HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Nagykanizsa elesett?

2009.02.13. 20:25 vonat blog

Decemberben nemcsak a vasúton volt menetrendváltás. A buszközlekedés is változott. Például Nagykanizsáról gyorsabban érnek a buszok Pestre. Erről még parlamenti vitában is szó esett.

Nagykanizsáról a buszok az M7-esen leggyorsabban 2 óra 24 perc alatt érhetnek Budapestre, az első megállóba, a Sasadi útra. A járatok többsége azonban ennél hosszabb ideig megy, több helyen áll meg.

Vonattal a legrövidebb menetidő 3 óra 22 perc Kelenföldre, a vonatok többsége azonban ennél hosszabb idő alatt teszi meg a távot. Egy tipikus gyorsvonati menetidő 3 óra 45 perc.

Felmerül a kérdés: melyik ágazaté a jövő? Pontosabban: mit rendeljen az állam inkább (Kanizsa - Bp. között): vonatot vagy buszt?

Nos, sajnos, a közeljövő a buszé, de egy egy ilyen blogon szinte kötelező írni: maradjon vonat is. A jövő ugyanis egyértelműen a vonaté. A 30-as számú vasútvonal sebességkorlátozásainak felszámolásával kb. fél óra menetidő nyerhető, a 30a jelű vonal átépítése 160 km/h-s sebességre hamarosan megkezdődik. A Nagykanizsa - Budapest gyorsvonat menetideje (Kelenföldig) így 2 óra 30-40 perc körül alakulhat. Korszerű, légkondicionált járművekkel, sokféle fedélzeti szolgáltatással (első- és másodosztály, büfékocsi, munkaasztalok, vécé, bicikliszállítás stb.) pedig egyértelműen jobb a vonat, mint a busz.

(Illusztráció: Kvarner IC, forrás: index.hu, Vasutas fórum, Dunántúli fővonalak topik, Edericsi 6417-es számú hozzászólása)

Szólj hozzá!

Címkék: menetrend nagykanizsa autóbusz

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr56941629

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.