HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Új korszak indul? - Elküldték Kozákot a MÁV-START éléről

2010.09.03. 07:54 vonat blog

A MÁV Zrt. igazgatósága csütörtökön két felsővezető felmentéséről döntött: Kozák Tamás, a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója és Átal László, a MÁV Zrt. gazdasági általános vezérigazgató-helyettese szeptember 15-i hatállyal közös megegyezéssel távozik a cégtől.
   
Az új vezetőket kinevezésük után nevezik meg. A közlemény ismerteti: Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója a cégcsoport új stratégiájának, működési modelljének kialakítását új vezetőkkel képzeli el.
     
Kozák Tamás 2005-től különböző vezetői pozíciókban tevékenykedett a MÁV Csoportnál, 2008. február 1-jétől a MÁV-START Zrt. vezérigazgatója volt. Átal László 2009-ben érkezett a MÁV Zrt.-hez, előtte a MÁV Cargo Zrt. pénzügyi vezérigazgató-helyettese, majd vezérigazgatója volt

Forrás:  Két vezető távozik a MÁV Csoport éléről, hirado.hu, 2010. szeptember 02.

Miközben a megrendelő minisztérium ál-takarékosság jegyében buta megoldásokat erőltetett, a vezérigazgató ezeket végrehajtatta. Vasútellenes közlekedéspolitikai háttérben, az ágazat jellemzőit nem ismerő MÁV-vezetés mellett sodródott a személyszállító vasút a vezetése alatt. Miközben a Volán társaságok előretörtek a piacon, a MÁV vezetése nem lobbizott elég hatékonyan a vasútért.

A Kozák vezette menedzsment alapvetően számviteli szemüvegen keresztül nézte a vasutat. E tekintetben viszont sikeresnek mondható a működése: papíron nyereségesre hozta a céget, megkötötték az állammal a közszolgáltatási szerződést.

Az utolsó döntés nem szép búcsú, és jól mutatja, tévúton jár a vasút vezetése. Az egyre fogyó utasszámra újabb és újabb megszorításokkal reagálnak.

Vonatai hosszán spórol a MÁV-Start: a cég kevesebb kocsival közlekedteti több száz járatát szeptember 1-jétől. A VEKE szerint (...) az utasok kénytelenek az eddiginél gyakrabban állva utazni. A takarékossági intézkedés elsősorban az elővárosi vonalak utasait érinti. (...) A vasúti társaságnál úgy tartják: a harminc percnél rövidebb ideig tartó utazásoknál nem okoznak különösen nagy kényelmetlenséget az állni kényszerülő utasoknak.

Forrás: Megrövidíti vonatait a MÁV-Start, nol.hu, 2010. szeptember 3.

Remélem, a válasz csak a kommunikációs osztály agyszüleménye, mert gazdasági szempontból nagyon rosszul hangzik:

A vonatokba besorozott vasúti kocsik számát a MÁV-Startnál a tavalyinál nagyobb, a tervtől azonban mégis elmaradó utasszámokkal magyarázzák. A lapunk által megismert forgalmi adatok szerint a július végéig több mint 61 millió utast váró társaság járatait csak 58,8 millióan vették igénybe. Ezen belül az elővárosi járatokon a tervezett 32,7 millió helyett 31,6 millióan utaztak.

A legnagyobb elmaradás a teljes árú utazásoknál volt: a várt 8,4 millió utas helyett csak 7,7 millióan váltották meg az ilyen utazásokra szóló menetjegyeket. Dolgozói bérlettel a vártnál mintegy négy, félárú kedvezménnyel hét százalékkal kevesebben utaztak. Regisztrációs jegyet 3,1 millióan váltottak.

Készült tehát egy irreális üzleti terv. Ez hiba. Egyre kevesebben választják a vasutat. Erre mit lép a társaság? Ront a szolgáltatáson. Mi lesz a következmény? Még kevesebb lesz az utas. Ez a folyamatos visszavonulás, a biztos megsemmisülés programja.

Nagy öröm lenne, ha ezt a zuhanást végre valaki meg tudná állítani.

1 komment

Címkék: közszolgáltatás

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr832268270

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petykou88 2010.09.03. 16:13:31

Remélem valami értelmes embert tesznek végre a vasút élére. Én nem tudom, hogy miért van az, hogy fiatalként annyira sokan szeretnének a vasútnál dolgozni, még sincs egy olyan ember se, aki vezetni szeretné. Pedig szerintem ha egy értelmes vezetés kerülne az élére, akkor igazi húzóágazat lehetne megint. Nem hiszem el, hogy nem lenne olyan ember, aki képes lenne kihúzni a kátyúból és akinek célja, hogy újra élvonalba hozza a magyar vasutat.

Hív a vasút, vár a MÁV!

P