HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Vasúttalan kormányprogram

2010.05.30. 11:51 vonat blog

Kínai-orosz vasúthoz építene csatlakozást a kormány, és helyreállítaná a határ által elvágott szárnyvonalakat. Ennyi olvasható a kormányprogramban a vasútról.

A Nemzeti Együttműködés Programja két helyen tartalmazza a "vasút" szót:

Mi magyarok egyszerre vagyunk Európa részei és a Kelet határa, érdemes ezért élnünk mindkét gazdasági övezet, kultúra előnyeivel. (...)
Az új 21. századi „vasúti selyemút” nyugati kapuja lehet Magyarország, ehhez ki kell építeni a kínai-orosz közlekedési folyosóhoz szükséges magyar közlekedési utakat. Ki kell használnunk azt a lehet őséget, hogy az Európai Unió ázsiai külkereskedelmének jó logisztikai bázisa lehet Magyarország (...).

Forrás: A Nemzeti Együttműködés Programja, iromány a parlament.hu oldalról

A legígéretesebb regionális együttműködés a Kárpát-medencei Gazdasági Tér újjáépítése, ennek érdekében fejlesztjük a logisztikai tereket és a tranzitfolyosókat, feloldjuk a határövezetekben még meglévő szűk közlekedési keresztmetszeteket: sok esetben néhány kilométer vasút vagy közút, egy-egy gyalogos-, kerékpáros- vagy autóshíd hiánya jelenti ma a problémát (...).

Forrás: A Nemzeti Együttműködés Programja, iromány a parlament.hu oldalról

A "közlekedés" szó ezen túli előfordulása:

Az emberek azért szervezik és tartják fenn az államot, mert azt várják, hogy az biztosítsa és megszervezze számukra a közoktatást, a közlekedést, a közegészségügyet és a közbiztonságot.

Forrás: A Nemzeti Együttműködés Programja, iromány a parlament.hu oldalról

Feltételezem, hogy komoly szándékai vannak a Fidesznek a közösségi közlekedéssel, hiszen ez ország egyik legfontosabb válságterülete, ahol igen nagy igény lenne valódi változásokra. Különböző szándékok eddig már nyilvánosságra kerültek különböző nyilatkozatokban, de ezek a kormányprogramba nem kerültek be. Ámde:

Orbán kitért azokra a bírálatokra is, amelyek hiányolták a konkrétumokat a kormányprogramból. Mint mondta, ők a dokumentumban csak a célokat jelölték ki, nem lehet a következő 4 év összes vitáját előre lefolytatni. Lesz bőven idő az intézkedésekről vitatkozni, mondta a képviselőknek.

Forrás: Nyolc év után újra Orbán a miniszterelnök, index.hu, 2010. május 29.

Érdeklődve várjuk tehát a programot (a készítőknek ajánlott olvasmány itt, itt, itt) és szakmai vitát a közösségi közlekedésről.

Szólj hozzá!

Címkék: kormány

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr812041898

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.