HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Félnek a sikertől

2008.11.24. 20:50 vonat blog

 

Nyáron még aggódtunk érte, most az internetre feltöltött december 14-étől érvényes menetrendtervezet szerint megmarad a hibrid vonat és az ütemes menetrend a Szeged–Budapest vonalon. Kicsit azért változik.

A Szegedről 10.44-kor induló (most 42-kor) Tömörkény IC a jelenleg érvényes menetrend szerint mindennap megy, a tervezet szerint viszont csak pénteken, szombaton, vasárnap és ünnepnapokon közlekedik. A Budapestről 11.53-kor induló Kodály ugyanígy. (delmagyar.hu, 2008. 11. 22.)

Azt most hagyjuk, hogy megéri-e egy óránkénti eljutást biztosító rendszerben egy vonatot néhány napon nem közlekedtetni. Hagyjuk azt is, hogy korábban ez az újság, a Délmagyarország mennyire ellenségesen viseltetett a hibridvonat iránt.

Mi a hibridvonat? Olyan vonat, amely több kényelmi kategóriát is kínál. A szegedi egyvágányú vonal pályaadottságai véletlenül hívták életre a MÁV-START jelenleg legsikeresebb termékét. Az óránkénti vonatok gyakran találkoztak szembe, ezért nem lehetett külön gyors és külön IC vonatot közlekedtetni, mint korábban volt: erre fogták, összevonták. Jelenleg 4 osztály van rajta: pótjegy nélküli 2. és 1., pótjegyes (IC) 2. és 1..

Az egyetlen távolsági vonal a szegedi, ahol nő az utasforgalom - ezt korábban már megírta a Délmagyarország. A hibridvonat minden baja ellenére sikeres. Azóta a média is megbarátkozott már vele, és a nyáron már kimondottan aggodalmaskodva írtak róla.

Egyedül a vasútnál nem merik vállalni a sikert. A hibridvonat nem terjed, pedig ez egy olyan módszer, amellyel különösebb befektetés nélkül lehet elégedetté tenni sok utast. A dolog rém egyszerű.

Vegyük példaként a Budapest - Záhony vasútvonalat. Itt Budapest - Nyíregyháza között óránként járnak az IC-k, Záhonyig kétóránként a gyorsvonatok. Aki Kisújszállásra akar utazni Pestről, annak a rozzant kocsikból álló, időnként túlzsúfolt gyorsvonat jut; aki vizsont gyorsan akar Debrecenbe jutni, annak a kötelező pótjegyes IC. Ha mindkét vonat hibridvonat lenne, több lenne az elégedett utas. Az IC-n a pótjegyre pénzt sajnálók ülhetnének rosszabb minőségű, pótjegymentes kocsikban. Ezzel az IC rövidebb utakra is jobban megérné. A mai gyorsvonatra IC-kocsikat akasztva pedig Kisújszállásra, Kabára is lehetne jobb minőségű járművön utazni.

A vasútnál egyelőre félnek a sikertől, nem akarják észrevenni, mennyire ügyes megoldás az, ha olyan differenciált kényelmi kínálatot hoznak létre, mint a szegedi vonalon. Ennél kellemetlenebb, hogy a megrendelő közlekedési tárca sem ismerte fel a hibridvonat jelentőségét, és nem kért ilyen járatokat a távolsági vonalak többségére.

 

Szólj hozzá!

Címkék: szeged délmagyarország hibridvonat termékdifferenciálás

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr98786678

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.