HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

A Híradó észrevette: széthull a vasút

2009.02.20. 22:41 vonat blog

A Magyar Televízió (m1) Híradója ma beszámolt arról, hogy Katasztrofális állapotban vannak a dél-balatoni sínek. Csakhogy végre valaki a nyilvánosság előtt is megjelenítette a problémát! Érdekes persze, hogy az utóbbi idők nem túl utasbarát sztrájkjait szervező VDSZSZ embere szólalt fel a jobb pályák érdekében. Ezzel próbálnának népszerűbbek lenni?

Negyven perc alatt ér a vonat Kaposvárról Dombóvárra. A hetvenes években még 27 perc volt a menetidő. A vasutas szakszervezet pécsi vezetője szerint katasztrofális állapotú a dél-balatoni vasúti pálya. Ezért kell csökkenteni a sebességet.

(www.hirado.hu, 2009. február 10.)

A dél-balatoni pálya (30-as vonal), és a még megemlített Dombóvár - Kaposvár szakasz tényleg rettenetes. Mindkettő nemzetközi, európai tranzit fővonal, főleg ezért szégyen, hogy ennyire hagyták leromlani őket.

Az, hogy a MÁV nem mert konkrét választ adni arra, mikor újítják föl az elhanyagolt szakaszokat, jelzi: a vasúttársaságnál már ígérni sem mernek. Az említett két vonalra valószínűleg egyszerűen nincs pénz.

Nem újdonság: Magyarországon a közlekedésre szánt pénzeket rosszul költötték el. Túl sok jutott gyorsforgalmi utak építésére, és mindent ennek rendeltek alá. A vasút az elmúlt időszakban alig fejlesztett, és mostanában sem látszanak a felzárkózás jelei.

Ha már a VDSZSZ szóba került, jut eszembe, utassztrájk kellene lassan. Utassztrájk egy jobb vasútért, fejlesztésekért. Hogy legalább a pályák kiépítési állapotát állítsák vissza, végezzenek valódi karbantartást.

Ennek a versenyképtelen vasútnak így sok értelme nincs. Egyre kevesebben veszik majd igénybe, a működtetése viszont legalább jó soka kerül.

Ja, és persze nemcsak a Dél-Dunántúlon vannak bajok. Az említett vonalaknál lényegesen nagyobb forgalmú Budapest - Miskolc vonalon sem tudják tartani a vonatok a menetidőt. A pálya tele van hibákkal, emiatt sebességkorlátozásokkal. Rengeteg helyen kell lassítani a Budapest - Hegyeshalom vonalon is. Ez persze mind semmi ahhoz képest, hogy Székesfehérváron évek óta 10-el vánszorognak keresztül a vonatok.

Jó lenne, ha legalább a vasútra szánt uniós pénzt el tudná az ország költeni, de valódi építkezés alig akad, bőven találni olyan fejlesztést, amely már évek óta húzódik, és még nem tudni, mikor kezdhetik el. A kormánynak komlyabban kellene vennie a közlekedést, és ki kellene végre törni az autópályák bűvköréből. A kockázat (szerintem) nagy: ha a VDSZSZ rágyógyul a "jó vasút" ügyére, sokkal népszerűbbé válhat, és a társadalom támogatásával folytathatja harcát a MÁV vezetése ellen.

(Illusztráció forrása a hirado.hu fent idézett cikke.)

Szólj hozzá!

Címkék: pálya sebességkorlátozás vdszsz

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr36955717

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.