HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Van-e élet vasút nélkül?

2008.12.18. 19:06 vonat blog

Ötödik napja gyakorlatilg nincs vasúti személyszállítás Magyarországon. Kérdés, van-e élet vasút nélkül. Kétségtelenül van, hiszen nem bénult meg az ország. A munkahelyeken az emberek megjelennek, az iskolákban van tanítás. Egyre gyakrabban hallani a felvetést: akkor minek is a vasút? Beszántani, megszüntetni.

Szabó Máté, az állampolgári jogok országgyűlési biztosa azonban kifejtette: "Ahhoz, hogy az állampolgárok élni tudjanak a szabad mozgáshoz, közlekedéshez való jogukkal, elengedhetetlenül szükséges a teljes körű tájékoztatás a tömegközlekedési vállalatoknál tervezett sztrájkokról."

A vonatozás tehát nem alapjog, csak ahhoz van jogunk, hogy tudjuk, vonatozhatunk-e és hogyan.

Szóval, kell-e vasút?

Budapest elővárosában és távolsági forgalomban mindenképpen. Miért?

Nézzük meg egy átlagos délutáni órában hány vonat indul a Keletiből Miskolc felé:

  • óra 3-kor indul a gyorsvonat, melyet 8-12 busszal lehetne kiváltani
  • óra 8-kor indul a személyvonat Gödöllőre, csúcsidőben legalább 6-8 buszra lenne szükség a kiváltásához
  • óra 33-kor indul az IC Miskolcra, kb. 4-8 busszal helyettesíthető
  • óra 38-kor indul a személyvonat Hatvanba, 8-10 busznyi utassal

A miskolci irányt szándékosan választottam, mert jó forgalmat bonyolít, de összességében nem a legerősebb vonal.

Ezen a vonalon óránként megmozdít a vasút kb. 26-38 busznyi utast délután, a városból kifelé. Reggel, befelé sokkal húzósabb a csúcsidő. Akkor egy óra alatt be kellene hozni kb. 60 busznyi utast. Minden reggel.

Fővonalak mentén nem lehet a vasutat busszal kiváltani. Az, hogy most úgy tűnik, vasút nélkül is van élet, az nagyrészt különböző átmeneti kényszermegoldásoknak köszönhető. Ha megszűnne az elővárosi és a távolsági vasúti közlekedés, még nehezebb budapesti közlekedésre kellene felkészülni. Nem véletlen, hogy a nagyvárosokban mindenütt az elővárosi vasúti rendszerek fejlesztésével próbálnak megoldást találni a közlekedési gondokra.

 

 

Szólj hozzá!

Címkék: jog vasút ombudsman autóbusz előváros kapacitás

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr82830272

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.