HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Felgyorsulnak a vonatok a fél Dunántúl felé (öt év múlva)

2009.03.15. 12:56 vonat blog

Nagy nehezen elkezdődhet a Budapest - Székesfehérvár vasútvonal felújítása. Ma a szánalmasan cammogó vonatok mellett könnyedén elhúznak az M7-es autópályán még a buszok is. Olyannyira, hogy ma 1 órával rövidebb még a busz menetideje is Nagykanizsa és Budapest között a vonaténál. Nos, a felújítás után a vasút még az autóval is versenyképessé válhat. Szomorú, hogy Magyarországon egy lyen fejlesztés csak akkor indul meg, amikor a párhuzamos autópálya már teljesen kiépült.

A Székesfehérvár - Budapest között meg nem álló vonatok menetideje kb. szűk fél órával lehet kevesebb, ha a teljes vonalat felújítják Székesfehérvártól Kelenföldig. Mit jelentene ez?

  • Ha a Balaton mellett futó vasút sebességkorlátozásait is felszámolják, kijavítják a pálya hibáit, akkor Nagykanizsa - Budapest között két és fél óra lehetne a menetidő.
  • Ha a horvátok is elvégzik a korábban ígért fejlesztést Zágráb és az országhatár között a nagysebességű vasutat, akkor kb. 3,5 óra lehet a menetidő Budapest - Zágráb között.
  • A horvát tengerpartra, Fiumébe 4,5-5 óra, Splitbe 11-12 óra lehet. Utóbbi pont egy kényelmes éjszakai vonat menetideje, előbbi pedig egy jó kis nappali összeköttétésé.
  • A Balatonra újból érdemes lesz vonattal menni. Gyors, kényelmes, és a parton tesz le.
  • Zalaegerszeg és Budapest között akár 50 perccel is rövidülhet a most körülbelül négy órás menetidő, mert hamarosan befejezik a Zalaegerszeg - Boba közötti pályarekonstrukciót, itt 120 km/h-s sebességgel mehetnek majd a vonatok.
  • Veszprémből érdemes lesz vonattal járni Budapestre, hiszen ugyan a városközponttól távol található az állomás, de a vonatok Székesfehérvárig 100 km/h-s, onnan 120-160 km/h-s sebességgel haladhatnak Budapestig. A Délibe kb. 75 perc lesz a menetidő.
  • Pláne érdemes lesz Székesfehérvár és Budapest között a vasutat használni. A tervezett 120-160 km/h-s sebesség miatt egyértelműen a vasút lesz a nyerő minden más közlekedési eszközzel szemben. Ráadásul a vonat az addigra teljesen elkészülő kelenföldi csomópontba érkezik, onnan megy tovább a nagy pályaudvarok felé.

 Hű, de jó lesz! A három részre bontott Budapest - Székesfehérvár átépítésből egy hamarosan elkezdődhet. Amíg a teljes korszerűsítés megvalósul, szerintem még legalább 2000-et kell aludni... De inkább többet. Addig meg jó sok késés, zavar, kínlódás jön az építkezés miatt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr341003327

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.