HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Gyanús csend vasútügyben

2009.09.27. 23:18 vonat blog

Valós információ alig kerül napvilágra, és az ígérgetett országos menetrendről sem tudni még semmit. Közben kapkodó munka zajlik a háttérben - sejtésem szerint. Ijesztő ötlet, hogy a várható alulfinanszírozottság miatt jelentős hitelt akarnak felvetetni a MÁV-val. Visszatérhet hát  akorábbi több évtizedes gyakorlat, amikor is működési hiteleket vett fel a vasúttársaság, amelyeket aztán nem tudott visszafizetni, csak tolta maga előtt, amíg a kormány meg nem mentette a céget.

Az elmúlt időszakban beindult a GYSEV. Mivel kisebb, átláthatóbbnak tűnő cégről van szó, amelynek imázsa jobb a MÁV-énál, most a döglődő MÁV helyett ajánlkoznak. A sajtó arról cikkezett, hogy MÁV-os vonalakat vennének át. A MÁV-ot útálni kell - ez egy egyszeri újságíró első gondolata. Ez az előítélet még a Napi Gazdaságnál is él, sikerült a lapnak az alábbi címmel kijönnie: "A GYSEV-nek megéri, ami a MÁV-nak nem". Hogy a GYSEV hatékonyabb-e a MÁV-nál azt szerintem ebben az országban senki sem tudja. A kisebbik állami vasúttársaság most inkább csak jó fiút játssza el, azt mondja, amit a politika és a nép hallani akar. Egyiknek hatékonyságot, rugalmasságot, a másiknak tovább működő mellékvonalakat ígér. Cserébe persze jókora állami támogatást kér, de ez az apróság valahogy elsikkad. Az mindenesetre tanulságos, hogy a kormányzatnak sikerült odáig züllesztenie egyik saját vasúttársaságát, hogy már ő maga sem szereti, és a másik társasága még talán neki is jobban tetszik.

A MÁV és a kormányzat közötti kaotikus viszont mutatja, hogy már sokadszorra olvansi híreket arról, hogy Heinczinger Istvánt, a verérigazgatót ki akarják rúgni. A menedzsment és a kormány véleménye nem egyezik a reform gyakorlati lépéseiről, ezért állítólag mások is repülnek majd.

Az elmúlt hetekben a vasútreform megtorpanni látszott. A nagy vonalbezárási lendület alábbhagyott, hiszen lassan kiderül, hogy ezzel nem lehet sokat spórolni, és a végrehajtást is hátráltatja minden érintett. Más megtakarítási ötlet azonban nem igazán jutott megvalósítási fázisba. A vasútügyben tapasztalható gyanús csend oka valószínűleg az, hogy a várt eredménnyel a tervezett lépések nem kecsegtetnek, a végrehajtók pedig berzenkednek.

Kedvenc mondatom az elmúlt két hétből Berényi János szájából hangzott el. A Magyar Vasúti Egyesülés elnöke azt mondta: "Hagyja a kormány a vasút átalakítását a következő kormányra, ha az elmúlt két ciklus alatt nem nyúlt a MÁV-hoz, most pedig már nincs elég ideje".

 

Szólj hozzá!

Címkék: kormány finanszírozás heinczinger mellékvonal gazdaságosság

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr501411800

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.