Vajon kinek az ízlését tükrözi a jellegzetes "vonatzöld" műbőr? Ki találta ezt olyan vonzó színnek, hogy ülések ezreit húzatta be vele? De a fő kérdés, hogyan juthatott át a 21. századba ez a szín?
A kép forrása: Hírek a vasút világából blog Vonatozás 480 forintért - II. rész (Dabas) című bejegyzés,2009.10.26. 18:29, Sherlock20 posztja.
Ez a vonat vajon tud-e tiszta lenni? Mert minden ellenkező híresztelés ellenére a helyzet sokkal jobb, mint kb. 10 éve volt. Igen, most bizonyára sokan felhördülnek, de vállalom: egyértelmű, hogy tisztábbak ma a vonatok, mint 10 éve. Azóta öregedtek ezek a kocsik, de többet takarítják őket. Lehet, hogy nem eleget, de többet. Kérdés, hogy a múlt század ötvenes éveinek formatervezése ellenére létezik olyan érzés ebben a műbőrben trónolva, hogy tisztaság. Van-e mai ember, aki ilyen környezetben nem érzi magát automatikusan egy kicsit koszosnak?
Ma már azért ilyet nem látni:
A kép forrása: hampage.hu "Életképek" sorozat 27/1
Mégis, olyan ez, mint a Duna, hogy hiába lehet fürdeni benne több helyen, az emberek többsége úgy érzi: százezrek vizelete keveredett már be a folyóba. Hiába nincs már olyan tényleg igazán mocskos vonat, mint ezen a képen, az elmúlt évtizedekben ezek a mocsok látványa beleégett az emberek tudatába. És itt jön a műbőr színének bűne: ez a foszöld maga a mocsárszín, a szenny színe. Egy kis szürkével és feketével megbolondítva igazi szemkápráztatás.
Az imázs legalább olyan fontos, mint a tények. Kell még egy évtized, és sok új kocsi, hogy eltűnjenek ezek a koszos képek az emberek fejéből.
Ön kérne nosztalgia felárat a zöld műbőrért?
----
Aki szeretne elmélyedni az üléshuzatok színének tudományában, az szép lila, új kocsiról olvashat itt. Szép piros és zöld üléses új kocsikról meg itt. Új motorvonatokról és felújított régi kocsikról pedig itt.