HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

A végső szétesés felé?

2011.11.02. 21:32 vonat blog

Óriási feszültség lehet a háttérben, hiszen nincs egyértelmű magyarázat arra, miért távozott a MÁV-START vezére. Az iho.hu szerint túl lassú volt neki a tempó, a nol.hu szerint főnöke helyére került volna, ez okozta a vesztét, a VEKE szerint ennek nincs köze a járatritkításokhoz (azaz cáfolnak valamit, amit be sem jelentettek eddig). A közlekedési lobbik (úgy tűnhet) felfalják egymást egy végső küzdelemben.

Monszpart a gyorsabb, radikálisabb átstrukturálás híve lett volna. Magyarán úgy képzelte, a mozdonyok üzemeltetését végző MÁV-Trakció és a járműveket karbantartó MÁV-Gépészet gyorsan beolvad a Startba, így egy erős vasútvállalat jön létre, miközben a MÁV Zrt. központ helyett egyre inkább csak az állami pályavasutat jelenti. Ez azonban nem esett egybe Szarvas elgondolásaival, és minthogy Monszpart a felajánlott másik fontos beosztást sem fogadta el, távozik a vasúttól.

Forrás: Távozik Monszpart Zsolt a MÁV-Start éléről, 2011. nov. 2., iho.hu

A nol.hu szerint viszont "a távozás oka az is lehet, hogy Monszpart neve felmerülhetett Szarvas utódjaként, amennyiben az elnök-vezérigazgató magasabb megbízatást kapna."

A VEKE az alábbiakat írta:

Egyesületünkhöz eljutott információk szerint Szarvas Ferenc, a MÁV elnök-vezérigazgatója elbocsátotta állásából Monszpart Zsoltot, a MÁV-Start vezetőjét. Az elbocsátás nincs összefüggésben a tervezett súlyos járatritkításokkal, Monszpart valószínűleg a MÁV csoporton belüli szokásos fúrások áldozatává vált. Ismeretes, hogy a MÁV Gépészet és MÁV Trakció a tervek szerint beolvadt volna a MÁV-Startba, Monszpart pedig egyik kezdeményezője volt ezeknek a változtatásoknak.

Forrás: VEKE Facebook bejegyzés, 2011. nov. 2.

Eddig is meglepetten olvastam, de azután fölkaptam a fejem: járatritkítások? Az előző posztban sűrítésekről írtam. Aztán olyan érdekeset olvastam, hogy képként beteszem ide:

A végső szétesés jelei ezek. Monszpart távozása mögött is lobbiharcokat sejtetnek a hírek. A gyilkos érdekharcról teljesen nyíltan is írtak már. Az mno.hu tudni véli, hogy "januárra nem jön létre a tervezett Nemzeti Közlekedési Holding (NKH), de a lobbiharcok miatt az is kérdéses, hogy a ciklus végéig megalakulhat-e". Lelassult tehát a közlekedésben minden korábban bejelentett átalakítási folyamat, besűrűsödött a közeg a végrehajtók közül, és ki is esett már egy fontos játékos a nagy játszmából. Kérdés (mivel a politikai szándék elvben még mindig a vasút fejlesztése), hogy mi történik valójában, és ki mozgatja igazából e sakktáblán a bábukat. (Nem a bábuk mozgatják-e már a sakkozó kezét?) Azt már nem is merem végiggondolni, hogy az érdekcsoportok iszapbirkózása közben foglalkozik-e valaki igazából a szolgáltatással, amiről a meccs igazából szól. Ha nem jön a nagy összerendeződés, a közlekedési holdingcég, nem a végső szétesés jelei-e ezek? Kiüresedett, értelmet vesztett vasút fölött hiába ül örömünnepet a győztes. Vagy talán épp azért ilyen öldöklő a küzdelem, mert kevés a zsákmány, és csak keveseknek jut falat?

 

 U.i.: Érdekelt, hogy valóban készül-e járatritkítás. Az interneten erről semmit sem találtam. A jövő évi menetrendről gyakorlatilag semmi hír, csak a korábban egy független honlapon talált tervezet olvasható ma is. Dóka Gábor nevű ember elég sok él Magyarországon, versenytáncost, értékesítési vezetőt, de menetrendi szakértőt is talált a Google. Egy régebbi cikk szerint Dóka Gábor a Közlekedéstudományi Intézet vasúti közlekedési szakértője. Jó lenne tudni, tényleg ő-e a fő végrehajtó, és ha igen, mit hajt végre és kinek hatására.

3 komment

Címkék: kormány menetrend költségvetés megrendelő finanszírozás mellékvonal közszolgáltatás

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr103348925

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zsitva 2011.11.03. 06:37:12

Jó-jó a vasútfejlesztési álmodozás de Matolcsynak azt adták feladatul, hogy államadósságot CSÖKKENTSEN nem pedig azt, hogy növeljen. Februárban Matolcsy majd egy hónappal később Orbán nyilvánosan el és kimondta: 2012-ben 45 milliárddal KELL kevesebbet költeni a közösségi közlekedésre. Ebből 16 milliárd már megvan, ennyivel csökkentik a közösségi közlekedésre fordítható fogyasztói árkiegészítést. Megszüntetik a távolsági autóbuszközlekedést ami szintén kb. 1 milliárd megtakarítás. A 45 eléréséhez még mindíg kell valahonnan elvenni 28 milliárdot.

ZBR 2011.11.04. 21:02:32

Cipőt a cipőboltból:
www.kti.hu/index.php/szolgaltatasok/regionalis-koezlekedeszervezesi-irodak/szemelykoezlekedesi-igazgatosag-2/munkatarsak-10
(nem is értem, hogy miért indexes cikkek alapján nyomozol, amikor ezt is megtalálja a Google)

"Jó lenne tudni, tényleg ő-e a fő végrehajtó, és ha igen, mit hajt végre és kinek hatására."
Szerintem meg nem számít, hogy ő-e az. Ahogy @zsitva: írta, elég egyértelmű, hogy kiknek a hatására: nyilván a kormány akaratát hajtja végre. Az is kiderül fentebb, hogy elvonást, megszorítást hajt végre.

A kormány pénzt akar kivonni? vegye el a nyugdíjasok ingyenes utazását, szüntesse meg a számtalan kedvezményt (pl. katonaözvegyek, meg hasonlók) és aztán nézzen körül a többi szektorban is, mert a közlekedés sosem kapta meg a lóvét, ami járt volna...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.11.06. 07:11:03

@zsitva: "Megszüntetik a távolsági autóbuszközlekedést "

Ez már konkrétum?
süti beállítások módosítása