HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Szarnak Szekszárdra

2008.12.09. 08:48 vonat blog

Az országban jövőre (2008. december 14-től) valószínűleg a Szekszárdot (34 ezer lakos) érintő fő vasútvonalon lép életbe a leggyatrább menetrend. Délelőtt például gyakorlatilag csak a vonalon belül lehet közlekedni. Csakhogy a 46-os számú vasútvonal nem világvárosokat köt össze: két végpontja Bátaszék (6600 lakos) és Sárbogárd (13 ezer lakos). Ezen a viszonylaton a személyvonatoknak túl sok értelme nincs.

Próbáljunk Szekszárdról Pestre jutni:

Reggel 5 55-kor megy az InterPici, sárbogárdi átszállással, IC-vel 8 14-re érünk a Keletibe. 7 28-kor indulva 10 14-re érünk Pestre. A következő lehetőségeket hagyjuk, 38 percet kell várni Sárbogárdon, majd 34 perces átszállás adódik. Kedevzőbb eljutás a Szekszárdról 14 41-kor induló induló vonatról lehetséges: 8 perc van az IC-ig. 15 55-kor megy a délutáni InterPici, jó csatlakozással. Este értékelhetetlen a kapcsolat: egy vonatnak 36, egy másiknak 47 perces csatlakozása van Pestre.

Próbáljunk Pestről Szekszárdra jutni:

A Keletiből 7 45-kor tudunk először elindulni, jó csatlakozás adódik az IP-re és személyvonatra is. Később értékelhetetlen, 53 perces átszállás, illetve végig személyvonatos utazás lehetséges. Legközelebb 15 45-kor és 17 45-kor és 19 45-kor adódik kedvező csatlakozás.

Foglaljuk össze:

  • Közvetlen vonat Szekszárd - Budapest között nincs (csak vasárnap délután, iskolaidőben)
  • Reggel 2 normális sárbogárdi átszállás adódik Pest felé, délután mindössze egy.
  • Pest felől reggel 1 normális átszállási kapcsolatot alakítottak ki, délután 3-at.

A bal oldali primitív kis ábra mutatja a  helyzetet. Két órás ütem szerint járnak a vonatok a Szekszárdot érintő vonal mindkét végén. A Bátaszék - Sárbogárd szakaszon egy semmihez sem illeszkedő menetrendet hoztak létre.

A tanulság egyszerű: az ütemes menetrendet nem lehet csak néhány vonalra bevezetni, mert a közrefogott területen élők számára nem átjárható a hálózat.

Arról már nem is merek beszélni, hogy Szekszárd és Budapest között miért  (iskolaidőben) heti egy IC közlekedik, vagy arról, hogy Szekszárdról Bátaszékig, Baja* felé miért olyan lassan járható a pálya.

*Szekszárd kiszolgálása egyébként Bajával (40 ezer lakos) összefügg, mindig is Baja - Szekszárd - Budapest gyorsvonatok közlekedtek -- egészen 2008. december 13-ig. Ha sikerül meghaladni ezt a lehetetlen menetrendet, akkor is célszerű Baja - Szekszárd ügyét együtt vizsgálni, mindkét város jó kapcsolatát ugyanazon vonatokkal biztosítani.

Szólj hozzá!

Címkék: szekszárd baja sárbogárd bátaszék

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr3812589

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.