HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Beteg balatoni vonatok

2010.06.17. 23:23 vonat blog

Nem megy ez a balatoni vonatozás, pedig erőlködik a MÁV rendesen. Az északi parton most a kenesei löszfalnál nem jár a vonat, a déli parton meg igen gyatra a szolgáltatás, ha az M7-essel vetjük össze. De vannak apró jelek az örökké bizakodóknak.

Mik az apró jelek?

A MÁV-START próbálja behozni elmaradását a bicikliszállítás területén. Az elmúlt években egyre többen járnak a Balatonra bringázni, de a vasúton alig tudták elvinni a rengeteg biciklit.

A nyári menetrenddel június 19-én életbe lépő kerékpáros szolgáltatásfejlesztéssel az alapütemű Balaton parti távolsági járatok nagy részében lehetővé válik a kerékpárszállítás. A déli parton, a kerékpáros szempontból legkihasználtabb Budapest-Székesfehérvár-Nagykanizsa vonalon napi hat pár vonatban közlekedik nagy befogadóképességű kerékpárszállító kocsi,

Forrás: Kerékpárszállítási lehetőségek fejlesztése, 2010. jún. 4., mav-start.hu

Próbálkozik még a vasúttársaság a déli parton elfogadható minőségű kocsikat közlekedtetni. (A jelenleg nagyrészt közlekedő használt német kocsiknak csak minden második ablaka lehúzható - ez a legszörnyűbb egy nyári balatoni vonatban.)

2010. június 19-től a Balaton déli partján InterCity kocsikkal kiegészítve közlekedik a távolsági járatok nagy része, amelynek köszönhetően napi öt pár dél-balatoni alapütemű távolsági vonatban, valamint egy ütemen felüli távolsági járatpárban lesz komfortosabb az utazás.

Forrás: Tájékoztató a 2010. június 19-én életbe lépő nyári menetrendről, 2010. jún. 4., mav-start.hu

Az északi parton még rosszabb a helyzet. Lehúzható ablakú, de vénséges vén kocsik, szánalmas sebesség. Végezetül szörnyülködjünk azon, hogy Badacsonyba három és fél óra az út, 170 km-en.

 

 

 

 

 

 

 

 Normálisnak akkor nevezném a szolgáltatást, ha a jelenlegi IC minőségének megfelelő, és legalább a tópartig gyorsan eljutó vonatok járnának. Erre viszont még éveket kell várni, hiszen a pálya ugyan épül, de lassan, új járművekről pedig csak álmodhatunk.

A bicikliskocsit ábrázoló kép forrása: C50 hozzászólása az index.hu vasútmániás fórumán.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr752090226

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.