HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Felemás menetrend

2008.11.28. 05:28 vonat blog

Felkerült a MÁV-START oldalára a 2008/2009-es menetrend. Háááát, khm, érdekes.

Látszik rajta, hogy torzszülőtt. Rágódott már ezen a sajtó: a tervezők elindultak egy irányba, aztán felsőbb parancsra szétzilálták a hosszú idő alatt megtervezett és egyeztetett új menetrendi rendszert.

Kelet-Magyarországon belenyúltak az egységes, egyenszilárdságú ütemes rendszerbe, a Dunántúlon meg létrehoztak egy ütemes menetrendre helyenként emlékeztető konstrukciót. Se itt, se ott nem jó az eredmény.

A megrendelő először úgy volt vele: korlátok között, de elfogad racionális kínálatbővítést. Majd meggondolta magát. Igaz, közben a politikai háttér jelentősen változott.

A nagy kérdés még mindig az: mekkora a valós költsége a bő mobilitási kínálatot adó, homogén, igazi ütemes menetrendnek, és mekkora a költsége a csúcsidőszakon kívül ritkított menetrendnek. A sajtóban megjelent hírek szerint ennek komolyabban senki sem számolt utána. A bevételekről nem is beszélve.

Ez a menetrend már elkészült. Az irány világos. Az egész országot átfogó ütemes vázszerkezet megvan, csak a megrendelő a tervekben szereplő vonatok tényleges közlekedtetését nem mindig kéri. A vasút versenyképessége szempontjából két valós alternatíva adódik: minimális szintre visszafogni egy vonal forgalmát vagy bő kínálatot adni. Ez a mostani megoldás nem lehet hosszútávú, mert egyik érdekeltnek sem kedvez igazán: egy rossz, elkapkodott kompromisszumnak tekinthető.

Szólj hozzá!

Címkék: menetrend máv start ütemes

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr47792500

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.