HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Az IMF is spórolni akar a vasúton

2009.06.16. 19:59 vonat blog

Oszkó Péter (a pénzügyminiszter) megmondta: "a Nemzetközi Valutaalappal kötött hitel-megállapodás tartalmazza a vagyonadót, a MÁV és az önkormányzatok finanszírozásának átalakítását, "hiszen ezeket a kérdéseket meg kell oldani"." (Forrás: portfolio.hu, 2009.06.11.)

A pénzügyi tárca 40 milliárdot venne el a közösségi közlekedéstől. Fogadjuk el, hogy az IMF akaratának meg kell felelni. De mit lehet rövid távon tenni? Tegyük fel, hogy Oszkó "reformszövetséges" reformokat akar. Nézzük meg, Oszkó "elvtársa", a Reformszövetségben szintén tevékenykedő Antal Dániel korábban ismertetett javasalatai közül mi az, ami rövid távon is hoz a konyhára?

1. Humán ügyek: Bércsökkentés révén talán lehet spórolni, de ez sem oly' egyszerű dolog - lásd: szakszervezetek. (Az elbocsátás rövid távon drága.)

2. Tőke: Ingatlanok eladása hozhat pénzt - ha sikerül tisztázni mi eladó, és egyáltalán mire van kereslet. De ez egy reális lehetőség.

3. Korrupció: Antal 11 milliárdot takarítana meg azzal, hogy a korrupciót megfékezné. Jó ötlet, de a MÁV ettől a felvetéstől morcos lett, és beperelte a szerzőt. Pedig ez milyen szimpatikus megtakarítási lehetőség lenne!

4. Több bevétel: Egyes, az inaktívaknak adott kedvezmények mérséklése; ezzel egyidőben az aktív használók számának növelése, és az aktívakat célzó, sokkal versenyképesebb árpolitika. Ettől azonban csak legfeljebb 1-2 milliárd Ft-ot várnék.

5. Hatékonyabb finanszírozás, avagy ki teszi rendbe a MÁV tartozásait.

Sajnos, ezekből nem hiszem, hogy meglehet az Oszkó által várt 40 milliárd. Egy dolog azonban fontos: Közlekedési minisztérium, figyelem! Ezek között a spórolási lehetőségek között nincs a szolgáltatás rontására tett javaslat. Azt csak a MÁV szeretné...

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr821189512

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.