HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Bezárandó vonalak "titkos" menetrendje

2009.10.26. 21:35 vonat blog

A német vasút már tudja, ami itthon még titok. A bahn.de oldalon elérhető a szaktárca által bezárásra ítélt vonalak jövő évi menetrendje. Megadhatunk például egy szép karácsonyi kiránduláshoz passzoló december 25-i időpontot két halálra ítélt dunántúli vonalra, és lám, menetrendet dob ki a gép. A Komárom - Székesfehérvár vonalon például délután kétóránként járnának az új menetrend szerint a vonatok:

 

 

 

 

 

 

 

 

Sajnos csak délután ilyen szép kétórás az ütem. Újítás, hogy a vonatok a kisebb megállókban és állomásokon (pl. Moha és Moha-Rakodó) nem is állnának meg. A Dunántúlon ezzel egy új gyorsvonati kapcsolat keletkezne.

A szintén bezárásra ítélt, 45-ös számú vonalon ennél is érdekesebb a menetrend:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Szép, két órás, ütemes menetrend. A vonatok csak két közbenső helyen (a DB szerint "Belsöbarand" és "Aba-Sarkeresztur" nevű helyeken) állnának meg, láthatóan nem a vonal belső utasforgalmára tervezték a menetrendet. A változtatás megértéséhez a többi vonalat kell figyelni. Aki végigböngészi több kapcsolódó vonal menetrendjét, láthatja, hogy a 45-ös vonalon keresztül végigutazható a fél Dunántúl. Csatlakozások adódnak Fehérváron Komárom és a Balaton felé, Sárbogárdon pedig Pécsre, Bajára. Ez egy átgondolt, csatlakozásokat tartalmazó rendszer, melyet a KHEM meg akar szüntetni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

A fentiek szerint, 2 óránként, ütemesen lehetne utazni például Balatonfüredről Szekszárdra a bahn.de szerint 2009. december 25-én, ha nem akarnák bezárni a vonalat.

11 komment

Címkék: szekszárd kormány baja menetrend fejlesztés ütemes megrendelő mellékvonal vicinális közszolgáltatás dunántúl sárbogárd

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr361477411

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

okleveles naiv 2009.10.27. 10:13:51

Ha a DB a máv egyik vállalata lenne, már a weblapjuk sem működne, nemhogy még a hozzáférésük egy másik vasúttársaság (MUHAHA) menetrendjéhez...

Minden máv vezető prémiumát a rendszerváltásig visszamenőleg visszavenni! Nyomozás, hogy milyen intézkedéseik voltak, és ha törvénybe ütköző, 'zsebbarát' megoldásokkal lettek hirtelen gazdagabbak, akkor vagyonelkobzás!

A német vasút pedig rulez!

záporjózsi 2009.10.27. 10:21:39

A DB is magyar adatokból dolgozik. A KHEM-nek már régen meg kellett rendelnie a szükséges vonatokat, pontosabban a START-nak kellett menetvonalat rendelnie, amin szép pénz van, ha le kell mondani. Jó kérdés, hogy ezek után mennyit lehet spórolni a lemondáson...

Kerti Öröm 2009.10.27. 10:30:02

Az éves menetrendeket előző áprilisban kell megrendelni. Ehhez képest az utóbbi időben a minisztériumi elvtársak rendszeresen a menetrendváltás előtt pár héttel akarnak nekikezdeni vonalat bezárni, meg teljesen új koncepciót gyártani.
Az itt látható adatok a MÁV Start által tavasszal beadott és nyáron egyeztetett menetvonaligények.

Tájákoztatásul a Magyar Vasúti Hálózati Üzletszabályzat határidőkre vonatkozó paragrafusa:

4.3.1 Az éves menetvonal-igénylés és menetrendkészítés határidıi
Az éves menetvonal-igények benyújtásának határideje a menetrendi évet megelızı
április második hétfıje (2009. április 13.).
Az éves pótlólagos menetvonal-igényeket az éves menetvonal-igények benyújtási
határidejét követıen, de az éves üzemi menetrend hatálybalépését 5 héttel
megelızıen kell benyújtani (2009. november 09-ig).
Az éves menetvonal-igények benyújtási határidejét követı 12 héten belül (2009.
július 6-ig) a VPE Kft. a benyújtott éves és – az éves üzemi menetrend
véglegesítésének határidejét megelızıen 10 héttel benyújtott – éves pótlólagos
menetvonal-igények alapján köteles elkészíteni az éves üzemi menetrend
tervezetét és az egyes igénylıkre vonatkozó részeket azoknak írásban megküldeni
oly módon, hogy az igénylık észrevételeinek megtételére és a szükséges
egyeztetések elvégzésére legalább 5 hét (2009. augusztus 10-ig) álljon
rendelkezésre, amelyet követı 2 héten belül (2009. augusztus 24-ig) a VPE Kft.
véglegesíti az éves üzemi menetrendet, azaz kiutalja a menetvonalakat.

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.10.27. 10:40:01

Ami jó, azt tönkreteszik.
Most a buszos haverok jól járnak a vonalbezárásokkal, mert a kihasználtsági számokról ordít, hogy hamisak.
És lám, kéz kezet mos: 2010 végéig nem sztrájkolnak a Volán-szakszervezetek, cserébe a kormány meghosszabbítja a közszolgáltatási szerződéseket 2016-ig. Megmarad az állami többség a társaságokban, és lesz béremelés is.

záporjózsi 2009.10.27. 10:43:03

@laspalmas: Ha az 5% helyett 15% lenne a kihasználtság jobb lenne? Nem.

záporjózsi 2009.10.27. 10:44:39

@Kerti Öröm: Tekintettel arra, hogy decemberben van menetrend-váltás, ezért nem az előző áprilisban, hanem a váltás évében, áprilisban. Amúgy stimmt. A menetrendi alapok pedig már 2-3 hónappal előbb tudottak...

wombatman · http://zalog.blog.hu 2009.10.27. 11:01:01

december 13-án vált menetrendet, ha jól tudom egész Európa, úgyhogy a post most egy kicsit mellélövés. egyébként pedig minden európai vasútnak adatszolgáltatási kötelezettsége van a saját menetrendjéről a központi európai vasúti szervezet fel. ennek az informatikai hátterét meg a db adja.
egyébként a MÁV monnyon le

laspalmas · http://vastagbor.blog.hu 2009.10.27. 11:08:52

@záporjózsi:

Tudod, mi lenne a jó? Ha hosszútávon gondolkodnának.
Igen, úgy is lehet spórolni és pénzhez jutni, ha eladom a kocsimat alkatrésznek.
Meg úgy is, ha felújítom, kipucolom, és taxizni kezdek vele.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.10.27. 23:32:21

@wombatman:
Az érdekes inkább az, hogy a közvélemény semmit sem tudhatott az új menetrendről. A két Fehérvárról induló vonalon pl. teljesen más a menetrend, amit találtam, mint az idei. Úgy döntöttek a bezárásról, hogy az érintettek nem is ismerhették meg a terveket. Ezeken a vonalakon személyvonatok helyett csak gyorsvonatok lennének.
Ez a post témája, és ez nem mellélövés.

záporjózsi 2009.10.28. 07:07:35

@laspalmas: Amit alkatrésznek lehet csak eladni, azzal nem szabad taxizni.

@vonat blog: Minden menetrendváltozáshoz legalább 2 körös egyeztetés tartozik az érintett önkormányzatokkal. Gondolom azért minden egyes utashoz nem kellene odamenni. Vagy mégis?

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.10.28. 21:40:47

@záporjózsi:
Értem, hogy az önkormányzatokkal egyeztettek, de itt másról van szó. Van ez a két mellékvonal, ahol gyakorlatilag megszűntek volna a személyvonatok, és a Dunántúlon belüli távolsági utazásokhoz alkalmassá tették a menetrendet.
Erre jön a minisztérium, és azt mondja, kevés az utas zárjuk be. Meg sem várják, hogy ez a teljesen új menetrend hozna-e utasokat.