HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Bezárandó vonalak "titkos" menetrendje 2

2009.10.28. 22:21 vonat blog

Most, kivételesen csak néhány aktualitást közlök.

Az előző posztban megírtaknak van folytatása. Az index.hu címlapon hozta a blogbejegyzést, az iho.hu is foglalkozott vele. Bár nem jelölték meg a forrást, azért gondolom nem véletlen, hogy a blogbejegyzés megjelenésének másnapján ugyanazt közölték. Reméljük, ez csak a kezdet.

Mivel az előző bejegyzés lenyegét többen félreértették a kommentelők közül, ezért pontosítom azt. Az 5-ös és a 45-ös számú vonalak esetében a dühítő az, hogy a minisztérium nem adott esélyt arra, hogy a teljesen megváltoztatott, távolsági közlekedésre optimalizált menetrendű vonalak bizonyíthassanak a bezárás előtt. Olyan fontos és versenyképes kapcsolatokat akarnak ellehetetleníteni, mint a Pécs - Székesfehérvár, a Szekszárd - Balaton, a Baja - Győr.

És ha már említettem, hogy nem hiába írtam meg az előző blogbejegyzést, következzen még egy, ami később is hasznosnak bizonyult. Korábban a veke.hu hivatkozott egy régebbi posztra, konkrétabban az állatkertes példára, amelyet több sajtóorgánum is átvett. (Az állatkert is olyan, mint a vasút, nagy az állandóköltségek aránya.) Az állatkeri példát használók között van az mno.hu, a gondola.hu, a 168ora.hu. Sajnos a forrás ezekben a médiumokban már nem jelenik meg.

Végül a mai nap eseménye még, hogy Vincze Béla Györgynek, az itf.hu ügyvivőjének figyelemre méltó publicisztikája jelent meg a Világgazdaságban. Idézet a cikkből:

Olcsóbb és jobb közösségi közlekedést egy komplex, integrált, egymásra épülő, egységes tarifarendszerben működő és nem egymással versengő ágazatokkal lehet elérni. (...) A versenyről azonban nem kell lemondani. Egy közösségi közlekedési rendszerben úgy lehet jól versenyeztetni, ha egyes hálózati elemeket vagy egész részrendszereket hirdet meg az állam. (...) Különösen akkor javulhat a vasút versenyképessége, ha a győztes cég a pálya kezelésének a jogát is megkapja, és egyszerűsített üzemvitelt vezethet be.
Egy integrált rendszerben a buszok a vasúti törzshálózat kiegészítő, ráhordó elemeként ideálisak. (...) ha egy viszonylaton az egyeztetések során a busz kerül előtérbe, ott a vasutat nem gazdaságos fenntartani.

Forrás: Vincze Béla György: MÁV-reform: párhuzamos viszonylatok a végtelenben, Világgazdaság, 2009. október 28.

 

2 komment

Címkék: menetrend ütemes megrendelő mellékvonal autóbusz párhuzamosság

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr521482649

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stepboy 2009.10.31. 14:47:23

köszi; valahogy a vg oldalán nem derült ki számomra, h kicsoda is valójában Vincze Béla György.
a pályakezelés privatizálásában én személy szerint nem hiszek - fővonalakra gondolok. sokkal nehezebben lehetne biztosítani az infrastruktúrához való szabad hozzáférést több társaság számára (teher szállítás, privát személyszállítók). a szabályokat, ügyvitelt most is lehetne egyszerűsíteni, ha nem az lenne a legfontosabb kérdés a döntéshozók számára, h melyik vonalat zárják be. persze, mindig szüneteltetésről van szó, de ha most indulna egy privát operátor akár egy vonalért is, az biztos, h esélye sem lenne beindítani egy épkézláb szolgáltatást a bürokratikus akadályok miatt...

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2009.11.02. 22:12:01

@stepboy: A pálya térségi vasútba szervezése elsősorban a mellékvonalakon ajánlott. A túlbürokratizált működés teljesen igaz... Sajnos.