HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Nyitnikék: tavaszi vasúti láz

2010.05.12. 07:01 vonat blog

A blog ezennel lobbizik azon vasútvonalak újranyitásáért, amelyeken a legnagyobb lenne az utasforgalom, de nem  mindegyiknek van politikai hátszele. A felbátorodás oka az, hogy Fónagy János, leendő közlekedésügyi államtitkár bezárt vasútvonalak újranyitásáról beszélt:

A Komárom–Székesfehérvár, a Debrecen–Létavértes, a Zalalövő–Körmend, az Almásfüzitő–Esztergom, a Godisa-Komló és a Győr–Veszprém vonalon állhat vissza leghamarabb – egyes esetekben már idén, sőt nem kizárt, hogy bizonyos szakaszokon már akár nyárra – a vasúti személyszállítás azon 29 vonal közül, amelyeket a leköszönő kormány 2009-ben bezárt, tudta meg a Vasárnapi Hírek.

Forrás: Több bezárt szárnyvonalon helyreállhat a vasúti közlekedés, in: Vasárnapi Hírek, 2010. máj. 2.

Nos, jöjjön Száz vasútat vasút-újranyitási toplistája a Fidesz számára:

1. Rajka - Győr

A világszínvonalú Flirt vonatok közül nem mind mehet el Rajkáig jelenleg, a vonatok többségét takarékosságra hivatkozva Győrtől csak Hegyeshalomig közlekedtetik. Nem a várható utasforgalom miatt, hanem a bezárás értelmetlensége miatt került az első helyre.

2. Komárom - Székesfehérvár - Sárbogárd

Ez hivatalosan két vonal, de valójában egyben kezelendő. Sárbogárd fontos csomópont, ahová Baja, Szekszárd és Pécs felől érkeznek a vonatok. Innen menne a csatlakozó vonat Székesfehérvár felé, ahol a Balaton és Veszprém felé át lehet szállni. A vonal folytatása ehhez a rendszer kapcsolhatná hozzá Komáromot és Győrt. Fontos városközi kapcsolatok jöhetnek létre. Korábban már megtervezte a MÁV az ehhez szükséges, jól csatlakozó menetrendet, de az már nem léphetett életbe, mert a vonalakat bezárták.

3. Győr - Veszprém

Szintén teljesen logikátlanul végrehajtott ál-takarékoskodás áldozata. Zirc és Veszprém között csak hétvégén járnak a vonatok, hét közben Zircen állnak a szerelvények. Ennek így sok értelme nincs. Teljesen új menetrendi koncepció kellene a vonalra.

4. Esztergom - Komárom

Budapest elővárosi hálózatának meghosszabbításaként is értelmezhető Lábatlan, Süttő, Nyergesújfalu felé. Hamarosan korszerűsítik a Budapest - Esztergom vasútvonalat, így gyorsabban eljuthatnak az utasok a Duna-menti, most szünetelő vonalra is.

5. Debrecen - Létavértes

Debrecen elővárosi hálózatának sokkal fontosabb része lehetne, de ehhez fejlesztésekre van szükség. Mivel a fonódó nagykereki vonalat nem zárták be, komolyan megfontolandó, hogy a létavértesi bezárásának volt-e értelme.

6. Fehérgyarmat - Zajta

Aki itt bezárta a vasutat, bizonyára nem értette meg annak területfejlesztésben betöltött szerepét. Érdemi megtakarítást a nyúlfarknyi szakaszon elérni nem lehet. A helyiek azóta is várják vissza a nagyvonatot, amely vasárnap este közvetlenül Budapestig közlekedett. Az apró falvakban sok százan szálltak fel.

7. Budapest - Lajosmizse - Kecskemét

A vonalnak a felújított részét zárták be. Ez a vonal egy korszerű elővárosi vasúttá fejlesztendő, és célszerű teljes hosszában üzemeltetni, hiszen Kecskemét egy dinamikusan fejlődő megyeszékhely, egyre nagyobb vonzerővel.

Szerintem itt ér véget a legfontosabb, legjobban hiányzó mellékvonalak listája. Távolsági forgalomban a legnagyobb jelentősége (utascsábító ereje) Győr - Komárom - Székesfehérvár - Sárbogárd - Baja / Pécs összeköttetésnek lenne; elővárosi forgalomban Süttő, Lábatlan budapesti kapcsolata vonzhat új utasokat.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr231994195

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

újember · http://vasut.kTeam.hu 2010.06.29. 22:13:53

Nagyon egyetértek.
ad 1: Győr-Pozsony
+ Aszód-Vác
+ Komló-Dombóvár
+ Minden vonal, melyet egyébként is fenn kell tartani, amennyiben képesek, normális menetrendet és ráhordást szervezni oda.

Örülök majd a putnokinak és a kishidasinak is, mindkettőhez komplex fejlesztési javaslatom van. De a helyükben nem biztos, hogy az első körbe vettem volna.

vasut.kteam.hu/ervek_sz.html