HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

2013.07.07. 16:42 vonat blog

Helyszín: Balaton, déli part

Vízmélység: mellig érő

Időjárás: szárazföldön elviselhetetlen (esetleg árnyékban, szellő esetén)

Emlékek a fejben: tavalyi blogbejegyzés a Balatonról

Állapotom: felhevült, verítékben úszóból lehűlt, vízben lebegő

Vonattal utaztam a tóhoz. A hőség ezekben a használt német kocsikban elviselhetetlen. Szó szerint patakokban folyt rólam a víz. A gyorsvonatokon van egy-egy IC kocsi, de láttam abból is olyat, amely lehúzott ablakokkal ment. Ha nem dermesztően hűt (mert azt is megéltem már), az IC kocsikban egészen úri módon lehet utazni.

halberstadti meleg.jpgA pálya felújítása lassan végéhez ér Budapest és Székesfehérvár között. A Velencei-tónál már minden ragyog a vadonatúj állomásokon. Látványos, ahogy átszalad a vonat.

Jelenleg Budapest határában és külső kerületeiben építkeznek, ami rettenetes fennakadást tud okozni. Mi is ácsorogtunk. Nehéz türelemmel viselni.

A NIF pedig már be is jelentette a folytatást. A déli parton haladnak tovább az építők.

Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szerény műszaki tartalommal "mindössze" 100 km/h-s sebességre építik ki a partmenti szakaszt. Ennek valószínűleg az az oka, hogy sűrűn beépített övezetben halad a vasút.

Az északi parton idén látványosan átalakították a szolgáltatást. Igaz, akad még jó öreg műbőrüléses kocsi, de a Katicák, Kék Hullámok és Tekergők azért nagyon mások, mint a korábbi, megszokott sebes- és gyorsvonatok.

Három évvel ezelőtt leírt igényeim egy része teljesült; IC kocsi közlekedik és a menetidő is csökkent Badacsonyba - igaz csak 13 perccel. Ja, és a löszfal sem omlik már. Biciklis kocsi pedig még több jár.

Direkt múltidézőnek szánt vonat is közlekedik. Az igazi az lenne, ha a félig-meddig nosztalgiavonatnak számító Jubileumi vonat jobban elütne a tóparti vonatoktól. Ha végre az ilyenkor ragacsosra izzadt műbőr ülés már csak azoknak a feneke alá jutna, akik a régi szép időket akarják így visszaidézni. A velencei modern környezetben a Jubileumi már tényleg nosztalgiavonat. Fűzfő békebeli állomásán már nem ilyen nagy a kontraszt. Egészen addig, amíg egy tűzpiros Katica oda nem tolja az orrát az állomás elé.

29nyar_katica.png

A felső kép forrása: Az Új MÁV blog Szauna a vonaton című bejegyzése (2009. 08. 17.), az alsó kép forrása: a MÁV-Vonatösszeállítás oldal (vonatosszeallitas.hu) cikke az új nyári menetrendről. 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr965394647

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gybencsko 2013.07.20. 03:43:54

Ma utaztam a Katicával Káptalanfüredre és vissza. Tényleg nagyon jó kis vonatok. Három Desiro volt egymás után kapcsolva, mindenki pont kényelmesen elfért. A vonat halk, van benne légkondi, meg minden, ami kell. Székesfehérvárig sehol sem áll meg, utána minden porfészekben, mint amilyen Káptalanfüred, a menetidő tűrhető (1 óra 55 perc Kelenföldtől), pontosan érkeztünk, és nem csak mi, hanem a Balatonfűzfőn szembejövő GySEV vonat is Szombathelyről.

Ez nagyon jó ötlet volt, hogy az ütemes vonatokat elnevezték. Egy hónap telt el kb. és már *MINDENKI* Katicaként emlegeti Káptalanfüreden a vonatot, a menetrend megjegyzése kb. egy percet vesz igénybe, és ez még akkor is igaz, ha a tekergőkbe integrálták a fürdővonatokat.

Grat annak, aki ezt így kitalálta.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.07.29. 23:01:11

"Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szerény műszaki tartalommal "mindössze" 100 km/h-s sebességre építik ki a partmenti szakaszt. Ennek valószínűleg az az oka, hogy sűrűn beépített övezetben halad a vasút."

- Zajvédő fal?
süti beállítások módosítása