száz vasútat - Utolsó kommentek
blfr2@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://szazvasutat.blog.hu/2012/04/08/rendszertelen_megszuntetesek/full_commentlist/1#c24950881
Válasz erre: Rendszertelen megszüntetések
2014-11-02T10:03:20+01:00
2014-11-02T10:03:20+01:00
Seventysix
http://blog.hu/user/760522
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2012/04/08/rendszertelen_megszuntetesek?full_commentlist=1#c16356601" class="reply_nick_178593" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16356601 );">@f.domino</a>: <br /><br />
Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utóbbi módszert alkalmazzák.<br /><br />
Hű, mi mindenért lehetne felárat számolni!<br /><br />
De talán mégis egységes tarifára volna szükség, mert ez így megkülönböztetné az ország egyik részén élőket a másiktól.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/09/08/fopalyaudvar_budapest_hol_legyen/full_commentlist/1#c21919666
Válasz erre: Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
2014-03-17T20:14:05+01:00
2014-03-17T20:14:05+01:00
FrankyLon
http://blog.hu/user/793562
Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is;<br /><br />
-Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es Dunatol keletre lebonyolitott tavolsagi forgalom szamara.<br />
-Nyugati palyaudvar; szinten maradna, az elovarosi vonatok vegaloomasakent.<br />
-Deli palyaudvar; Ezt halara iteltem; a Gellert hegy alatti alagut a szuk keresztmetcet, itt a Dunantul forgalmat ket vaganyon kell bepreselni. Deli helyett Kelenfold lenne a Dunantul tavolsagi forgalmanak vegallomasa, a nagyvasut helyen pedig a 2-es metro kijonne Kelenfoldig.<br /><br />
-Atmenno forgalmu "fopalyaudvarok"; Kelenfold es Koki.<br /><br />
Viszonylatok;<br />
-Tavolsagi vonatok a Keletibe vagy Kelenfoldre mennenek kiindulasi helytol fuggoen, naponta 2-3 vonatpar viszont atmenne a fovaroson, pl. Pecs-Miskolc, Gyor-Szeged, stb.<br />
-Amikor nincs atmeno forgalom, akkor Koki-kelenfold viszonylatok biztositanak az osszekottetest a ket "fopalyaudavar" kozott, legfeljebb 12 perces kovetessel. (A vonatok nem feltetlenul csak a ket allomas kozott jarnanak, osszekpacsolhatnak a ket eros elovarosi iranyt, tehat lehetnenek pl. Szolnok-Martonvasar, Szolnok-Szazhalombatta vonatok.)<br />
-Ebbol a rendszerbol a Miskolci oldal maradt ki teljesen, hiszen sem a Kokoti sem Kelenfoldet nem erintene. Erre ket megoldas van, egesz nap atmeno tavolsagi vonatok Kelenfoldon keresztul, illetve egy uj, ket szintes allomas Koki also es felso helyett a ket vonal keresztezesenel, amenek jo osszkoettese van mind Kokivel, mind Kelenfolddel.<br /><br />
Szukseges fejlesztesek;<br />
-Keleti, Nyugati, Kelenfold es Koki teljes felujitasa.<br />
-Deli vasuti hid ujjaepitese, hogy negy vagany elferjen rajta.<br />
-Negy vagany Kelenfold es Koki kozott.<br />
-Negy vagany Kelenfold es Kobanya felso kozott.<br />
-Negy vagany Koki es Rakosrendezo kozott.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/08/23/a_zold_muborules_titkai/full_commentlist/1#c20596973
Válasz erre: A zöld műbőrülés titkai
2013-09-13T17:45:05+02:00
2013-09-13T17:45:05+02:00
rickyramirez
http://blog.hu/user/254845
Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseket mennyire lehet tisztítani? És mennyire teszik ezt meg? Tény, hogy a vasúti járművek átlagos élettartama hosszabb a közútiakénál. De az is biztos, hogy azok az emberek, akik ilyen kocsikba kénytelenek beszállni, nem azért érzik magukat rosszul, mert az a kocsi több mint negyven éve jött ki a vagongyárból. Az utast az utastér érdekli, és azért az tényleg elgondolkodtató, hogy jómagam is rendszeresen ugyanazokon az üléseken vagyok kénytelen ülni (pl. a Győr-Veszprém vonalon), amelyeken akkor is ültem, amikor iskolakirándulásra voltam kénytelen menni kisdobos koromban. Ha legalább ezeket lecserélték volna, már sokkal kényelmesebb lenne az utazás. Éppen ezért pl. az említett 11-es vonalon sokkal jobban szeretem, ha Bz jön. De említhetném a Győr-Celldömölk vonalat is, ahol szintén járnak ilyen ülésekkel rendelkező kocsik, meg járnak (szintén személyvonatként) olyanok is, amelyek régebben ÖBB-s kocsik voltak, és az EU-régiós vonatokban gurultak. A helyzet ugyanaz: az utóbbiba nem undorral száll fel az ember. <br /><br />
A színről és az anyagról csak annyit: akkoriban ez az anyag volt "divatban", a színe pedig nyilván nem lehetett világos, hiszen a kosz gyorsan - és esetleg kitörölhetetlenül - meglátszana rajtuk (a mostani ülések színei is nyilván inkább sötétebbek, és ebből a szempontból az, hogy pirosat is választottak, bizony merész választás volt, mert világosabb árnyalat, és ezért a kosz jobban látszik rajta).
https://szazvasutat.blog.hu/2013/07/28/balatoni_burjanzas/full_commentlist/1#c20395639
Válasz erre: Balatoni burjánzás
2013-08-13T13:34:51+02:00
2013-08-13T13:34:51+02:00
nyelv-ész
http://blog.hu/user/41606
Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt beállítani.<br /><br />
Mert a MÁV-nál ez a légkondis téma elég gyenge lábakon áll. Talán télen több kocsin működik náluk a légkondi, de az a faksznis utas meg ilyenkor fűtött kocsiban akar utazni, hogy a fene enné a válogatós fajtáját.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/07/07/uborkaszezon_balaton_a_2013-as_verzio/full_commentlist/1#c20307545
Válasz erre: Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)
2013-07-29T23:01:11+02:00
2013-07-29T23:01:11+02:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
"Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szerény műszaki tartalommal "mindössze" 100 km/h-s sebességre építik ki a partmenti szakaszt. Ennek valószínűleg az az oka, hogy sűrűn beépített övezetben halad a vasút."<br /><br />
- Zajvédő fal?
https://szazvasutat.blog.hu/2013/07/28/balatoni_burjanzas/full_commentlist/1#c20307532
Válasz erre: Balatoni burjánzás
2013-07-29T22:58:50+02:00
2013-07-29T22:58:50+02:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
A tihanyi buszközlekedés a Balaton Volán szégyene.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/07/07/uborkaszezon_balaton_a_2013-as_verzio/full_commentlist/1#c20249261
Válasz erre: Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)
2013-07-20T03:43:54+02:00
2013-07-20T03:43:54+02:00
gybencsko
http://blog.hu/user/783488
Ma utaztam a Katicával Káptalanfüredre és vissza. Tényleg nagyon jó kis vonatok. Három Desiro volt egymás után kapcsolva, mindenki pont kényelmesen elfért. A vonat halk, van benne légkondi, meg minden, ami kell. Székesfehérvárig sehol sem áll meg, utána minden porfészekben, mint amilyen Káptalanfüred, a menetidő tűrhető (1 óra 55 perc Kelenföldtől), pontosan érkeztünk, és nem csak mi, hanem a Balatonfűzfőn szembejövő GySEV vonat is Szombathelyről.<br /><br />
Ez nagyon jó ötlet volt, hogy az ütemes vonatokat elnevezték. Egy hónap telt el kb. és már *MINDENKI* Katicaként emlegeti Káptalanfüreden a vonatot, a menetrend megjegyzése kb. egy percet vesz igénybe, és ez még akkor is igaz, ha a tekergőkbe integrálták a fürdővonatokat.<br /><br />
Grat annak, aki ezt így kitalálta.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c20135256
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-07-02T14:13:21+02:00
2013-07-02T14:13:21+02:00
7tom
http://blog.hu/user/424136
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19752722" class="reply_nick_187410" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19752722 );">@vonat blog</a>: A vasút rendelt olyan IC- kocsit, ami 160-at tud, de kispórolták az első 10-ből a megfelelő fékeket, így csak 140 az engedélyezett, ha másfajtát rendeltek volna, akkor olyat építenek Dunakeszin, egyébként sincs 200-as pályánk, és egyhamar nem is lesz, de még a 160-as, pályákon is 120 az engedélyezett, kivéve az 1-es vonalat.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/06/02/szereny_jovokep_gurulo_muemlekek_felujitva/full_commentlist/1#c19942377
Válasz erre: Szerény jövőkép: guruló műemlékek, felújítva
2013-06-02T14:07:15+02:00
2013-06-02T14:07:15+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Tényleg, elsőre túl sok minden nem kellene a boldogsághoz. Nem vagyunk csodavárók, csupán...<br /><br />
+ Valahonnan további néhány 10 milliárdot kellene szakítani a pályák rendbetételére a térségi és vidéki elővárosi hálózatokon is, többek közt az autópálya-építés erőltetésének a mellőzése által. Ez elősegítené a fővonali projektek megtérülését, ütemezését.<br /><br />
+ Jóvá kell tenni az olyan önsorsrontó húzásokat, mint a távolsági felárat és a járatritkítást. Következetesen ki kell építeni országosan az integrált ütemes menetrendet.<br /><br />
+ Az itt vázolt járműfelújítási programot a teljes 30+ éves parkra ki kell terjeszteni. Retro felújítás mellett korszerűsítés szükséges: először is a regionális szegmensben a Bz-motok utódlását kell gazdaságosan, a kor színvonalán megoldani, majd a következő távolsági és személyvonati körben is (a szlovákokra, lengyelekre hasonlóan) korszerűsíteni kell.<br /><br />
+ Most már következetesen kell véghez vinni a szervezeti átalakítást, miközben a szolgáltatást is megfontoltan fejlesztjük, az elkapkodott, szakmailag elhibázott döntések mellőzése és a bevált dolgok megtartása, tökéletesítése mellett.<br />
Ennek keretében szükséges a regionális megrendelési szervezetek, közlekedési szövetségek létrehozása. Pályavasútnál és szeszánál egyaránt a helyi döntési szintek helyreállítása, térségi integrált vagy üzemeltető társaságok létrehozása MÁV csoporton belül vagy kívül.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/15/fekete_nap_az_elovarosban/full_commentlist/1#c19776699
Válasz erre: Fekete nap az elővárosban
2013-05-15T22:31:37+02:00
2013-05-15T22:31:37+02:00
vonat blog
http://blog.hu/user/187410
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/15/fekete_nap_az_elovarosban?fullcommentlist=1#c19776429" class="reply_nick_750209" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19776429 );">@István Gyuri</a>: Bocsánat, összekevertem a két vonatot. Mondjuk a két gyakorlatilag azonos vonat eltérő volta is érdekes egy dolog. Remélem a többi adat pontos.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/15/fekete_nap_az_elovarosban/full_commentlist/1#c19776429
Válasz erre: Fekete nap az elővárosban
2013-05-15T21:53:30+02:00
2013-05-15T21:53:30+02:00
István Gyuri
http://blog.hu/user/750209
A 6009-es (a teljesen azonos megállási rendű és kocsikiosztású 6007-estől eltérően) nem került be a pótjegyes vonatok körébe (egyébként pedig ma az éjszakai vgz. miatt csak Karcagtól "robogott" a Nyugatiba).
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19756171
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T21:43:14+02:00
2013-05-12T21:43:14+02:00
Németh András
http://blog.hu/user/134424
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19752744" class="reply_nick_187410" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19752744 );">@vonat blog</a>: hát legyen igazad, én csak a fotókat meg egy videót láttam és az alapján túlságosan nagynak tűnt/tűnik a hasonlóság az elővárosi torzszülöttel számomra
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19753598
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T13:15:01+02:00
2013-05-12T13:15:01+02:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
Szép belülről, de Füred attól még időben nem került közelebb.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19752744
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T10:19:14+02:00
2013-05-12T10:19:14+02:00
vonat blog
http://blog.hu/user/187410
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19752312" class="reply_nick_134424" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19752312 );">@Németh András</a>: Szerintem ez sokkal tágasabb, mint az elővárosi vonatok. Az ülések pedig szerintem ugyanazok, mint a 3G IC-ben, azok pedig kényelmesek.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19752736
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T10:17:20+02:00
2013-05-12T10:17:20+02:00
vonat blog
http://blog.hu/user/187410
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19752163" class="reply_nick_740934" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19752163 );">@hondamonda</a>: A klíma nem megfelelően tervezett a ma közlekedő belföldi IC kocsikban. A tetőbe épített pluszklíma és a boka magasságában beömlő hideg együtt tényleg nagyon durva. A nemzetközi kocsikban "rendes" klíma van, az ablakpárkánynál fúj be, és sokkal elviselhetőbb akár egy németországi utazásnál is.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19752722
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T10:14:59+02:00
2013-05-12T10:14:59+02:00
vonat blog
http://blog.hu/user/187410
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19751271" class="reply_nick_168987" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19751271 );">@kristoof</a>: A 3G IC egy régi kocsi újjáépítése, mely csak 140-nel tud menni, és az élettartama is viszonylag rövid.<br />
Ez új és 200 km/h-s.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19752434
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T08:47:52+02:00
2013-05-12T08:47:52+02:00
M_R
http://blog.hu/user/268786
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19752413" class="reply_nick_550864" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19752413 );">@OrangeOrder</a>: Hát vezzeg, nem gépészmérnök vagyok, de egy szombat délután egy rekesz sör mellet ennél különbet tervezek..
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19752431
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T08:45:49+02:00
2013-05-12T08:45:49+02:00
M_R
http://blog.hu/user/268786
Nagyon úgy tűnik hogy csak az ülés színe az új. Az asztalkák továbbra is a "semmire sem jó" kategória (pl. ha egy ember felrakja rá az átlagos méretű notebookját, akkor mellé már csak egy fél alma fér el...)<br />
És alatta ott van az "egyen szemetesláda" úgy elhelyezve, hogy az ablak mellett ülők térdét folyamatosan nyomja - egy órás "kéjutazás" után alig bír az ember levánszorogni.<br /><br />
Magyarisztánban nem ismerik az ergonómiát. Tiszta szerencse hogy személyautót nem gyártanak, mert akkor a vezetőnek vagy a csomagtartón vagy a motorházon keresztül kéne bejutnia. A gázpedál meg a hátsó ülés mögött lenne...
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19752413
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T08:36:55+02:00
2013-05-12T08:36:55+02:00
OrangeOrder
http://blog.hu/user/550864
Zseniális, hogy sokaknak ez se elég jó. Igazatok van, járjatok Bzmottal, bazmeg. Maradjon minden úgy, ahogy van, csináljátok meg ti. Okoskák.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19752312
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T07:30:12+02:00
2013-05-12T07:30:12+02:00
Németh András
http://blog.hu/user/134424
Ez a kocsi nagyon hasonlít azokra az elővárosi vonatokra amik már majd egy évtizede járnak a Bp-Újszász-Szolnoki vonalon. Ha nem készül sokkal kényelmesebbre akkor úgy fogják ezeket szidni az utasok hogy öröm lesz hallgatni, kényelmetlenek szűkek és nyáron megdöglesz a melegtől (habár a légkondi itt gondolom már alap, de az ülések nagyon hasonlítanak,nem hiszem hogy a kárpiton túl változtattak volna valamit, valamint a helykiosztás sem becsülhető fotó alapján)
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19752296
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T07:10:07+02:00
2013-05-12T07:10:07+02:00
Dzsok
http://blog.hu/user/88378
"Remélhetőleg ezt a megrendelést újabb követi, mert a Flirteket Budapest környékén nagyrészt kettesével csatolva kell járatni, és a legnagyobb forgalmú vonalakra így sem elég. A Stadler is, más gyártó is tud nagyvárosok környékére való (pl. emeletes) elővárosi vonatokat gyártani."<br /><br />
Dunaújváros - Pusztaszabolcs - Bp. viszonylaton reggelente jelenleg is járatnak hármat egyben, de úgysem elég csúcsidőszakban. :)<br />
Valószínűleg az elővárosi csúcsforgalomban elférne néhány kétszintes emeletes, a jelenlegi Flirt-el szabadon összekapcsolható elővárosi vonat.<br /><br />
Így a kapacitásigényektől függően lehetne variálni a vonat összeállításokat: <br />
-1db kétszintes + 1db kétszintes<br />
-1db kétszintes + 1db egyszintes<br />
-1db kétszintes<br />
-1db egyszintes
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19752207
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T04:32:50+02:00
2013-05-12T04:32:50+02:00
Bebes
http://blog.hu/user/475479
ha rosszul megy a kupi, nem a bútort kell lecserélni:-)<br /><br />
tök mindegy, milyen az üléskárpit meg az asztalka, amikor a vágányok olyan állapotban vannak, hogy ma talán tovább tart Vácra érni vonattal, mint Petőfi idejében.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19752178
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T02:36:31+02:00
2013-05-12T02:36:31+02:00
jack o'neill
http://blog.hu/user/240199
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19751271" class="reply_nick_168987" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19751271 );">@kristoof</a>: Ember! Az IC3G és az IC+ közt akkora a különbség, minta Talent és a FLIRT közt. Nagy.<br />
A 3G miatt siránkozni nevetséges és röhejes. Egy kalap szar! Bombardier...<br /><br /><a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19751605" class="reply_nick_357230" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19751605 );">@újember</a>: Mellékvonalakra a Bz-k heylére és a kis forgalmú, de villamosított pályákra is sor kerülhet előbb-utóbb. De még így is kéne az elővárosba 50 db hatrészes FLIRT és 35-40 db hatrészes KISS.<br />
A mellékvonalak elnyelnének kb 80 db kétrészes GTW-t és ugyanennyi RS1-t.<br />
A kisebb forgalmú és jövőben villamosított vonalakra meg kb 50 db háromrészes FLIRT kéne.<br />
Plusz a kör IC-kre a FLIRT IC verzióból 10-14 db.<br />
De, ehhez kéne sok-sok EU pénz.<br />
Pláne, hogy a szükséges kb 120 villamos és a kb 80 dízel mozdonyról, plusz a tolatókról nem beszéltünk.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19752163
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T02:08:34+02:00
2013-05-12T02:08:34+02:00
hondamonda
http://blog.hu/user/740934
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19751698" class="reply_nick_490497" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19751698 );">@cukorrépa</a>: Egyetertek, a kenyelem a fontos. <br /><br />
A ma futo IC kocsik valami elkepesztoen rosszak. Az ulesek tul alacsonyak, ezert a lab folyamatos terhelest kap. Kb. 160 centis emberre vannak tervezve ezert a fejtamla a nyakam kozepeig er.<br /><br />
A szembe forditott uleseken a legkisebb mertekben sem tudja az ember kinyujtani a labat, meg az elso osztalyon sem. Felnegyelnem, aki kitalalta a csak ilyen uleseket tartalmazo kocsit.<br /><br />
A klima folyamatosan jeges szelet fuj oldalrol, amitol lefagy az ember karja. Nyaron csak azert kell magammal pulovert hordanom, mert az IC-t nem lehet kibirni nelkule.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19752140
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T01:24:44+02:00
2013-05-12T01:24:44+02:00
Anyátok picsája!
http://blog.hu/user/727494
Ez az. Fanyalogjunk, elvtársak. Hiszen minden szar!<br /><br />
Uramisten micsoda életetek lehet... :)))
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19752111
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-12T00:59:09+02:00
2013-05-12T00:59:09+02:00
trafikvaneladó
http://blog.hu/user/797994
- Azért van egy kis rossz érzésem. Miért kell ekkora felhajtást csinálni? Mégiscsak becsaptuk az embereket.<br />
- Ugyan, kit csaptunk mi be? Magunkat? Mi tudjuk, miről van szó. A tervezőket? Azok örülnek, hogy plecsni van a mellükön. A széles tömegeket? Azok úgyse ülnek már vonaton, de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek. Az imperialistákat?! Azoknak alaposan túljártunk az eszén! Nem szeretnék most a helyükbe lenni! Kiadtuk a jelszót: legyen magyar vasúti kocsi és lett magyar vasúti kocsi (siemens forgóvázon). <br />
Mi nem ígérgetünk a levegőbe, Pelikán!
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19751698
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-11T23:06:24+02:00
2013-05-11T23:06:24+02:00
cukorrépa
http://blog.hu/user/490497
nem akarok ünneprontó lenni, de<br /><br />
1) elsősorban ne az ülés színe legyen jó, hanem legyenek "hátbarátak" az ülések (kényelmesek és olyanok, hogy az utas hosszú úton se kapjon hátfájást),<br /><br />
2) legyen elég asztal a laptopoknak, tableteknek, könyvnek, akárminek, lehetőleg konnektorral;<br /><br />
3) a lábak is férjenek el, ne egymást rugdossák már a szembeülők.<br /><br />
a szín baszki a legutolsó kérdés!<br />
IMHO.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19751626
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-11T22:52:11+02:00
2013-05-11T22:52:11+02:00
Rodolfo63
http://blog.hu/user/687254
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19751605" class="reply_nick_357230" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19751605 );">@újember</a>: szerintem az IC+ késlekedés azért van, mert nem bírják jól összerakni, újra kell tervezni stb. - ugyanakkor EU pénzből épül ez is, annak meg lehet, hogy van határideje
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19751624
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-11T22:52:03+02:00
2013-05-11T22:52:03+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19751433" class="reply_nick_797981" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19751433 );">@torang</a>: Az EU persze a mi adónkból fizeti, beleértve a jobb sorsú nyugati polgárok fillérjeit.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19751605
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-11T22:47:49+02:00
2013-05-11T22:47:49+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Igen, de honnan lesz mind erre pénz, és miből újul meg gyorsabb ütemben a hálózat, hogy legyen, ahol közlekedni?<br />
Remélem, a Varga Mihály által ecseteltek nem jelentenek még rosszabbat a közlekedésügy számára.<br />
"Indul a Flirt motorvonatok gyártása a MÁV-START-nak" - még a finanszírozás EU általi jóváhagyása előtt?<br />
Az IC+ késlekedése nincs-e összefüggésben a likviditási helyzettel?<br />
Feltételezve, hogy a retro felújítású kocsik néhány évig jelentenek megoldást a mozdonyvontatta szerelvények számára: teljesen hiányzik még a regionális közlekedésben a Bz-motok utódlása. Valamint a kisebb kapacitású villamos motorkocsik a villamosított pályákon bonyolódó, vidéki elővárosi és helyközi forgalmak számára.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19751433
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-11T22:05:34+02:00
2013-05-11T22:05:34+02:00
torang
http://blog.hu/user/797981
Azt persze nem fogják ráírni az Flirt motorvonatokra, hogy "Fizette az Európai Unió".
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19751420
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-11T22:02:19+02:00
2013-05-11T22:02:19+02:00
torang
http://blog.hu/user/797981
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19751271" class="reply_nick_168987" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19751271 );">@kristoof</a>: <br /><br />
A 3G IC kocsi azért nem volt jó, mert azokat egy magáncég gyártotta és a Fiatal Kommunisták Szövetsége (Fikesz) által vezetett országban ilyet nem lehet, a magánszektort ki kell csinálni, mindent az álamra kell bízni. Ezért kell kicsinálni a Kravtex buszgyártót is és helyette állami buszgyárat csinálni a Rábából.<br /><br />
Az új színterv pedig ugyanazért kell amiért a BKV buszokon is. Lássaja pórnép, hogy pártunk és kormányunk micsoda csuda új dolgokat ad nekünk, fontos, hogy jól meg lehessen különböztetni, hogy mi az amit már Orbán apánktól kaptunk, nehogy egy ideológiailag nem kellően felkészült valaki, véletlenül ne vegye észre a régi és az új közti különbséget. Ugyanezért fognak az újonnan érkező Flirt motorvonatok is a jelenlegiektől eltérő színtervet kapni egyébként.<br /><br />
Előre elvtársak!
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19751339
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-11T21:48:52+02:00
2013-05-11T21:48:52+02:00
exkalibur
http://blog.hu/user/203182
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19751223" class="reply_nick_174989" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19751223 );">@enpera</a>: Azokat vandáloknak hívják. A liberalizmusnak nincs köze a rongáláshoz szerintem.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19751297
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-11T21:40:52+02:00
2013-05-11T21:40:52+02:00
exkalibur
http://blog.hu/user/203182
A fehér mdf lapos asztalka nem tűnik hosszúéletűnek.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19751271
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-11T21:32:58+02:00
2013-05-11T21:32:58+02:00
kristoof
http://blog.hu/user/168987
Azt azért valaki elmagyarázhatná, hogy ez most mire volt jó, amikor már van egy kész projekt a 3G-s IC kocsi személyében. :-(<br /><br />
Aztán meg az is mire jó, hogy az elmúlt években ez a huszonhatodik színterv a MÁV-nál? Ami ráadásul pont azokat a színeket használja amit a cseh vasút. Miért nem tudunk kitalálni valami egyedit? Miért kell mindig valami bezzegvasutat másolnunk?
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19751223
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-11T21:21:26+02:00
2013-05-11T21:21:26+02:00
enpera
http://blog.hu/user/174989
Majd jönnek a liberális fiatalok, és szétbasszák az egészet:(
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19751205
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-11T21:17:29+02:00
2013-05-11T21:17:29+02:00
fapisztolybolt
http://blog.hu/user/791982
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19751175" class="reply_nick_120945" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19751175 );">@nyalógép</a>: Igen, az üléskárpit.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19751175
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-11T21:10:07+02:00
2013-05-11T21:10:07+02:00
nyalógép
http://blog.hu/user/120945
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret?fullcommentlist=1#c19751028" class="reply_nick_791982" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19751028 );">@fapisztolybolt</a>: Most ebben mi a csúnya? Az üléskárpit nekem például kifejezetten bejön, olyan fiatalos, remekül megtöri az egyhangúságot.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/03/pestrol_jovesi_felar/full_commentlist/1#c19751149
Válasz erre: Pestről jövési felár
2013-05-11T21:06:31+02:00
2013-05-11T21:06:31+02:00
jó nagy tömeg lesz a személyvonatokon pl. pest-fehérvár között, 150 forint sokaknak megér +15 percet.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19751117
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-11T20:58:04+02:00
2013-05-11T20:58:04+02:00
sanyix
http://blog.hu/user/214036
vajon ezekkel kinek a kije járt jól?
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/11/meg_szaz_kocsit_ezeret/full_commentlist/1#c19751028
Válasz erre: Még száz kocsit, ezeret...
2013-05-11T20:37:06+02:00
2013-05-11T20:37:06+02:00
fapisztolybolt
http://blog.hu/user/791982
Ettől csúnyábbat nem is nagyon lehetne csinálni.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19750841
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-11T20:02:54+02:00
2013-05-11T20:02:54+02:00
xGéza
http://blog.hu/user/776218
Magyarországon valamikor természetes volt a gyorsvonati pótjegy, olyannyira, hogy külföldön járva csodálkoztunk, hogy ott egységes az ár. <br /><br />
Aztán valamikor a rendszerváltás környéki egyik áremelés után megszűnt a különbség, amit akkor azzal magyaráztak, hogy teljesen felesleges utasokat a gyorsról a személyre terelni az árképzés által, hiszen a gyors üzemeltetése az olcsóbb (kevesebb energia-veszteség a fékezésnél, rövidebb ideig van lekötve a szerelvény és a személyzet), így ha az arányok a vonatok számában és hosszában idővel eltolódnak a gyorsok javára, az tiszta haszon.<br /><br />
Ma Európában jellemzően napszakok szerint vannak differenciálva az árak. Sokkal inkább ebbe az irányba kellene elmozdulni.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19714167
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-07T15:35:37+02:00
2013-05-07T15:35:37+02:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess?fullcommentlist=1#c19682158" class="reply_nick_736263" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19682158 );">@Like a Sir</a>: <br /><br />
"Magyarországon egy Bp - Záhony vonatjegy (~330 km) IC-re (pótjeggyel együtt) kb 6000 Ft.<br />
Ausztriában egy Bécs-Salzburg vonatjegy (~300 km) bármelyik vonatra (pótjegy nélkül, mert az tényleg nincs) 49,9 EUR, az akárhogy is számolom közel 15000 Ft."<br /><br />
Mennyi idő alatt, milyen szerelvénnyel, milyen körülmények között és mennyire megbízhatóan jár ezért a pénzért a vonat Budapestről Záhonyba? És Bécsből Salzburgba?
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/03/pestrol_jovesi_felar/full_commentlist/1#c19714152
Válasz erre: Pestről jövési felár
2013-05-07T15:33:44+02:00
2013-05-07T15:33:44+02:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
Biatorbágy.<br /><br />
A vasútállomáson kitűnően megoldható lenne a közösperonos átszállás, a buszok ráhordanának Etyekről, Biáról, illetve Pátyról, gördülékeny csatlakozás minimális időveszteséggel, közös bérlet,..... (Egyszer kiszámoltam, hogy pont megtelne egy Flirt).....<br /><br />
Ehelyett eztán mindenki busszal fog járni, mert 150 Ft az érzékeny különbség már. A buszra a jegy 500 Ft alatt van Biáról.<br /><br />
Viszont az állomáson lesz rengeteg szabad parkolóhely.....<br /><br />
.<br /><br />
Ide vezet, ha a hülyeség kaarattal és/vagy hatalommal párosul.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/03/pestrol_jovesi_felar/full_commentlist/1#c19702123
Válasz erre: Pestről jövési felár
2013-05-05T17:14:21+02:00
2013-05-05T17:14:21+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Különös pikantéria, hogy (remélhetőleg, a pályafelújítás folytatása miatt) hamarosan újra buszozhatunk.<br />
Vajon a gyorspótlóbusz ezúttal nem a szokásos roncsokból lesz kiállítva?
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/03/pestrol_jovesi_felar/full_commentlist/1#c19702110
Válasz erre: Pestről jövési felár
2013-05-05T17:11:06+02:00
2013-05-05T17:11:06+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Tegyünk hozzá keleti példát is!<br /><br />
A sátoraljaújhelyi vonal elvileg maga a kánaán: órás ütemes menetrend keretében felváltva személy- és gyorsvonati, valamint (Hegyalja felől átszállással) IC szolgáltatás. Aztán persze késő este és délelőtt kigyomláltak egy-egy vonatpárt: Sárospatakon 9-kor nincs indulás Szerencs felé, 11-kor nincs újhelyi vonat. <br />
Túl a pályaállapotok okozta késési mizérián, hamarosan az a helyzet áll fenn, hogy kétóránként fizetünk felárat, kétóránként nem - ugyanazért a szolgáltatásért. Miskolc és Saújhely közt ugyanis a kétóránkénti gyorsvonatok is mindenhol megállnak, pontosan úgy, mint a felváltva velük közlekedő személyvonatok. Sőt, ugyanolyan kocsikból állnak.<br />
Ebből kifolyólag aki például az egyik kisvárosból vagy faluból a másikba utazna és elkerülné a 150 forintos pótjegyet, indulhat reggel 7-kor, majd legközelebb dél előtt egy órával. Aki lekésik az előbbiről, vagy mondjuk 8-kor egy kis intéznivalója van, fizethet 400 forintot 250 helyett, ha nem hajlandó, 3-4 órát várni.<br /><br />
Szerintem az egyik legrosszabb velejárója a mostani tarifális innovációnak, hogy már-már kiszámíthatatlan, pontosan mennyibe kerül az utazásunk. Már aki nincs pontosan tisztában az éppen közlekedő vonatnemekkel és időszakos felárakkal. Főleg a szűkösen eleresztett és az alkalmi utasok hamar találhatják magukat abban a kellemetlen helyzetben, hogy állnak a pénztárnál és egy-néhány százas hiányzik.<br /><br />
Leginkább VIP és PRÉMIUM segít a bajban (<a rel="nofollow" href="http://vasut.kteam.hu/premium.html)">vasut.kteam.hu/premium.html)</a>, no persze Elvira, már ha van egyáltalán internetünk, és megtanították majd neki a legújabb változásokat.<br />
Addig legalább megspórolja a pótjegyet az, aki interneten jegyet vesz. Gyenge vigasz!
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19685362
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T21:02:08+02:00
2013-05-02T21:02:08+02:00
vonat blog
http://blog.hu/user/187410
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess?fullcommentlist=1#c19683915" class="reply_nick_736263" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19683915 );">@Like a Sir</a>: <br />
Alapvetően nem az ár mértékéről, hanem arról írtam, hogy nincsenek felárak, magasabb árú vonatfajták. Nincsenek adminisztratív akadályok, nem kell lesni, hogy a szomszéd faluba menő vonat feláras-e. Hogyan tudnád elmondani egy turistának, hogy Ferihegy és a Nyugati között milyen módon tud utazni? Van IC, amire helyjegy is kell, van gyorsvonat, amire pótjegy kell, van személyvonat. Ha késik a személyvonat, de "beesik" egy sebes, szaladjon gyorsan pótjegyet venni?
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19684752
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T19:29:22+02:00
2013-05-02T19:29:22+02:00
mizrolist
http://blog.hu/user/29016
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess?fullcommentlist=1#c19684467" class="reply_nick_245715" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19684467 );">@Gastroger</a>: a visszaterelés nehezen fog menni, ugyanis a legtöbb párhuzamosan használható gyorsbuszjáratot már megszüntették - legalábbis ez a helyzet pl. a Budapest-Szombathely vonalon, ahol a napi 3-4 busz helyett maradt 1 és az is a lassabb útvonalon közlekedik.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19684498
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T18:42:36+02:00
2013-05-02T18:42:36+02:00
Gastroger
http://blog.hu/user/245715
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess?fullcommentlist=1#c19682158" class="reply_nick_736263" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19682158 );">@Like a Sir</a>: Budapest - Zalaegerszeg kb 220 km 4 óra, műbőrkupés vonatok. Gyorsvonat.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19684467
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T18:37:40+02:00
2013-05-02T18:37:40+02:00
Gastroger
http://blog.hu/user/245715
Öngóól! A buszokra bevezetett felár (valami emelt szintű lófaszjegy ) célja az utasok vasútra terelése volt. Erre itt van ez. Most vissza buszra? Lettek volna gerincesek, és emeljék 5%-al. És ez fog pluszbevételt hozni? Barmok. Csökken a bevétel, lehet felszedni a síneket. A dakota törzs így szólt. Uff.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19683915
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T17:11:44+02:00
2013-05-02T17:11:44+02:00
Gombperec hídlakó
http://blog.hu/user/736263
@mindenki:<br />
Tudom, és nekem is az a véleményem, hogy a MÁV szarul működik, hogy a felsővezetők legfőbb célje a pénz kilapátolása, hogy a pálya szar minőségű, hogy a vonatok retkesek és hogy az alkalmazottaik egy része sötét bunkó. De ezt írtam is.<br /><br />
Én csak azzal nem értettem egyet, hogy a cikk írója azzal a példával jön, hogy de az ÖBB-nél nincs pótjegy. Erre írtam, hogy persze, hogy nincs, mivel maga a vonatjegy 2,5-szer annyiba kerül, mint a MÁV-nál pótjeggyel együtt.<br /><br />
Ettől függetlenül még mindig állítom, hogy úgy nem lehet (jó) vasutat üzemeltetni, hogy 100 utasból 300 km-en kb. 250000 Ft adózás előtti bevétele van a MÁV-nak (mivel az utasok kb 60%-a ingyen utazik, 90%-os kedvezménye van, vagy csak simán bliccel). Pályát fejleszteni, járműállományt frissíteni csak pénzből lehet.<br />
Az megint más kérdés, hogy ha minden utas megvenné a teljes árú jegyet, akkor abból mennyi landolna különböző Nokiás dobozokban...
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19683457
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T15:55:45+02:00
2013-05-02T15:55:45+02:00
mizrolist
http://blog.hu/user/29016
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess?fullcommentlist=1#c19682656" class="reply_nick_736263" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19682656 );">@Like a Sir</a>: a MÁV szolgáltatása már most is lehetne magasabb, de egyes vasutasok gyakorlatilag szabotálják ezt... ugyanis az udvariasság ingyen van.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19683380
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T15:43:02+02:00
2013-05-02T15:43:02+02:00
Jim Raynor
http://blog.hu/user/108969
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess?fullcommentlist=1#c19682656" class="reply_nick_736263" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19682656 );">@Like a Sir</a>: <br /><br />
"Ha a MÁV-nál is ennyibe kerülne egy vonatjegy (és mindenki kifizetné hupákolás nélkül), akkor a MÁV is tudna hasonló színvonalat biztosítani."<br /><br />
csatlakozom az előttem szólóhoz: lófaszt tudna. ha a duplája lenne a jegyár, akkor is ugyanúgy tahók lennének a pénztárosok, mocskosak a vonatok, és akkor is ugyanígy hosszabb ideig tartanának az utak, mint 200 évvel ezelőtt.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19682781
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T14:16:15+02:00
2013-05-02T14:16:15+02:00
elég.volt
http://blog.hu/user/284313
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess?fullcommentlist=1#c19682656" class="reply_nick_736263" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19682656 );">@Like a Sir</a>: Nekem történetesen nagyon elegem van már abból, hogy ha itt is ennyibe kerülne és mindenki kifizetné blablabla. EZT A MOCSOK SZART hallgatom amióta az eszemet tudom. A Nagyanyám SŐT a Dédnagyanyám is UGYANEZEKEN a kocsikon utazott és aztán abban a tetves kommunizmusban mindenki szépen kifizette az árát. Mostmár előbb szolgáltatni kellene magas színvonalon (mert az eddig a befolyt pénzektől függetlenül HIÁNYZIK) és utána lehet gondolkodni, hogy ha többen fizetnének és többet akkor mi lenne. Eddig itt mindenki csak fizetett (lásd BKV), hogy majd akkor szebb lesz, meg jobb lesz. LÓFASZT lesz jobb. És inkább kifizetek 500 eurót Ausztriának, mint akár egy forintot is magyarországnak.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19682656
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T14:00:28+02:00
2013-05-02T14:00:28+02:00
Gombperec hídlakó
http://blog.hu/user/736263
@SydneySage & <a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess?fullcommentlist=1#c19682540" class="reply_nick_108969" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19682540 );">@Jim Raynor</a>:<br />
Teljesen igazatok van, viszont kevesebb, mint feleannyi pénzből ne várja el senki az ÖBB színvonalát (ami egyébként bár sokkal jobb, mint a MÁV, de azért nem tökéletes).<br />
Ha a MÁV-nál is ennyibe kerülne egy vonatjegy (és mindenki kifizetné hupákolás nélkül), akkor a MÁV is tudna hasonló színvonalat biztosítani.<br /><br />
Tudom, ogy a MÁV szarul működik, és sok mindenen tudnának változtatni, csak szerintem nem igazságos egy olyan társasághoz hasonlítani, ami kb 2-2,5-szeres áron kínálja a szolgáltatásait. Annyi pénzért azért könnyebb gyors és kényelmes vasutat üzemeltetni.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19682540
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T13:43:27+02:00
2013-05-02T13:43:27+02:00
Jim Raynor
http://blog.hu/user/108969
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess?fullcommentlist=1#c19682158" class="reply_nick_736263" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19682158 );">@Like a Sir</a>: <br /><br />
khm, bécs-salzburg 2,5 óra, bp.-záhony ic-vel alsó hangon 4,5(!). (de van 5,5 órás menetidejű is, sőt).<br /><br />
azért ez se mindegy ám.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19682460
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T13:30:48+02:00
2013-05-02T13:30:48+02:00
SydneySage
http://blog.hu/user/777891
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess?fullcommentlist=1#c19682158" class="reply_nick_736263" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19682158 );">@Like a Sir</a>: És most kérlek vesd össze a vonatjegyárakat az ausztriai fizetéssel és a szolgáltalás minőségével is...
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19682231
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T12:53:46+02:00
2013-05-02T12:53:46+02:00
GrenAbla
http://blog.hu/user/60539
Következő lépésként meg kell szüntetni a "személyvonat" kategóriát, és kész is. :)
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19682158
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T12:42:48+02:00
2013-05-02T12:42:48+02:00
Gombperec hídlakó
http://blog.hu/user/736263
"Ausztriában nincs semmilyen felár és pótjegy, az IC-re egyszerű vonatjeggyel, bérlettel bárki felszállhat."<br />
Magyarországon egy Bp - Záhony vonatjegy (~330 km) IC-re (pótjeggyel együtt) kb 6000 Ft.<br />
Ausztriában egy Bécs-Salzburg vonatjegy (~300 km) bármelyik vonatra (pótjegy nélkül, mert az tényleg nincs) 49,9 EUR, az akárhogy is számolom közel 15000 Ft.<br /><br />
"fizetni kell a 65 év felettieknek is"<br />
Jé, Ausztriában is, pedig ott elvileg a kerítés is käsekrainer-ből van. Ja, és nemcsak egy 0,5-2 EUR-ba kerülő pótjegyet, hanem a vonatjegyet is.<br /><br />
"fizetni kell annak is, aki a szomszéd faluba utazik gyorsvonattal (pl. Kisszekeresről Nagyszekeresre vasárnap délután 15 15-kor)"<br />
"fizetni kell a Budapest bérlettel rendelkezőknek a városon belüli utazásért (p. Zugló és Ferihegy között a sebesvonaton)"<br />
Aki sajnálja 150 Ft-ot, az talán várja meg a személyvonatot.<br /><br />
Én úgy gondolom, hogy maga a pótjegy nem az ördögtől való, a gond inkább az, hogy a jelenlegi gyorsvonatok nagy része nem igazán olyan állapotú, hogy azért pótdíjat kéne kérni. Ha csili-vili, valóban GYORS szerelvények járnának, akkor azt mondom, megérné az a néhány száz forint plusz a kényelemért és a rövidebb utazásért.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/04/06/hajlektalan_vagy_fotocella/full_commentlist/1#c19682065
Válasz erre: Hajléktalan vagy fotocella?
2013-05-02T12:27:10+02:00
2013-05-02T12:27:10+02:00
belekotyogok
http://blog.hu/user/172253
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/04/06/hajlektalan_vagy_fotocella?fullcommentlist=1#c19679950" class="reply_nick_447013" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19679950 );">@VT22</a>: Zugló nagyon durva hely. Nincs kijelző, a hangos utastájékoztatás pár éve tisztességes csak, előtte vagy rutinból utaztál, vagy esetleg elkaptál szavakat a hangosbemondásból.<br />
Az emberek javarésze hóban-fagyban-esőben inkább kint áll, mint bemenjen a bűzbe, ahol szintén csurog az eső...<br />
Ráadásul minden napszakban át kell verekedni magad a lépcső alján található zs kategóriás vendéglátóipari egység dohányzó és alkoholos befolyásoltság alatt álló vendégei között...<br />
Amúgy ott a humanoid fotocella a legjobb, nem bánt senkit, nem erőszakos, nem hangos.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19680989
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T12:12:14+02:00
2013-05-02T12:12:14+02:00
Terézágyú
http://blog.hu/user/236720
Szar máv, szar kormány, szar magyar állam.<br /><br />
Megint hoztak egy szar szabályt, amely<br />
1. marhára bonyolult nehézkes, bürökratikus, utas, vasutas egyként anyázza<br />
2. sokkal több pénzt nem fog hozni<br />
3. kifejezetten szivatás
https://szazvasutat.blog.hu/2013/05/02/utas_fizess/full_commentlist/1#c19680432
Válasz erre: Utas, fizess!
2013-05-02T12:07:49+02:00
2013-05-02T12:07:49+02:00
belekotyogok
http://blog.hu/user/172253
Zseniális. Már csak azért is, mert ahogy látom a záhonyi sebesvonatokra is kell fizetni...ami Ceglédtől megáll mindenhol... Gyorsvonatok? <br />
Vagy a szhelyi gyors? Ami alapból késik 10 percet?
https://szazvasutat.blog.hu/2013/04/06/hajlektalan_vagy_fotocella/full_commentlist/1#c19679950
Válasz erre: Hajléktalan vagy fotocella?
2013-05-02T12:04:06+02:00
2013-05-02T12:04:06+02:00
VT22
http://blog.hu/user/447013
Zuglónak teljesen rossz az elrendezése. A jegypénztárt, várót a vasút szintje alá vinni mint Kőbánya alsónál, ideális esetben összekötve a négyes metró majdani állomásával. A vasút szintjén csak egy perontető és egy mozgólépcsővel kiegészített feljáró maradna.<br /><br />
Egyébként tényleg a MÁV felháborító igénytelensége, hogy a legforgalmasabb megállóhelyén egy tisztasági festést nem tud kivitelezni. Az összegraffitizett állomások lepusztultsága nem csak a graffitiseken múlik, hanem a MÁV-on is, aki nem festi újra már másnap a falfelületet.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/04/06/hajlektalan_vagy_fotocella/full_commentlist/1#c19493572
Válasz erre: Hajléktalan vagy fotocella?
2013-04-09T16:42:56+02:00
2013-04-09T16:42:56+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
Bocs, javítva az utolsó bekezdés:<br /><br />
Kisbetűs Őriszentpéter: azért rémes ez a példa, mert valóban vannak vadonatúj létesítmények, melyeket alig használnak. A helyközi személyszállítás szempontjaira az új vasútvonal tervezése során csak marginális mértékben voltak tekintettel, busz-vasút integráció továbbra sincs, a szlovénok a túloldalon nem folytatják a villamosítást, a távolsági személyszállításban sem használjuk ki az infrastruktúrát... Marad az adott mértékű teherszállítás és valamiféle alibi-menetrend az embertelenített vasúton.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/04/06/hajlektalan_vagy_fotocella/full_commentlist/1#c19493552
Válasz erre: Hajléktalan vagy fotocella?
2013-04-09T16:40:49+02:00
2013-04-09T16:40:49+02:00
újember
http://blog.hu/user/357230
A középutas javaslatot teljes mértékben támogatom. Még mindig úgy vélem, meg kell oldani, hogy szerényebb mértékű felújítás lehessen országszerte, néhány csillogó-villogó, méregdrága kirakatprojekt helyett. Akár azon az áron, hogy nem eurokonform. Persze az ésszerűség keretén belül! (Kerülve a rossz időzítést, a felesleges illetve felemás, pocsék minőségű munkát.)<br /><br />
Emlékeztetem arra, hogy - ésszerű mértékű felújítás, életszerű színvonal mellett - ma már a legnagyobb kiaknázatlan személyközlekedési potenciál a térségi vasútközlekedésben van. Ahol kevesebben laknak, nyilván egyszerűsített üzem kell és sokkal kisebb méretek. Sok helyütt elég egy buszmegállónyi létesítmény, csak látszódjon, hogy gazdája van. Kellenek újra a térségi vasútszervezetek és az önkormányzatokat oda kell engedni, ahol nincs vasúti szolgálattevő, sőt, fel kell őket kérni, ahol maguktól nem mozdulnak rá.<br /><br />
Állomások: igen, jó dolog a multimodális állomás, rendben az üzleti bérlő is, a harmadik pedig nonprofit közösségi terek kialakítása. Kell egy nagyon rugalmas kaptafa, mert nincs egyforma hely és állomás, típusépületek ide vagy oda. Lényeg, hogy újra multifunkcionális közösségi terekké váljanak az állomások, figyelembe véve az adott elhelyezést, lehetőségeket.<br />
A kormányablak csupán az zavar (az esetleges pénzlenyúlások mellett), hogy előbb sorra ellehetetlenítették a Restiket, mivel valakiknek kellett az extraprofit, ezután a Restiket átépítik kormányablakká ahelyett, hogy extraprofit nélkül újra nyissák és mellé telepítsék a hivatali ablakokat.<br /><br />
Példa a szomszédból: az osztrák BahnStore saját vasúti üzleti egységek lassan olyan népszerűek, mint a benzinkúti boltok.<br /><br />
Kisbetűs Őriszentpéter: azért rémes ez a példa, mert valóban vannak vadonatúj létesítmények, melyeket nem használnak. A helyközi személyszállítás szempontjai a vasút újjáépítése során csak marginális mértékben voltak tekintettel, busz-vasút integráció továbbra sincs, a szlovénok a túloldalon nem folytatják a villamosítást, a távolsági személyszállításban sem használjuk ki az infrastruktúra; marad az adott mértékű teherszállítás és valamiféle alibi-menetrend az embertelenített vasúton.
https://szazvasutat.blog.hu/2012/10/14/mellek-fovonalak_masodviragzasa_kezdodhet/full_commentlist/1#c19473652
Válasz erre: Csendes vasút-újjászületés?
2013-04-07T11:43:46+02:00
2013-04-07T11:43:46+02:00
kis59
http://blog.hu/user/558710
Igen, ilyen esetben talán valami földtulajdoni probléma állhat fenn, ez sok esetben évekig húzódhat
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19221524
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-03-09T16:17:36+01:00
2013-03-09T16:17:36+01:00
Zotya
http://blog.hu/user/25813
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19136088" class="reply_nick_92236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19136088 );">@Makkasz</a>: Nem tudtál meggyőzni, mert elfogult és felületes vagy, és csak azt hozod fel, hogy mennyi támogatást ad az állam. A nem túl hatékonyan működő egészségügyet mennyivel támogatja? Vagy azt is piaci alapokon kell megszervezni?<br /><br />
Egyik ágazat esetében sem szabad önmagában nézni, hogy mennyi bevételt termel. Externális költségekről hallottál már?
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19142004
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-26T04:14:28+01:00
2013-02-26T04:14:28+01:00
gyarló
http://blog.hu/user/558097
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19141559" class="reply_nick_479710" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19141559 );">@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn</a>: Reméltem ez azért tiszta. Természetesen kap állami pénzt a MÁV-Start, hiszen közszolgáltatást végez. Én azzal vitatkoztam, hogy ez az összeg 270 Milliárd forint lenne csupán a személyszállításnál.<br /><br />
A hitelátvállalást meg azért nem tartom jogosnak, hiszen az egyszeri tétel, és az állam évekig nem fizette ki névértéken a nyújtott szolgáltatást, tehát konkrétan tehet is a felhalmozódott adósság egy részéről. A regisztrációs jegy sem véletlen lett eltörölve.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19141998
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-26T03:57:38+01:00
2013-02-26T03:57:38+01:00
gyarló
http://blog.hu/user/558097
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19141480" class="reply_nick_479710" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19141480 );">@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn</a>: Ne haragudj, de arról nem vagyok hajlandó diskurálni még elvi szinten sem, hogy mi lenne ha megszüntetnénk az egyik legforgalmasabb vonalon a személyszállítást. Ez nagyon Sci-Fi.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19141996
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-26T03:56:09+01:00
2013-02-26T03:56:09+01:00
gyarló
http://blog.hu/user/558097
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19141472" class="reply_nick_479710" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19141472 );">@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn</a>: <br />
Amit te linkeltél az tavalyi, gondolom az idei is áprilisban jön ki, ahogy ez is.<br /><br />
Természetesen üzemi szinten nyereséges a MÁV. Erről volt szó, hogy egyáltalán érdemes-e ilyet csinálni. Ha hoz még 3 ilyen évet, akkor eltűnik a teljes adóssága körülbelül.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19141993
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-26T03:53:06+01:00
2013-02-26T03:53:06+01:00
gyarló
http://blog.hu/user/558097
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19141404" class="reply_nick_479710" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19141404 );">@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn</a>: Kösz. Tehát olyan valamivel több mint 500 milliárd, persze még ezen kívül más adófajták is léteznek, de nekem eddig nem túl meggyőző.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19141991
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-26T03:50:48+01:00
2013-02-26T03:50:48+01:00
gyarló
http://blog.hu/user/558097
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19141363" class="reply_nick_479710" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19141363 );">@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn</a>: Dehogy! Ahol normálisan (értsd legalább óránként) nincs elég utas az IC-hez, ott ez a legjobb megoldás. Ezt az utasszámok egyértelműen igazolták. Persze ha csak a nevével van bajod az más, részemről mindegy mi a neve.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19141559
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T23:36:15+01:00
2013-02-25T23:36:15+01:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19140430" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19140430 );">@gyarló</a>: <br /><br /><a rel="nofollow" href="http://www.mav.hu/res/MAV_Eves_beszamolo_2011.pdf">www.mav.hu/res/MAV_Eves_beszamolo_2011.pdf</a><br /><br />
"A 2011. évben a Magyar Állam és a MÁV Zrt. a pályavasúti tevékenység 2011-2015 év közötti<br />
finanszírozásának biztosítása céljából pályamőködtetési szerzıdést kötött. A szerzıdés alapján a<br />
pályavasút mőködtetési költségeinek finanszírozása hosszútávon biztosítottá vált. 2011-ben a<br />
Társaság 21,05 Mrd Ft költségtérítésben részesült. A 2012. évi költségvetési törvény alapján a<br />
15/2012. (II.16.) Korm. rendelet a MÁV Zrt. pályavasúti tevékenységhez kapcsolódó indokolt<br />
költségek fedezetére 41,882 Mrd Ft, a MÁV-START Zrt. vasúti személyszállítási<br />
tevékenységének indokolt költségei fedezetére 144 Mrd Ft költségtérítést biztosít."<br /><br />
--Nem 270 Mrd, CSAK 187 Mrd Ft. (2011) - Ennyi állami pénzt öntöttek bele.<br /><br />
"A 2011. évi költségvetési törvény alapján a 1451/2011. (XII. 22.) számú kormányhatározatban<br />
foglaltak szerint a Magyar Állam a MÁV Zrt. hitelviszonyon alapuló adósságából átvállalt<br />
összesen 50,6 Mrd Ft-ot, a következı részletezésben: (Itt egy táblázat van, csak a végösszeget írom: 50,651 Mrd Ft. <br />
-- Ez a 187 Mrd Ft-hoz hozzáadva már 237 Mrd Ft.<br /><br />
237 MILLIÁRD FORINT KÖZPÉNZT ÖNTÖTTEK BELE! - Lehet találnék még, de nincs kedvem tovább bogarászni)<br />
ÍGY ÉRT EL 13 MILLIÁRT FORINT EREDMÉNYT A MÁV!!!
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19141480
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T23:21:58+01:00
2013-02-25T23:21:58+01:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19140146" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19140146 );">@gyarló</a>: <br /><br />
Az, hogy egy még ha képtelennek hangzó dolgot, ami viszont valós statisztikai számokon alapul, nem veszel tudomásul, téged minősít.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19141472
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T23:20:59+01:00
2013-02-25T23:20:59+01:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19140134" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19140134 );">@gyarló</a>: <br /><br />
Jobban örültem volna egy beszámolónak.<br /><br />
Például egy ilyennek:<br /><a rel="nofollow" href="http://www.mav.hu/res/mavvagyonk_evesbesz2011.pdf">www.mav.hu/res/mavvagyonk_evesbesz2011.pdf</a><br /><br />
Ebben is pozitív az eredménykimutatás (3,5 MFt), ám közben a kötelezettségek 20 MFt-al nőttek.<br /><br />
Hirtelen most csak a MÁV vagyonkezelőt találtam.<br /><br />
.<br /><br />
Nézzük a linkelt HVG cikket:<br /><br />
"Előzetes adatok alapján a MÁV-csoport 2012-ben 7 milliárd forint üzleti eredményt ért el ..... ez többnyire annak tudható be, hogy tavaly a társaság teljes egészében megkapta a vasúti pályafenntartásra, működtetésre szükséges költségtérítést."<br />
- Kitől kapja? Zömében saját magától (MÁV Trakció, stb..)<br /><br />
"A MÁV-csoport 2012. évi adózás előtti eredménye mínusz 3 milliárd forint volt, adóssága 156 milliárd forintra mérséklődött a 2011. évi 205 milliárd forintról."<br />
- Hol is a nyereség? Egyik MÁV cég nyereséges, másik veszteséges? Mennyi az eredő?
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19141404
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T23:08:20+01:00
2013-02-25T23:08:20+01:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19140016" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19140016 );">@gyarló</a>: <br /><br />
"Jövedéki adóból a 2012. évi várható költségvetési bevétel 898,1 milliárd forintnak,<br />
azaz a GDP mintegy 3 százalékának felel meg.<br />
....<br />
Az összbevétel mintegy 58%-át teszi ki az üzemanyagok utáni jövedéki adó."<br /><br /><a rel="nofollow" href="http://www.parlament.hu/irom39/04365/adatok/fejezetek/42.pdf">www.parlament.hu/irom39/04365/adatok/fejezetek/42.pdf</a>
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19141363
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T23:02:35+01:00
2013-02-25T23:02:35+01:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19128155" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19128155 );">@gyarló</a>: <br /><br />
Ez a hibrid IC egy nagy anakronizmus.<br /><br />
Egy vonat legyen vagy 'mezei' gyors, vagy legyen IC.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19141354
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T23:01:21+01:00
2013-02-25T23:01:21+01:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
Nekünk a nyaralónk 120km. Vonattal a 139km-es jegy kell rá, ami ~2800Ft. A vonatállomásig kijutni nagyjából 85 perc, egy elővárosi busz kell hozzá, meg egy BKV járat. A nyaralóig a vonattól kell még egy 10 km-es Volán busz. A teljes utazási idő nagyjából 85p + 150p + 25p = több, mint 4 óra. Két főnek vonattal, BKV-val, Volánokkal ~7800Ft és cserébe cipelhetem a csomagom! <br />
A kocsim költségeit régóta vezetem, 1km kb. 35Ft. A 120km összköltsége így nagyjából ~4200, de legyen 5000Ft, sőt tudjátok mit, legyen 6000. Az útidő kb 1,5h.<br />
Mondja nekem valaki azt, hogy ugyanolyan áron, de akár fejenként 1000Ft-tal drágábban is nem éri meg, hogy háztól házig megyek, kényelmesen, légkondival, a csomagot egy percig sem cipelve, gyorsabban! Egyszerűen nem alternatíva a vonat, ezt kell észrevenni. Ja és akkor még csak 2-en ültünk a kocsiban, nem 3-an vagy 4-en, nem jött oda a csöves kéregetni, nem üvöltözik senki, és nem számoltam a szokásos 10-20 perces késéssel.<br /><br />
Eddig loptam a hozzászólást, csupán a saját adataimat helyettesítettem be.<br /><br />
Legfőbb gondnak azt látom, hogy a vonat hiába dönget Fehérvárig 160-al (Dehogy dönget, már most lázadnak a lakók Velence mentén), ha után a mozdonycsere 10-15 perc, majd durván Csajágtól villamostempóban haladunk. Pár helyen, ahol együtt megy a 71-es és a vasút, nem egyszer csodálkozik a család, hogy lehagyom a vonatot, pedig csak 80-al megyek a parton, mert szeretek nézelődni.<br /><br />
A ráhordás a vasútra sok helyen katasztrófális. Bfüreden például a vonat-busz kombó esetében alap a 20-25 perces várakozás a busz és a vonat között.<br /><br />
Az sem lenne szerintem ördögtől való ötlet, ha 140 km-es jeggyel amit megveszek a vonaton, nem kellene újabb 10 km-re megvennem a jegyet a buszon, de legalább a füredi helyijáratra lehetne egy üzletpolitikai kedvezményt adni.<br />
Anno Frankfurtba bementem egy 16€ árú retúrral 60 km-ről, ami aznap Frankfurt minden tömegközlkedési járatára is jó volt.<br />
Ott rendszer szinten gondolkoznak. Az, hogy a 60 km-t a vonat 36 perc alatt tette meg, közben megállt 7 helyen, ..................
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19141243
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T22:46:56+01:00
2013-02-25T22:46:56+01:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19127759" class="reply_nick_697736" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19127759 );">@Bombaló</a>: <br /><br />
"Egy átlagos 2. osztályú vasúti kocsi 80 személyt szállít."<br />
- Mindig?<br /><br />
" az hány 45 fős buszt jelent, "<br />
- Vannak 130 fős buszok is.<br /><br />
.<br /><br />
--> Az összehasonlítás ötlete nem rossz, de átlagolni kellene.<br />
Az biztos, hogy egy Bp-Vác vonal kiválthatatlan busszal, de egy Siófok Tab bármikor.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19141083
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T22:27:25+01:00
2013-02-25T22:27:25+01:00
Makkasz
http://blog.hu/user/92236
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19141031" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19141031 );">@gyarló</a>: <br />
Itt még délután közepe van, inkább később fekszem le.<br /><br />
270mrd/7,5 mrd = 36Ft/km. milyen matekról beszélsz?<br />
Fogd Fel, nekem, 10Ft-ot nem ér meg, hogy egy valaki Miskol-Bp-Miskolcozzon, nem 10.000-et.<br /><br />
Megértem, hogy egyszerű vagy, attól lehetsz jó ember, de azzal nem neyred el a tiszteletemet, ha butának nevezel.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19141031
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T22:20:23+01:00
2013-02-25T22:20:23+01:00
gyarló
http://blog.hu/user/558097
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19141011" class="reply_nick_92236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19141011 );">@Makkasz</a>: Ja persze, közben meg az általános iskolás matek sem megy, a szövegértésről nem is beszélve. Menjél aludni, én is megyek!
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19141011
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T22:16:27+01:00
2013-02-25T22:16:27+01:00
Makkasz
http://blog.hu/user/92236
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19140984" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19140984 );">@gyarló</a>: Az biztos. Végtelenségig buta vagyok.<br /><br />
Mögöttem sikerek vannak 9 országban, 210 millió Ft befizetett adó, 17 év folyamatos munkaviszony és adófizetés, 3 jól tanuló gyerek, 5 diploma, egy közgáz doktori. Mögötted?
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19140985
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T22:13:19+01:00
2013-02-25T22:13:19+01:00
Makkasz
http://blog.hu/user/92236
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19140873" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19140873 );">@gyarló</a>: <br />
Az a baj, nemcsak egyszerűen kényszerképzeteid rabja vagy, olvasni sem tudsz.<br /><br />
Az iskolák középiskoláig mindenütt ingyenesek, ez társadalmi érdek, befektetés. Miért érvelsz azzal, hogy milyen igazsáágtalan lenne, ha fizetős lenne, mikor szerintem is ez így van jól? <br /><br />
De rosszabb hírem van, nem fogod elhinni, de az iskolák költségeit is mi, adófizetők dobjuk össze.<br /><br />
A MÁV pénzkilapátolás, ostobaság, csődtömeg.<br /><br />
Sem Tótát (publikál még valahol?), sem Kókát nem olvasok, utóbbit rühellem is. A nagy állam, a mindenre beszedem a pénzt és elosztom, csak kommunistáknak, felelőtlen embereknek jó, akik magukról gondoskodni nem akarnak.<br /><br />
Pubi, azt értsd meg, a szolgáltatást annak kell megfizetni, aki igénybe veszi. Ez a kapitalizmus.<br /><br />
Szerinted mennyien vennének Szeged-BP retúrt 25.000 Ft-ért? Ha van rá igény, felőlem. Csak ne az én pénzemből a kétharmadát (4/5-ét, diák, nyugdíjas), ha szabad.<br /><br />
Nagy államot kétféle ember akar, te melyik vagy?<br /><br />
1. Azt akarja, másoktól elvegyenek, és neki adják. Mivel nem meri orrbavágni a szomszéd Imrét, vagy gyerekétől elvenni, az állam, homályos elvek mögé bújik (ez a te stratégiai, meg közszolgáltatásod, értelme nincs, de hangzatos). <br />
Jellemzői irigy, rövidtávon gondolkodó, önző, eltartott. Jelszava: Más faszával csalánt verni.<br /><br />
2. Ő akar többet adni, azt akarja, mások döntsenek arról, mire költsék az ő pénzét. Mindezt a végtelenségig korrupt, hatalmas állammal rendelkező Moon. Pedig csinálhat alapítványt, fizethet több adót (adókedvezmények nem igénybevételéért nem kap büntit, szíve joga), összefoghat a szomszédokkal hogy leburkolja az utcát, adományozhat, de neki jobb, ha kedvenc pártjára bízza. Nem tudom, ebbe a csoportba tartozik-e élő ember, nem lehetetlen, hiszen szektákba is belépnek. Igazhitűek, naivak, szervilisek, vakok.<br /><br />
Érdeke, lelkisimerete, pénze csak az egyénnek van, az államnak egyik sincs. Aki mást állít hazudik, csaló.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19140984
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T22:13:17+01:00
2013-02-25T22:13:17+01:00
gyarló
http://blog.hu/user/558097
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19140825" class="reply_nick_92236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19140825 );">@Makkasz</a>: Te egy nagyon buta ember vagy.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19140873
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T21:58:57+01:00
2013-02-25T21:58:57+01:00
gyarló
http://blog.hu/user/558097
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19140553" class="reply_nick_92236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19140553 );">@Makkasz</a>: "Az utak önfenntartók autópályadíjból (lásd oncessziós szakaszokat bevállalták befektetők), államhoz még befolyik a benzin ljéből 300Ft."<br /><br />
??? Most írtam le, csak az M5 és az M6 után évi több mint 100 milliárdot fizet a költségvetés, rendelkezésre állás címen. Emlékszel te a koncessziós időszakra? A 6000 forintos Bp-Kiskunfélegyházára (ez mai áron 12000 körül lehet)? Komolyan ezt sírod vissza? Mondjuk akkor tömegesen ülnének át az 5 fős családok is az InterCityre, az biztos.<br /><br />
"Az úttal kár összehasonlítani, ma az az élet része mint a csapvíz. A vasút nem."<br /><br />
Maximum a te életedé nem. A kettőt meg te kezdted el egymáshoz hasonlítani.<br /><br />
"Abban meg igazad van, a volánt sem kell támogatni. Akinek kell jegy, fizesse meg. Ha nem tudja, nem ér meg annyit a munkája, hogy bejárjon."<br /><br />
Európában mindenhol ez az üzleti modell alakult ki, nem kis részben szociális megfontolások miatt.<br /><br />
"Mindenki fizesse meg annak a költségét amit használ, nem ideológiáknak kell vitatkozni. Ha valaminek van értelme, akkor állami pénz nélkül is működik."<br /><br />
Elég nagy bajban lennének a 3 gyerekes szülők (még ha te esetleg szerencsés helyzetben is vagy), ha az iskoláztatás teljes költségét elő kellene teremteniük. Értsd már meg hogy ezek mögött a támogatások mögött közérdek áll.<br /><br />
"Érdeke, lelkiismerete, pénze csak az egyénnek van. Aki mást állít hazudik, csaló."<br /><br />
Most komolyan, te túl sok Tóta W. Árpádot olvasol vagy csak Kóka János a kedvenc politikusod?
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19140825
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T21:53:12+01:00
2013-02-25T21:53:12+01:00
Makkasz
http://blog.hu/user/92236
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19140665" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19140665 );">@gyarló</a>: <br />
A MÁV-ot el kell adni, nem lát el semmilyen közszolgátatást, az közlekedési szolgáltatást nyújt, egy alternatíva a sok közül.<br /><br />
Az általános iskolai példád cáfolásra is érdemtelen butaság volt, arra írtad, hogy azt sem vettem igénybe régóta, mégis fenntarják az adófizetők. Azt sem akkor fizeted vissza amikor tanulsz, hanem később, és a világon csaknem mindeütt ingyenes középiskola végéig a tanulás, és nem privilágium, mindenki jár iskolába. A MÁV szabad választás, ma már mindenhol van közút. Ha nincs MÁV, más indít járatot, ha van értelme.<br /><br />
A vasutazgatás egy végtelenül drága, ostoba hóbort.<br /><br />
Látom, 7,5 milliárd utskilométer (nem is saccoltam rosszul a 2,7 mrd utaskilóméterrel). 270mrd/7,5 mrd= 36Ft/utas/km<br /><br />
Tehát, ha valaki megtesz egy Szeged-Bp-Szeged utat, az adófizetők 14.000 Ft-ot fizetnek érte. Minek???? <br /><br />
Azt sem értem, minek kéne 10 Ft-ot fizetni érte? Nem Km-enként, összesen.<br /><br />
Értsd meg, a MÁV-nak nincs értelme.<br />
Ha lenne, magánkézben is lenne.<br /><br />
Annyire nehezen veszed.<br /><br />
"A MÁV közszolgáltatást nyújt". Ez mit jelent? Miért kéne ezért fizetni minden adófizetőnek, minden évben átlagosan 100.000 Ft-ot fizetni?<br /><br />
Az a baj, annyira szerelmes vagy bele (gondolom alkalmazott), hogy nem látod mekkora teher, és milyen pici gonddal, mindenkinek jobb egoldás lehetne.<br /><br />
De ma az államosítás trendi, majd az állam megfizeti. Mert stratégiai....<br /><br />
Érdeke, lelkiismerete, pénze csak az egyénnek van. Aki mást állít hazudik, csaló.<br /><br />
Hiába erölködsz, MÁV mellett csak az emel szót aki ott dolgozik, úgy látja neki nincs más alternatívája (lehet nincs igaza ebben), nem méri föl mibe kerül ő a többieknek, nem, vagy minimális adót fizet (mások megfizetik neki).<br /><br />
Addig amíg "stratégiáról", "közszolgáltatásról" hablatyolsz, meg szerinted a magánvállalkozó általi üzemeltetés rossz, egyenlő a vasúti közlekedés halálával, vagy szerinted a 0 vasúti személyszállítás megoldhatatlan problémákat okozna, vagy amíg nem fizetsz évi 1 mFt adót (nem állami vagy állami vállalati fizetésből), nincs miről beszélnünk, nem fog közeledni álláspontunk.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19140665
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T21:31:55+01:00
2013-02-25T21:31:55+01:00
gyarló
http://blog.hu/user/558097
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19140495" class="reply_nick_92236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19140495 );">@Makkasz</a>: Itt megtalálod a valós adatot az utaskilóméterről: <a rel="nofollow" href="http://www.mav.hu/mav/cegtortenet.php">www.mav.hu/mav/cegtortenet.php</a><br /><br />
"Egyébként, ha évente "csak 10mrd"-ba kerülne adófizetők pénzéből, akkor is el kéne adni, nem szerencsétlenkedni ezzel az idejétműlt szarrakással."<br /><br />
A MÁV közszolgáltatást nyújt, ahogy az általános iskola is amivel ironizáltam, ezért természetesen fizetni kell. Gondolom a kábel TV előfizetésedet sem vizsgálod meg, mennyire veszteséges az számodra.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19140553
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T21:20:29+01:00
2013-02-25T21:20:29+01:00
Makkasz
http://blog.hu/user/92236
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19140016" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19140016 );">@gyarló</a>: Az utak 21. században mindenképp szükségesek, a vasút nem. Az utak önfenntartók autópályadíjból (lásd oncessziós szakaszokat bevállalták befektetők), államhoz még befolyik a benzin ljéből 300Ft.<br /><br />
Képzelem, ahogy megfordul a mentővonat, mrt nincs országút, és infarktus kapott valaki. Meg a tűzoltóvonat....<br /><br />
Az úttal kár összehasonlítani, ma az az élet része mint a csapvíz. A vasút nem.<br /><br />
De nem a vasútról beszélek, hanem a MÁV-ról.<br /><br />
Abban meg igazad van, a volánt sem kell támogatni. Akinek kell jegy, fizesse meg. Ha nem tudja, nem ér meg annyit a munkája, hogy bejárjon.<br /><br />
A MÁV 20.000Mávból élő (ebből valószínűleg 10.000 magán vasútnál is megélne) ember, és néhány félhülye mániája.<br /><br />
Mindenki fizesse meg annak a költségét amit használ, nem ideológiáknak kell vitatkozni. Ha valaminek van értelme, akkor állami pénz nélkül is működik.<br /><br />
Sajnos a mai kommunizmus kedvez az ilyen elmebeteg, minden józanságot mellőző hülyeségnek.<br /><br />
Majd ha az állami mobilt is támogatni kell adóból, alig várom!<br /><br />
Érdeke, lelkiismerete, pénze csak az egyénnek van. Aki mást állít hazudik, csaló.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19140495
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T21:13:09+01:00
2013-02-25T21:13:09+01:00
Makkasz
http://blog.hu/user/92236
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19140430" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19140430 );">@gyarló</a>: Nem csúsztatok.<br /><br />
A MÁV-ot be kell zárni.<br /><br />
Megkérdeztem Zotyától, és neked is ott a feladvány, hogy mennyivel támogatják adófizetők minden utas, minden km-ét.<br /><br />
Azt tudom, 270mrd állami támogatásra szorul évente a MÁV. 2,7 milliárd utaskilométert tippeltem.<br />
Ha van potosabb számod uaskilóméterről, és állami támogatásról, mond meg, elő a farbával.<br /><br />
Menj vissza Zotya kommentjére adott válaszomra.<br /><br />
Egyébként, ha évente "csak 10mrd"-ba kerülne adófizetők pénzéből, akkor is el kéne adni, nem szerencsétlenkedni ezzel az idejétműlt szarrakással.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19140430
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T21:06:18+01:00
2013-02-25T21:06:18+01:00
gyarló
http://blog.hu/user/558097
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19136088" class="reply_nick_92236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19136088 );">@Makkasz</a>: És olyan ügyesen csúsztatsz, hogy elsőre fel sem tűnt!! Miféle 100 forintról beszélsz? A MÁV-Start összbevétele nincs 270 milliárd, de számoljuk ezzel. Így is csak 36 forintnál tartunk utaskm-re vetítve, de hát ennek egy jó részét saját zsebből fizetik...
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19140146
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T20:38:48+01:00
2013-02-25T20:38:48+01:00
gyarló
http://blog.hu/user/558097
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19136400" class="reply_nick_479710" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19136400 );">@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn</a>: Erre meg már nem is kívánok reagálni, ezt folytassátok az UFO-magazinban!
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19140134
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T20:37:35+01:00
2013-02-25T20:37:35+01:00
gyarló
http://blog.hu/user/558097
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19136337" class="reply_nick_479710" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19136337 );">@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn</a>: <a rel="nofollow" href="http://hvg.hu/kkv/20130218_mav_uzemi_nyereseg">hvg.hu/kkv/20130218_mav_uzemi_nyereseg</a>
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19140124
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T20:36:14+01:00
2013-02-25T20:36:14+01:00
gyarló
http://blog.hu/user/558097
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19136099" class="reply_nick_741619" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19136099 );">@Csipyke</a>: Akkor épp te egy olyan viszonylaton élsz, de ha már máshonnan akarnál St. Gallenbe menni, át kellene szállnod. A Budapestre érkező vasúti utasok 90+ százaléka csak odáig megy, sajnos még nem tartunk ott hogy ez ésszerűen megoldható legyen, de az arányok miatt nem is ez a legfontosabb kérdés.<br /><br />
Nekem Svájcban az a fajta integráltság tetszik, amit nálunk a Volánok rendszerint elszabotálnak. Beérkezik a távolsági vonat az állomásra, ott van csatlakozás a regionális vonat mellett az állomás előtt álló Postauto-kra (közös bérlettel ahogy írtad), s az egész egy rendszerként képes üzemelni, nem mellesleg sokkal hatékonyabban felhasználva az erőforrásokat.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19140016
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T20:25:06+01:00
2013-02-25T20:25:06+01:00
gyarló
http://blog.hu/user/558097
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19136088" class="reply_nick_92236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19136088 );">@Makkasz</a>: "Szerencsétlen, a MÁV 270 mrd állami támogatással nyereséges."<br /><br />
Ja, mert a Volánok nem kapnak ugyanekkora támogatást, mi? Utaskm-re vetítve még valamivel hatékonyabbak is a MÁV-nál. Akkor csak az M5 és az M6 után fizetett évi 100+ milliárd rendelkezésre állási díjról meg ne is beszéljünk.<br /><br />
"Az autóút, országút nélkül az élet elképzelhetetlen. A benzin adója és az útdíjak lényegesen több adóbevételt eredményeznek mint az úthálózat kiépítése és fenntartása, aligha kell szja-ból támogatni, különösen nem minden utas minden km-ét 100 Ft-tal nem."<br /><br />
Jaaa, hogy "lényegesebben több". Pontosan mennyi az annyi? Szóval akkor ezt támogatni jó dolog, a vasutat, amit te valamiért nem szeretsz, azt meg ördögi dolog.<br /><br />
"Ha mégis kéne, minek két párhuzamos rednszer, út (próbáld meg 20. 21. századot anélkül elképzelni), és vasút. "<br /><br />
Ezt miért nem az autópálya építések előtt kérdezted? Egész Nyugat-Európa fejleszti a vasutat.<br /><br />
"Egyébként is, én a MÁV felszámolásáról beszélek, nem a sínek, teherszállítás vagy ha van olyan, kifizetődő teherszállításról."<br /><br />
WTF? A MÁV pár éve már nem végez teherszállítást...<br /><br />
"Nem használtad az álatalános iskolát? Nekem mindhárom gyermekem jár. Tehát te a legalapvetőbb társadalmi kötelezettségednek sem teszel eleget.<br /><br />
A MÁV rendkívül költséges, pazarló hóbort, értelmetlen.<br /><br />
Eladni, és aki meg tudja fizetni a jegyet, és ahol van értelme, üzemeltessék."<br /><br />
Közel olyan rég óta nem használtam, mint te a MÁV-ot. Gyerekem meg nincs. <br /><br />
Az általános iskolák rendkívül költséges, pazarló hóbort, értelmetlen.<br /><br />
Eladni, és aki meg tudja fizetni a tandíjat, és ahol van értelme, üzemeltessék.<br /><br />
""Kiárusítani mindent", nem, ezt a gyönyörű, évente 270mrd-be kerülő KORNAÉKSZERT még sokáig üzemeltetni."<br /><br />
Az általad preferált ág is elvisz ennyit, maximum te nem tudsz róla.<br /><br />
Ostoba....
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19136400
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T13:05:53+01:00
2013-02-25T13:05:53+01:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19127247" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19127247 );">@gyarló</a>: <br /><br />
"Minden adófizetőnek, minden évben több mint 100.000 Ftjába kerül ez a szar. Abból minden családban lehetne autó.<br />
Hahaha. Meg ahogy azt Móricka elképzeli! Aztán majd minden reggel Budaörs helyett Tatabányáig áll majd a dugó az M1-en."<br /><br />
Egy Flirt-en kb 250-en utaznak, átlag Bicskéről (Vannak, akik messzebbről, vannak akik közelebbről, vegyük a 250 főt Bicskéről egy statisztikai átlagnak.)<br />
Bicske 40km (kerekítsünk 39-ről).<br />
Ez 1000 utaskilométer, 100 Ft-al támogatva 100.000 Ft támogatás. Csak a reggeli csúcs vonatjaival számolva naponta 50 méteren lehetne kiszélesíteni a pályát 2x3 sávosra. Előbb utóbb nem lenne dugó.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19136337
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T12:59:19+01:00
2013-02-25T12:59:19+01:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19127198" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19127198 );">@gyarló</a>: <br /><br />
Csókolom, a MÁV is nyereséges. Tessék már tájékozódni!<br /><br />
- FORRÁST!!!
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19136304
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T12:55:17+01:00
2013-02-25T12:55:17+01:00
Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn
http://blog.hu/user/479710
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19126690" class="reply_nick_92236" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19126690 );">@Makkasz</a>: <br /><br />
"Magyarországon JELEN FORMÁJÁBAN semmi szükség a vasúti személyszállítása,"
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19136105
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T12:33:12+01:00
2013-02-25T12:33:12+01:00
Csipyke
http://blog.hu/user/741619
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19136099" class="reply_nick_741619" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19136099 );">@Csipyke</a>: ..ész ország helyi tömegközlekedését is beleértve.
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19136099
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T12:32:28+01:00
2013-02-25T12:32:28+01:00
Csipyke
http://blog.hu/user/741619
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19128446" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19128446 );">@gyarló</a>: igen, dey Genfből Saint Gallenig tudok menni egy vonattal, nem kell átszállogatni Bernben, meg máshol sem. A vonatok a nagy pályaudvarokon is bevárják a csatlakozást. Olcsónak roppant nem olcsó, de mindenféle (ésszerű) kedvezmények vannak: Halbtax (félárú jegy) 1-2-3 évre, az egy éves 170 CHF körül van, a 3 éves 400 felett lehet kicsivel). GA (3500 CHF egy évre, de mindennel ingyen utazhatsz, az eg
https://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an/full_commentlist/1#c19136088
Válasz erre: Áremelés okos(b)an
2013-02-25T12:31:45+01:00
2013-02-25T12:31:45+01:00
Makkasz
http://blog.hu/user/92236
<a href="http://szazvasutat.blog.hu/2013/02/24/aremeles_okos_b_an?fullcommentlist=1#c19127198" class="reply_nick_558097" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 19127198 );">@gyarló</a>: Szerencsétlen, a MÁV 270 mrd állami támogatással nyereséges.<br /><br />
Az autóút, országút nélkül az élet elképzelhetetlen. A benzin adója és az útdíjak lényegesen több adóbevételt eredményeznek mint az úthálózat kiépítése és fenntartása, aligha kell szja-ból támogatni, különösen nem minden utas minden km-ét 100 Ft-tal nem.<br /><br />
Ha mégis kéne, minek két párhuzamos rednszer, út (próbáld meg 20. 21. századot anélkül elképzelni), és vasút. <br />
Egyébként is, én a MÁV felszámolásáról beszélek, nem a sínek, teherszállítás vagy ha van olyan, kifizetődő teherszállításról.<br /><br />
Nem használtad az álatalános iskolát? Nekem mindhárom gyermekem jár. Tehát te a legalapvetőbb társadalmi kötelezettségednek sem teszel eleget.<br /><br />
A MÁV rendkívül költséges, pazarló hóbort, értelmetlen.<br /><br />
Eladni, és aki meg tudja fizetni a jegyet, és ahol van értelme, üzemeltessék.<br /><br />
"Kiárusítani mindent", nem, ezt a gyönyörű, évente 270mrd-be kerülő KORNAÉKSZERT még sokáig üzemeltetni.<br /><br />
Ostoba.