A bahn.de már megint tudja, amit mi még nem. Böngészhető a jövő évi magyarországi menetrend a német vasút oldalán. Szórakozásképpen beírtam néhány várost a keresőbe, és láss csodát: a pécsi IC igencsak átalakul. Évek óta a Keleti pályaudvarról indul, most átkerül a Délibe. De ami ennél is izgalmasabb: a pécsi InterCity ezentúl megáll Pincehelyen.
Pincehely 2371 főt számláló nagyközség - olvasom a neten. Minden tiszteletem a pincehelyieknek, és bizonyára takaros falujukat is szívesen meglátogatom egyszer, de mi francnak kell ott megállni az InterCity vonatnak?
Ha részletesen megrágjuk a menetrendet: kiderül a turpisság. Budapest és Sárbogárd között 11 perccel csökken a menetidő, mert a Déliből indul a vonat. Sárbogárd és Pécs között viszont 5 perccel nő a menetidő. Így jut pár perc arra is, hogy Pincehely City közvetlen és gyors vonatot kapjon Budapestre.
És megáll még a vonat a 3360 lakosú Sásd Cityben is. Erről az ügyről azonban bőven írt a sajtó a közelmúltban.
Mielőtt Pincehely is city lett volna, voltak itt nagy álmok. 2005-ben a miniszterelnök 90 perces menetidőt ígért a pécsieknek az ország házában. Gyurcsány elképzeléséről azonban szakmai körökben nem tudtak. Nos, ígérni, álmodni a politikusok nagyon tudnak. A pécsi vonatok azóta sem gyorsultak. Mostanság inkább késnek rendre egy olyan félórácskát. A 90 perces álom után akkor józanodnak majd ki igazán az utasok, amikor egy téli estén felriadnak a vonaton. A fülsértő szignál majd a kalauz megszólal: "Tájékoztatjuk tisztelt utasainkat, hogy Pincehely állomás következik. Leszálló utasainknak köszönjük, hogy a vasutat választották. Viszontlátásra!"