HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Jólértesült sajtó, ijesztő számsorok, értelmetlen vasútpusztítás

2010.03.02. 20:45 vonat blog

Érdekes egybeesés, hogy két napilap is egyszerre gondolta úgy, forrásmegjelölés nélküli cikkben értekezik a MÁV és a MÁV-START adósságairól. Vajon hol találták az újságírók egyszerre ugyanarról a témáról az össze nem tartozó, de hangulatkeltésre alkalmas számokat? Kinek az érdeke, hogy a vasút és a közlekedés bajait ilyen szép drámaisággal ellenzéki és kormánypárti médiumokkal egyaránt megírassa?

Hagyjuk az összeesküvéselméleteket, nézzük a számokat. A Magyar Hírlap 51 milliárd mínuszt lát év végére a MÁV-nál, és kezelhető mértékű hiányt a MÁV-START-nál.

A pályahálózat fenntartásának bevételekkel nem fedezett költségeit az idén nem téríti meg az állam, így a vasúttársaság csak emiatt várhatóan 51 milliárd forint hiánnyal zárja az évet.

Unokáink is fizetik majd a MÁV-pénzt; in: Magyar Hírlap, 2010. március 1.

A Népszabadság szerint a fenti 51 milliárdos összeg "akár 40 milliárd" is lehet (???). A Népszabadság forrásmegjelölés nélkül (bátor újságíró...) megjósolja azt is, mennyibe kerül jövőre a vasúti személyszállítás,

(...) a vasúti személyszállítás veszteségének megtérítéséhez mintegy 160 milliárd forintra lenne szükség [2011-ben]. 

Mit talál az új közlekedési miniszter a fiókban?; in: Népszabadság, 2010. március 1.

Sőt, azt is közli, hogy a kormány takarékossági intézkedései kutyafülét sem értek:

(...) egyelőre semmi nem igazolja, hogy a szárnyvonalak forgalmának szüneteltetése érdemben valóban mérsékelte a cég költségeit, és emellett a beígért egyéb intézkedések eredményére sem fogadnának.

Mit talál az új közlekedési miniszter a fiókban?; in: Népszabadság, 2010. március 1.

A vasúti hálózat megnyirbálásáról tehát már néhány hónap múlva azt írja a kormánypárti sajtó, hogy értelmetlen volt.

A Népszabadság ezen túl még jó sok rémisztőnek szánt számot elpuffogtat, talán azzal a céllal, hogy a közösségi közlekedés drágaságát bizonyítsa. Más értelme nem nagyon lehet a dolognak, hiszen összekeveri a következő dolgokat:

1. a MÁV-START közszolgáltatási költségtérítése
2. a Volánok közszolgáltatási költségtérítése
3. a MÁV adóssága
4. a MÁV pályaüzemeltetési tevékenységéből származó veszteség
5. uniós támogatású közlekedési beruházások önrésze

A végén mindezt összeadja, és a közel 700 milliárddal ijesztgeti a leendő pénzügyminisztert.

Nos, ez a nagy tudományosság megihletett, ezért kimentem a konyhába, felmérendő az előttem álló feladat nagyságát. Találtam ott

8 poharat
1 krumplihámozót
2 üveget
4 fej hagymát
1 felmosórongyot.

Ezek alapján arra a következtetésre jutottam, hogy nehéz lesz a következő takarítás, mert 16 eszközből csak egy alkalmas a munka elvégzésére.

1 komment

Címkék: kormány megrendelő finanszírozás közszolgáltatás gazdaságosság

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr101803993

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

antal.daniel · http://antaldaniel.blog.hu/ 2010.03.14. 15:55:33

A MÁV vállalatok összesített adósságállománya 727.775 milliárd forint, vagy ha jobban tetszik, 0,73 billió forint az utolsó ismert beszámoló szerint.

Íme a MÁV által készített, független könyvvizsgáló által hitelesített beszámoló:
www.mav.hu/res/MAV_Konszolidalt_Eves_beszamolo_2008_HU.pdf

Úgy gondolom, hogy attól függően, hogy a privatizációs bevételt milyen ütemben élik fel, ez az összeg néhány tíz, de legfeljebb százmilliárd forinttal nagyobb lesz 2009. december 31-i fordulónapra. Most valahol 800 milliárd körül járhat a számláló.