HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Oszkó integrált rendszert akar

2009.06.19. 17:24 vonat blog

Reméljük Oszkó Péter pénzügyminiszter alábbi kijelentése egy versenyképes integrált közlekedési rendszerről szól:

"A kormány egy még részleteiben nem ismert 200 milliárdos megszorításon dolgozik, amit a következő évben szeretnének a kiadási oldalon megtakarítani. A MÁV-ot mennyire fogja érinteni az elvonás?

A MÁV hihetetlen pénzébe kerül az adófizetőknek. Ezen a téren meg kell találni a megtakarítási lehetőségeket.

Gondolom több tízmilliárdról beszélünk.

Természetesen, de csak hogy érzékeltessem: jóval többe kerül a MÁV, mint például a 13. havi nyugdíjak.

Megint közeledik a szárnyvonalbezárásokkal kapcsolatos vita? 

A végső cél olyan összefüggő menetrend-rendszer kialakítása, ami nem csak a MÁV-ot, hanem a közúti közlekedést is érinti. Olyan rendszer kell, ami biztosítja a szükséges tömegközlekedési kapacitásokat mindenhol, de kiszűri a többszöröződéseket."

Forrás: Oszkó: a teljes illegalitásban működő cégeket nem tudjuk megfogni, 2009. június 17., hirszerzo.hu

Ésszerű integrált közlekedési rendszer létrejöttében reménykedem. A vasútbezárás önmagában nem jelent komoly megtakarítást, mert az igazi vasútbezárásnak sok költsége van.

1 komment

Címkék: oszkó intermodális

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr861195774

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rickyramirez 2009.06.19. 21:16:25

Érdekes dolog ez megint: Oszkó Péter beszél racionalizálásról, menetrendi átalakításokról. Ő, aki éppen most építi úszómedencés luxusvilláját, aki sofőrös fekete Audival vagy - szabadidejében - luxusterepjáróval közlekedik. Megint olyanok döntenek, akik soha nem utaznak vonaton, és így nem is szeretik azt. A vasút tőkeigényes közlekedési ágazat. A MÁV, illetve azon belül a személyszállítás a jelenlegi pénzek mellett is vergődik, mindenki tisztában van a vasúti közlekedés általános színvonalával. Ha brutális megszorítás következik majd be, akkor az egyet jelent a közlekedő vonatok számának nagyon jelentős csökkenésével, illetve további mellékvonalak bezárásával, és az érintett régiók elsorvadásával, lakóik elöregedésével. Persze hivatalosan nem bezárásról (megszüntetésről) lesz szó, hanem - mint 2007-ben - szüneteltetésről, hiszen akkor fel kéne szedni a síneket, tereprendezést és talajcserét végezni, stb..., ez pedig nagyon sok pénzbe kerülne.
Ez megy itt húsz éve: még csak egy-két átmeneti, nehéz év, még csak ez a kis megszorítás, még csak ezt bírjátok ki, és akkor itt a kánaán. Ebből elég! Minden normálisan gondolkodó országban fejlesztik a vasutat mint környezetbarát közlekedési formát. Nálunk ismét szembe mennek az árral. Azt sem tartom elképzelhetetlennek, hogy jegyáremelés lesz, de akkor megint nem az lesz, hogy aki kevesebbet fizet a teljesárú jegy összegénél, azokkal fizettetnek többet. Nem! Nőni fog a teljesárú jegy, és azzal együtt a többi is. Amely már így is hihetetlenül drága. Persze Oszkóék eleve nem vesznek ilyet, hiszen soha nem utaznak vonaton, a bruttó havi 71.500 forintot kereső melóssal meg kifizettetik a csillagászati összegű jegyárakat.
Véget kellene az Oszkó-féle bankáruralomnak vetni, felelős, az ország jövőjét, fejlődését szem előtt tartó vezetőkre van szükség.