HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Járatok tűnnek el az IMF - NFM - GYSEV háromszögben

2012.03.04. 22:20 vonat blog

Végre megerősítették: tényleg járatritkítással akar spórolni a minisztérium a vasúton. Azt mondták a Hír TV-ben, hogy a "hírek szerint a közösségi közlekedés felülvizsgálata az IMF-hiteltárgyalások része".

– Kaptunk a megrendelőnktől egy kérést, hogy vizsgáljuk felül azokat a lehetőségeket, ahol esetleg gazdaságosabban és ne indokolatlanul, napi rendszerességgel közlekedjünk. Elsősorban a hét végén kívánjuk korlátozni a vonatok számát, amikor nincs akkora utasforgalom – jelentette ki a vasúttársaság  személyszállítási üzletágvezetője, Lendvay Péter.

Forrás: Változik a törvény és a menetrend is, in: mno.hu, 2012. március 4.

A GYSEV tehát járatritkításba kezd, a cégnél ezt elismerték. A MÁV-START állítólagos járatritkításáról még mindig semmi hivatalos hír. (Az LMP szerint a csökkentést “stikában igyekeznek megtenni”, az érintett MÁV-dolgozókkal titoktartási nyilatkozatot írattak alá.)

Az IMF-ről egyébként nemrég a Levegő Munkacsoport írta, hogy a tömegközlekedés hatékonyabbá tételét sürgeti, nem pedig az erre fordított állami támogatások csökkentését.

(...) az IMF azt tanácsolja a magyar kormánynak, hogy teljes egészében ismerje el a költségvetésben a tömegközlekedésnek nyújtandó támogatásokat ahelyett, hogy évről évre alultervezi azokat, és év közben ad támogatást a fizetőképesség fenntartására, tőkenöveléssel vagy az adósságok átvállalásával. Ugyanakkor, amennyiben a kormány csökkenti a támogatásokat és a tömegközlekedés adósságállományát, akkor ezt egy értelmes szerkezeti átalakítási terv mentén kell megvalósítania, máskülönben a támogatások elkerülhetetlenül növekedni fognak és az adósságok ismét felhalmozódnak.

Forrás: Az IMF nem ajánlja a tömegközlekedési támogatások csökkentését, in: levego.hu, 2012. február 1.

Az IMF tehát értelmes szerkezetátalakítást kér. Hogy a járatritkítás értelmes-e... Nem mernék rá nagy összegben fogadni.

Rövid járatritkítási / vonatkilométercsökkentési körkép:

1. Hova megy ez a vonat? blog: "pusztán vonatkilométer alapján döntést hozni teljesítményről komoly szakmai ismerethiányra utal"

2. itf.hu honlap:"fűnyíróelv szerinti járattörlések végrehajtásával (...) valódi költségcsökkentés helyett (...) súlyos károkat és további hatékonyságromlást okoznak."

3. Regionalbahn blog: "a felülről jövő alapelvárás a szóbeszéd szerint 8%-os költségcsökkentés volt. Ezt valahol a minisztériumi középrétegekben sikerült vonatkilométerre lefordítani"

4. VEKE a Facebookon: "Úgy szól a mondás, kétszer nem lehet ugyanabba a folyóba lépni. Az illetékes minisztériumnak úgy néz ki, mégis sikerülni fog. (...) nem kíváncsiak az észérvekre."

5. Vasúti Tour de Hongrie honlap: "ez teljesen ellentétes a korszerű közlekedésszervezéssel és a megcélzandó integrált ütemes menetrenddel"

 

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

http://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr194289169

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

újember · http://vasut.kTeam.hu 2012.03.07. 20:52:20

"sikerült vonatkilométerre lefordítani..."
Hát, alaposan félre fordították.