HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Még menetrend nélkül

2008.11.08. 10:50 vonat blog

November második hétvégéjén még nincs hivatalos, közforgalmú menetrendje 2009-re a MÁV-nak, de valószínűleg a GySEV-nek sem. (2008. december 14-én lépne életbe.)

Szakmai oldalakon, fórumokon különböző tervezeteket tárgyal egy szűk érdeklődő kör. A jóval előbbre járó külföldi vasútvállalatok oldalairól próbálnak következtetni a belföldi menetrendre.

Nevetséges helyzet. A politikai szféra kezdi komolyan venni megrendelői szerepét, nem egyszerűen alá akar írni egy, a vasútvállalat által elé tolt menetrendet, hanem tudni akarja, mit rendel meg. Nincs meg azonban az a hatékony szervezet és az az olajozott döntéshozatali mechanizmus, ami ahhoz kellene, hogy időben végbe menjen a megrendelési folyamat.

A vasúti személyszállítási közszolgáltatást is finanszírozni szeretné végre az állam, de nincs az a pénz, amit ne lehetne erre az ágazatra elkölteni. Miközben különböző szakmai csoportok kínálnak megoldást a finanszírozható vasútra, az idő elszaladt. Új politikai szereplők jöttek, új tanácsadók léptek be a rendszerbe. Szakmai netes fórumok rágódnak azon, hogy az új miniszteri irányelv későn jött: a menetrend tervezése elakadt.

November második hétvégéjén sincs végleges, hivatalos közforgalmú menetrend, mert a politikai szféra még tanulja, hogyan kell megrendelni és finanszírozni a vasúti személyszállítási közszolgáltatást.

Mire az előző minisztérium politikai vezetői megtanulták, távozniuk kellett, most újabb minisztercsere előtt állunk, és mire ő beletanul, jönnek a választások. Ilyen instabil politikai környezetben gyakorlatilag lehetetlen megtanulni, elkölteni azt a 200 milliárdot...

Szólj hozzá!

Címkék: politika menetrend megrendelő

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr12756907

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.