvonással, nagyon brutális mértékű elvonással akarja kezelni a kormányzat, azzal csak saját magának (de főleg az utódjának) okoz gondot. Mert ki lehet szedni a vasútból sok-sok milliárdot a hatékonyság növelésével, csak nem egy év alatt.

Szólj hozzá!

Címkék: kormány versenyképesség megrendelő finanszírozás közszolgáltatás

A bejegyzés trackback címe:

http://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr981330312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.