HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Elrontott ütem

2008.11.29. 19:58 vonat blog

IC Pécsről Pestre 2008-ban

6 15, 6 55, 8 55, 11 55, 13 55, 15 55, 18 55

IC Pestről Pécsre 2008-ban

6 30, 9 30, 12 30, 14 30, 16 30, 17 45, 19 30

IC Pécsről Pestre 2009-ben

5 45, 7 45, 9 45, 11 45, 13 45, 15 45, 17 45, 19 45

IC Pestről Pécsre 2009-ben

5 24, 7 24, 9 24, 11 24, 13 24, 15 24, 17 24, 19 24

(Kép: Lehóczki Gábor)

Szép, két órás ütem. Egy nagy hibája van csak. Reggel Pécsről épp a legkelendőbb, megszokott időben nincs vonat Pestre.

Nem pontosan értem a megrendelőt. Az  5 24-es indulásnak van értelme, kell egy vonat kora reggel. Kell egy vonat a ráérősebbeknek is, jó a 7 24-es indulás. Egy sűrítőjárat a két vonat között azonban elengedhetetlen.

És ha valahol, hát itt nagyon kellett volna ugyanaz a megoldás, mint Szeged és Budapest között: pótjegy nélkül is igénybe vehető kocsik. Semmi sem indokolja, hogy Pécsről csak IC-vel lehessen Pestre jutni. Korábban is írtam, az a baj, hogy a szegedi megoldás újdonságától, siekrétől maguk a vasutasok ijedtek meg legjobban, mert az alapjaiban kérdőjelezi meg a korábban kialakított IC koncepciót. (Különleges, drága vonat, kiemelt vonat. Csak közben ez a koncepció elavult... Mára a mobilitás fontosabb.)

Nem racionális dolog a vasúti teljesítményt egy régióközpont és a főváros között korlátozni. A vasútnak épp itt, és épp reggel hatkor, csúcsidőben van jelentősége.

A jó szándékú menetrend módosítás ilyen hibák miatt válik bosszantóvá.

Szólj hozzá!

Címkék: pécs intercity pótjegy ütem

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr31795203

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.