HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Vasútbarát kormányprogram

2010.07.27. 20:03 vonat blog

Meglepően vasútbarátnak mutatja magát az új kormány, bár ennek még csak a médiában és néhány mellékvonalon van nyoma. Völner Pál államtitkár szerint

Nem jó, hogy az állam által támogatott közlekedési formák versengenek egymással. A vasúti közlekedés elsőbbsége a cél (...).

Forrás: "Ahová vonat jár, a buszt nem támogatja majd az állam", hirszerzo.hu, 2010. 07. 27.

Elképesztően nehéz, de szükséges és elvégzendő feladat ez a kormány számára. Magyarországon hihetetlenül fejlett buszközlekedés működik, és nagyon sok helyen szinte megfojtotta a vasutat. Az, hogy az átalakítás nem könnyű azt a fenti mondat második része is jelzi:

(...) ott, ahol a MÁV nem képes megfelelő szintű szolgáltatást biztosítani, sokat késnek a vonatok, nem fogjuk ezt erőltetni.

Forrás: "Ahová vonat jár, a buszt nem támogatja majd az állam", hirszerzo.hu, 2010. 07. 27.

Nos, a "sokat késnek" elég szubjektív kategória. A pécsi IC-k például elég sokat késnek, de azért én nem váltanám föl busszal. Az igazi mellékvonalakon meg viszonylag ritkák a késések, leggyakrabban a fővonali csatlakozás az okozójuk.

A párhuzamosság sok helyen felszámolható, de a kormánynak szembe kell néznie azzal, hogy a nép nem fogja szeretni. Ennek egyik oka az, hogy a vasút sokkal elavultabb járművekkel működik, mint a Volánok átlagos színvonala. No és persze nem a "szövetkezeti italbolt" előtt állnak meg a vonatok.

Völner a fenti problémát úgy orvosolná, hogy

(...) a busznak (...) a vasútra való ráhordásban lesz nagy szerepe. Ezt jelenti a közösségi közlekedés összehangolása.

Forrás: "Ahová vonat jár, a buszt nem támogatja majd az állam", hirszerzo.hu, 2010. 07. 27.

Ez a módszer ott működhet igazán hatékonyan, ahol a vonat gyorsabb a busznál, és a hamarabbi célhoz érés kárpótol az átszállásért.

Az azonban biztos: elképesztő csaták várhatók, hogy a buszé vagy a vonaté az elsőbbség mondjuk Debrecen és Hajdúnánás, Békéscsaba és Csorvás vagy épp Miskolc és Kazincbarcika között.

2 komment

Címkék: kormány menetrend megrendelő autóbusz párhuzamosság helyettesíthetőség

A bejegyzés trackback címe:

http://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr722180709

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

stepboy 2010.07.28. 20:05:58

Ez sajnos majdnem ugyanaz a mondóka, amit már tavaly is hallhattunk...
Persze mivel az előző kormány nem volt éppen vasútbarát, ők most inkább azt preferálnák. Attól félek, h mindig sikerül átesni a ló túloldalára, a közlekedési rendszer meg érdemben nem fejlődik.
Jó példa erre a Budapest környéki tarifaszövetség: a tisztelt államtitkár úr már azzal is elégedett lenne, ha négy év múlva elindulna a próbaüzem. Szomorú, de érdemi információk hiányában meg se kellett volna szólalnia szerintem.

újember · http://vasut.kTeam.hu 2010.08.03. 19:17:28

Nekem szinte azonnal az ugrott be (sejtettem és most látom, nem csak nekem): államtitkár úr utazott-e már pécsi vagy kör-IC-vel, valamint példa kedvéért a dél-alföldi regionális hálózaton? Mire gondol valójában?
Jó, annyira mégsem durva, mint Sz. nevű elődjének a vasúti konferencián a Vácra járó desirók dicsérete.

Lényeg, hogy haladjunk valamerre.
vasut.kteam.hu/ervek_sz.html

'Regionális' háttéranyag:
vasut.kteam.hu/hatter.html