HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Ismét jó hírek

2010.09.16. 23:37 vonat blog

Már csak a tényleges cselekvésre várok. A politika ismét a vasút érdekében szólt. Idézet a Nemzeti vasúti kerekasztal című rendezvényről:

Fónagy János parlamenti államtitkár (...) a MÁV alulfinanszírozottsága mellett a vasút társadalmi hasznosságáról beszélt, amely a gazdaságot nem csak élénkíti, de a belső piacot is kiszámíthatóbbá teszi megrendeléseivel – a háttérintézmények újraélesztése tehát munkahelyteremtő hatással bírhatna. Kiemelt fontosságú ügyként kezelte az összehangolt (busz és vasúti) menetrend kérdését, az átjárhatóság megteremtését (egységes tarifarendszerrel) és a fejlesztések hálózati szemléletű kezelését.

Forrás: Nyílt Pályán – Nemzeti Vasúti Kerekasztal, iho.hu, 2010. szeptember 15.

Egyes médiumok szerint tabukat döntögettek. Újítás a szervezők részéről, hogy az előző kormány közlekedéspolitikáját keményen bíráló Tevan Imre blogger, és a VEKE képviselője is felszólalhatott a MÁV-vezérrel és az államtitkárral azonos minőségben. A nép hangja és a hivatalos hangok egybecsengtek.

A százvasútat.blog.hu először csak annyit kérne, hogy a papíron leírt vállalások és normák egy hónapon belül teljesüljenek. Legyen olyan a takarítás, mint a rendszer kitalálói szeretnék, végezzenek olyan munkát a karbantartó műhelyekben, ami elvárható. Viselkedjenek úgy az alkalmazottak, ahogyan nekik oktatták. Legyen olyan az utastájékoztatás, ahogyan a nagy ívű stratégiákban rögzítették. Ettől persze még nem lesz jó a magyar vasút, de legalább nem lesz ilyen rossz, mint ma. Az igényesség, az ugyanis fájdalmasan hiányzik a magyar vasútból jelenleg.

És plusz egy apróság: a Vitézy Dávid által példaként felhozott Ferihegy megálló mellett én még Budapest-Zuglót szeretném feltejeszteni a feketelistára, befutó helyre.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

http://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr992302040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.