HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

10 darab a harmadikból

2008.12.26. 11:43 vonat blog

A menetrendváltás a járműparkban is változást hozott. Örülni kell, mert Magyarországon végre közlekedik egy korszerű, hazai tervezésű és építésű személykocsi. A harmadik generációs IC-nek nevezett, szinte teljesen újjáépített járműből egyelőre összesen 10-re futotta a MÁV-START-nak.

Örüljünk, bár a MÁV-START vonatai közül nem elsősorban az IC-kkel van a minőségi gond. A "második generációs" IC-k (egy felújítás nyomán) még megfelelnek az elvárásoknak. Sikerült végre megoldani a légkondicionálás problémáját -- a második generációs IC-kocsikban végre nyáron is meg lehet maradni. A frissen újrahúzott ülésekkel, a rendbetett vécékkel a kocsi szép, tiszta, vállalható. Nyugat-európai vasútvállalatokkal összevetve sem kell szégyellni. A második generációval csak egy a gond. Ez csak a társadalmi igények lassú, nagy hátrányból induló követése. Mindenki azt érzi egy ilyen kocsiban, hogy nem rossz, de senki sem gondolja azt: ez a 21. század közlekedési eszköze.

A korszerű elővárosi és regionális járművek (Desiro, Talent, Flirt) beszerzése után a MÁV-START-nak már nagyon kellett olyan jármű, amely a távolsági forgalomban is újdonságot jelent, amivel a korszerű vasút bemutatható. Ennek az elvárásnak többé-kevésbé meg tud felelni a 3. generációs IC kocsi. Illetve tudna. Ha lenne belőle elég, és lenne belőle egy teljes sorozat.

Mi hiányzik? Korszerű vasúti szolgáltatáshoz kellene még büfékocsi, kerékpárszállító rész, akadálymentesített, emelőkkel felszerelt kocsi, gyerekeseknek kijelölt rész stb. Reméljük a START finanszírozásának rendeződésével (közszolgáltatási szerződés megkötése) lesz arra pénze, hogy további kocsikat rendeljen. Ha új IC kocsik kerülnek a rendszerbe, megindulhat egy cserélődés,  egyszer talán a záhonyi, sátoraljaújhelyi, egri gyorsok rettenetes, öreg kocsijait el tudják küldeni a kohóba. Ha a közszolgáltatási szerződés nem tudja biztosítani a járműpark megújítását (mint a Volánoknál), nem ér igazából sokat.

Harmadik generációs IC kocsi:

Építette: Bombardier MÁV Kft., Dunakeszi egy régi kocsiból, annak jelentős átalakításával

Szolgáltatások az utasoknak: GPS alapú utastájékoztató kijelző, 230 V-os csatlakozó laptopoknak, légkondicionálás, pelenkázó asztal, zárt vécé

Közlekedik: jelenleg Pécs - Budapest - Miskolc között járnak az első kocsik

Szólj hozzá!

Címkék: ic dunakeszi bombardier személykocsi

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr32842383

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.