HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Ausztria ütemesít - nálunk vitatkoznak

2008.12.21. 12:30 vonat blog

Jelenleg a VDSZSZ sztrájkja miatt nem igazán van bizalma az utsoknak a vasúthoz. Addig, amíg itthon tart ez az állóháború, nézegessük más vasútvállalatok honlapját! Tanulságos. Például miközben itthon szakmai és politikai vita zajlik az ütemes vasúti menetrendről, Ausztriában (úgy tűnik) ez nem kérdés.

Az ÖBB honlapján található sajtóanyag címe szándékosan magyartalan fordításban: Több ütem Ausztriának. Ebben arról van szó, hogy fokozatosan életbe léptetik az ütemes menetrendet egész Ausztriában. A vasúti rendszerhez az autóbusz is kapcsolódik.

Nálunk az ütemes menetrend megítélése továbbra sem egyértelmű, a jelenleg érvényes menetrend felemás: egyes helyeken vonatokat vettek ki az ütemes rendszerből, máshol ütemes menetrendet vezettek be. A menetrendváltás kapcsán a Magyar Nemzet úgy fogalmazott: Csonkítják az ütemes menetrendet. Az Index nyomán a Metropol azt írta: szétverték az ütemes menetrendet. Az ütemes menetrend mellett így érvelt a Fidesz:

Fónagy János példaként Budapest elővárosi közlekedését említette, ahol szerinte december közepétől jelentős szolgáltatás- csökkentéssel kell számolni. De – mondta – Kelet-Magyarországot is lehet említeni, ahol Kiskunhalas felé nyolc pár vonat helyett hat pár maradt, Debrecen, Nyíregyháza, Miskolc, Eger, Szeged felé az eddigi ütemes menetrendeket szétverték, számos járat eltűnt a menetrendből. A Balaton északi partját a jövőben csak napi három vonatpár köti össze a fővárossal, míg Tolna megyéből hosszas tortúrával lehet lejutni Budapestre, hiszen gyakorlatilag az összes gyorsvonatot megszüntették. „Újra a vidéken és szegényebb sorban élő emberek húzzák a rövidebbet, azok, akik nem engedhetik meg maguknak azt, hogy autóval járjanak” – összegezte pártja álláspontját a politikus. (Magyar Nemzet, dec. 14.)

És így a VEKE:

Több pénzből kevesebb vonat: ez a MÁV programja 2009-re
Újabb pofon az utasoknak – értelmetlen és esztelen járatritkítás a 2009-es MÁV menetrendben

Az ütemes menetrenddel kapcsolatos kételyekről friss cikk nincs. Korábban így írt a Népszabadság: "Öngólt lőtt ütemes menetrendjével a MÁV." A Magyar Hírlapban pedig ez jelent meg:

Az ütemes menetrendet, illetve a sűrűbb vonatközlekedést többnyire az utazóközönség megtartása érdekében vezették be, illetve terjesztették ki a keleti országrészben 2006-ban. Ez viszont felemásra sikerült, a többletkiadások lényegesen meghaladják a bevételnövekedést, mert bizonyos vonalakon ugyan megállt az utasszám csökkenése, sőt némileg emelkedett is a forgalom, a várakozásoktól azonban elmaradt. A félóránként-óránként közlekedő szerelvények zöme, főleg a délelőtti órákban, szinte üres, eszerint ilyen sűrű vonatközlekedésre nincs mindenhol kereslet. (2008. nov. 11.)

Kormánypárti nyilatkozat kevés született e kérdésben.

Puch László közlekedési, hírközlési és energiaügyi államtitkár azt válaszolta egy ellenzéki kérdésre a parlamentben: ez a menetrend semmivel nem rosszabb, mint az előzőek voltak. A személyszállítás mindössze húsz százaléka zajlik vasúton – emelte ki. (MTI, 2008. dec. 9.)

A MÁV vezére, Heinczinger István ezt nyilatkozta a Magyar Hírlapnak:

A 2009-es menetrendben az a legfontosabb változás, hogy a kihasználatlanul közlekedő járatok egy részét megszüntetjük, és az ütemes menetrendet nem terjesztjük ki a Dunántúlra. Emiatt gyakran kapunk olyan kritikát, hogy a MÁV vezetése ellenzi az ütemes menetrendet. Ez nem igaz, az ütemes menetrendet jónak tartjuk, de elsősorban ott, ahol erre van megfelelő kereslet. Figyelembe kell venni a realitásokat. Az ütemes menetrend kiterjesztése Kelet-Magyarországon nyolcmilliárd forint többletkiadást jelentett a MÁV-Startnak, a bevételek viszont csak kétmilliárd forinttal emelkedtek. Idetartozik, hogy a személyszállító vonatok kihasználtsága 37-ről 32 százalékra csökkent.

Ellentétben Ausztriával, az ütemes menetrend ügye Magyarországon még messze nem eldöntött.

Szólj hozzá!

Címkék: ausztria menetrend puch ütemes öbb heinczinger

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr86834860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.