HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Meglátták, felújíttatták, a vonatokat meg ritkíttatták

2008.11.28. 05:08 vonat blog

Átadták a forgalomnak a 420 millió forintért felújított Tatabánya-Környe vasútszakaszt, amelyen a vonatok 80 kilométeres sebességgel közlekedhetnek – tájékoztatta a távirati irodát szerdán a MÁV szóvivője. (MTI, 2008. november 26.)

Nagyon dicséretes, hogy felújítanak egy vasútvonalat, bár megkockáztatom: ezen a vonalon igazából nem lesz soha akkora utasforgalom, hogy a vasúti személyszállítást komoly szakmai érvekkel lehessen indokolni. Valójában mellékvonalról van szó. A vonal újjáéledésének története nagyon tanulságos.

A Tatabánya - Oroszlány vonal annak köszönheti újjászületését, hogy 2006 végén, amikor bevezették az ütemes menetrendet, akkor Oroszlányból közvetlen vonatok indultak Budapestre. Ráadásul nem is akármilyen közvetlen vonatok: a vadiúj Flirt motorvonatokat vetették be. Az ok egyszerű: a vonatok menetrendje olyan volt Budapest és Tatabánya között, hogy belefért az időbe az, hogy a Flirt még elcsattogjon Oroszlányba. Az órás ütem és a szép új, közvetlen pesti vonat csodát tett: a reménytelennek hitt mellékvonalon látványosan megnőtt a forgalom. Persze még így is alacsony, gyakran üresek a vonatok, de nagy volt a növekedés.

A következő évi menetrendi koncepció már más volt, de a Flirtet Oroszlánytól nem lehetett elvenni. Most átszállással utazhatnak Pestre.

Aki figyelmesen olvassa a szakmai fórumokat, megtudhatja: egyzer volt, hol nem volt, hogy egy arra vetődő nagy ember meglepődött azon, milyen lassan megy a vonat Oroszlányba, és lám, azonnal átépítették a vonalat.

Bárcsak másfelé is gyakran utazna ez a nagy ember. Például Bátaszék és Szekszárd között...

Ui.: A ma a netre föltett új menetrend szerint a felújított vonalon ritkábban járnak a vonatok, mint korábban, amíg fele ekkora sebességgel mehettek. Még nem látom a különböző döntések mögötti rációt, de erősen gondolkodom...

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: menetrend felújítás oroszlány ütemes flirt

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr83792498

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: فنادق بجدة 2018.04.07. 02:47:09

Heninél dögösebb bringás csajt tutira nem találsz! - Bikegirls

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.