HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Ezért gyűlölik a vasutasokat

2010.10.11. 08:05 vonat blog

Hülye, hülyébb, postás, rendőr, vasutas... - szokták mondani, és néha bizony nagyon nehéz a vasutasoknak kimagyarázni ezt. Mert a magyar vasút igénytelen. Nem minden egyén és minden hely, de az összkép mindenképp az. És ennek több oka van:

a) a dolgozók egy része épp csak dolgozgat

b) a minőségi teljesítést csak kevés helyen követelik meg

c) az egyes cégek közötti kapcsolatban az utas (sokszor) az utolsó.

Szokás mindent pénzhiánnyal magyarázni, de ezt ma kevesen hiszik, mert a minőségi munka nem mindig pénzkérdés. Tessék kipróbálni, hogy egy pozsonyi utazás során mennyivel kulturáltabban tájékoztatják (több nyelven) az utasokat a párkányban fölszálló (magyar nemzetiségű) szlovák vasutasok.

Nem akarok a részletekbe nagyon belemenni, olvasgattam a megintallunkvazze.blog.hu -n számos panaszt és reakciót, és ez erősíti azt a vélekedést, hogy nagyon sok múlik az "emberi tényezőn".

Egy részlet: "...a szokványos 23 perces menetidő helyett 1óra 20 perc alatt tette meg az előbb említett utat. Mindezzel csak azért van problémám, mert az alig másfél óra alatt semmilyen információt nem kaptunk..."

Ez egy tipikusan olyan probléma, amire ma a vasutasok  nem tudnak megoldást. Az utas lelkét ilyenkor kellene legjobban ápolgatni, de ezt sokszor senki sem meri vagy tudja megtenni. Mert vagy nem tud mit mondani, vagy nem mer kimenni közéjük.

Hogy lehetne-e jobban dolgozni? Biztosan. A vasutasok számára a Flirt motorvonatok beszerzése nagy pofon volt. Nagyon erőteljes a kontraszt, látszik, milyen a jó munkavégzés. A külső cég által karbantartott és takarított Flirt ugyanis sokkal jobb állapotban van, mint a többi, hasonló vonat. (Fotók: wikipédia)

 

 

 

 

 

 

 

Elég elmenni a Keleti pályaudvarra, és megnézni a Hatvanba menő, nem mávos kézben lévő Flirtet, és a MÁV által karbantartott (mondjuk szolnoki) hagyományos vonatokat. Az állapotuk között olyan nagy a különbség, ami nem magyarázható. Valószínű, hogy nincs olyan munkakultúra a MÁV-os takarító bázison, hogy ugyanúgy ragyogjon minden, mint a Stadlernél.

A magyar vasút legnagyobb baja, hogy senki sem hiszi el a vasutasoknak, hogy mindent megtettek az utasokért, amit csak lehet.

40 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr942362031

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

rozsdapeti · http://rozsda.blog.hu/ 2010.10.11. 13:57:21

több is az utas a hatvani vonalon, mint valaha.

dzsaszper 2010.10.11. 14:01:04

nos, az információ sokszor sokat segítene.
Pl. dönteni, hogy érdemes-e másik jármű után nézni vagy sem.
Amúgy a vasútnál bár a sokan csak dolgozgatnak kritikának is van némi alapja, az el$#%@! menetrendek szerintem a fő probléma, amik nem tarthatóak, állandóak a késések, az átszállási kapcsolatok szétesnek...
A karbantartás hiányáról nem is beszélve.

Sparhelt 2010.10.11. 14:12:33

Mint ahogy nem is tesznek meg minden tőlük telhetőt..
Rendszeresek a járatkésések és a vonatkimaradások és senki nem tud semmit és legfőképp nem mond semmit. Állok az állomáson, a vonatomat óra 19-kor várom, erre 15-kor befut egy vonat. Úgy kellett a pénztárostól megkérdeznem, hogy ez most micsoda? Kiderült, hogy az előző késett - de ezt maguktól nem mondták volna be..

Division 2010.10.11. 14:17:31

Az biztos, hogy a Filrtök takarítását nem a MÁV (és származékai) végzik?
Mert pont ma reggel néztem a hatvani vonaton, hogy milyen dzsúvás az ablak, hiába a szép új motorvonat, pár év múlva ez is átlag MÁV mocskos lesz...

Giraffa 2010.10.11. 14:27:16

A probléma még mindig ott van, hogyha valamelyik vasutas hibázik (előfordul ha valaki dolgozik), akkor SOHA nincs nyilvánosan/nyomon követhetően és hatékonyan megbüntetve. (Tisztára mint a rendőröknél.)

Bár most, hogy a MAL zRt. vezérigazgatóját is őrizetbe vették, lehet, hogy új szelek fújnak majd a vasútnál is?

Kivlov 2010.10.11. 14:42:16

El kéne zavarni egy csomó naplopót a vasúttól (is). reggel volt valami rádiós hírekben, hogy pl a bkv-nál 2000 irodista van, míg a sofőrök kb 3000-en vannak… akkor mennyi ilyen lehet a vasútnál?
minek ennyi aktakukac? felét el lehetne zavarni azonnal…
arról meg nem is beszélve, hogy boldog-boldogtalan kedvezménnyel utazik. mondjuk ezt állami szinten kéne megszüntetni:nyugik ingyenes utazgatása, közszférai kedvezmény, cigók furikázása mer 8 gyerekük van és társaik…

gramercy 2010.10.11. 14:44:33

A magyar vasut legnagyobb baja hogy allami tulajdonban van.

A palyavasut kivetelevel privatizalni kell az egeszet, az epitkezeseket es a szemelyszallitast pedig MEGRENDELNI kell magancegektol akiken mindent (az utolso graffitiig) le lehet verni.

Az egesz ALLAMvasut allhatna 2-3 tucat emberbol akik megrendelik magancegektol a szolgaltatast, NYILVANOS szerzodest kotnek es felugyelik annak betartasat.

Semmi szukseg ALLAMI alkalmazott takaritonore, ALLAMI alkalmazott kerekcsapagy-olajozora stb.

2010.10.11. 14:46:37

Ehhez én annyit tennék hozzá, hogy ami engem mindig feldühített, hogy x késés után a pénzvisszafizetést mindig elütötték valamivel.
pl.:

1., Előre szóltunk, hogy késni fog.
Igen, mikor a vonat megállt, és kb 20 perce álltunk ugyanott az ICvel.

2., Vágányzár van, nem tehetünk róla.
Miért nem lehet ezt közölni előre? (Bár néhány helyen láttam már olyat, hogy az induló vonatoknál a késés rovatban ki volt írva, de nem mindig.)

3., Azt hiszem szabály szerint 30 perc késés után térítik vissza az IC pótjegy árát. x:05-re kellett volna beérkezni, x:40-re voltunk ott, de a helyi bakter szerint ez nem 30 perc késés, mert az ez előtti állomáson még csak 28 perc volt a késés, és ezt az utat mindig 6 perc alatt teszi meg a vonat, ő már csak tudja. Tehát menjek a búsba.

4., Ha minden feltétel adott volt, töltsek ki egy A4es nyomtatványt, minden személyes adatommal, lakcímmel, aláírással, etc., és majd elutalják az IC pótjegy árát, ha a központba beérkezett papír érvényes. Ja persze...

5., Egyéb tájékoztatási malőrök.. na erről már ne is beszéljünk.

És tényleg rácsodálkoznak, hogy nem szereti őket az ember. "Miért? Mi a belünket is kidolgozzuk az önök kényelméért!"
Ehem, köhöm.

+A bp-győri vonalon a flirtek tényleg általában tiszták, ott szerettem is utazni vonattal mindig. A többi vonalat nem ismerem annyira, de gondolom ott sem annyira rossz a helyzet, mint a régieken.

2010.10.11. 14:50:52

btw.. ami még eszembe jutott:
A két évvel ezelőtti sztrájk miatt lekéstem egy hivatalos időpontot (vizsga) ami némi pénzbe került. (Hiába indultam korábban, tudom az én hibám.)

Valahol akkor fogalmazódott meg bennem, hogy a sok potyabaktert (állítólag nincs sok, váltókezelők kis állomásokon, etc.) ki kéne rugni a rákba. Nem tudom mennyibe kerülne egy automatizált rendszert fejleszteni a helyükre, de 5 évi fizetésüknél tuti nem több. És az akkor nem sztrájkol minden évben, vigyorogva lexarva az utasokat.

Tudom ebben nincs teljesen igazam, de akkor is nagyon idegesítő ez (is).

dzsaszper 2010.10.11. 14:51:53

@gramercy:
1. a tartós bérlet szerintem szerencsésebb megoldás lenne mint az eladás. Ld. Kína és Hongkong...
2. a vezetés ha nem mutyizni akarna, meg utaskilóméter statisztikán lovagolni, akkor modernizálhatná a vasutat állami kézben is...

Giraffa 2010.10.11. 14:57:18

@gramercy: "A magyar vasut legnagyobb baja hogy allami tulajdonban van."

Már régen se voltak normálisak az állami vasutasok.

Annak idején a Keleti-Pályaudvar-Szolnok vasútvonalat azért építették (sok helyen mindössze 20-30km távolságra egy párhuzamosan futó fővonaltól, a Nyugati-Szolnok közöttitől), mert a Nyugati magánkézben volt és nehogymár egy magáncégtől függjön az állami vasút?! :)
(gazdaságilag teljesen felesleges volt akkoriban ilyen közel építeni egy párhuzamos vonalat)

Megépítették. Aztán az később - biztos, ami biztos - az összes magánvasutat államosították. Jó sok pénzt elvertek amiatt, hogy nem gondolkodtak előre. :)

Megjegyzem a Nyugati még mindig hatékonyabban működik, mint a Keleti. Nemhiába volt régen az a magáncégé. :-P

morden2 2010.10.11. 15:11:04

A saját meglátásom ( 10 éve utazok a hatvani vonalon) hogy soha ilyen kevesen nem voltak még a hatvani vonalon, köszönhetően az árnak, egyszerűen nem versenyképes még a méregdrága autózással sem. Jah és a bérlet bizonyos hónapokban drágább mint ha minden munkanapra megvenné az ember a teljes árú jegyet !! (az új vonatok tényleg jók, csak ne rohadna le előtte a 100 éves gyorsvonat, vagy ne szakadna el a vezeték hetetne ... ).

gramercy 2010.10.11. 15:14:19

@dzsaszper: nem

NEM LEHET allami kezben modernizalni, mivel 5-7 EZER MILLIARD forint hianyzik belole

ha konzervativan szamolunk, akkor is hianyzik minimum 5000 milliard forint toke a magyar vasutbol

ezt felejtettuk el belerakni kb. a 80-as evek kozepe ota

ennyi tokeje nincs a magyar allamnak, az is nyakig van adosodva

harom lehetoseg van:
- megalkuvas, hagyjuk tovabb rohadni (ez lesz)
- megprobaljuk allami tulajdonban rendbe rakni, ebben az esetben a tokehiany miatt el fog tartani 2040-50-ig
- VAGY megprobaljuk a leheto legtobb toket mashonnan bevonni. magyaran amit lehet privatizalunk, ami termeszetes monopolium azt megtartjuk de a mukodtetest ott is magan tarsasagokra bizzuk az allam csak megrendeli a szolgaltatast

utobbi esetben 8-10 ev alatt teljesen fel lehetne fejleszteni a "magyar" vasutat, siman be lehetne vonni az evi ~500 milliardnyi toket

ehhez viszont az kell, hogy nagy nyilvanossag mellett, allva a szavunkat, lehetoseget teremtunk a hosszu tavu es kiszamithato profitszerzesre

pacus 2010.10.11. 15:14:28

Mi van "gördülő sztrájk-al?Már nem aktuális?

Hol van a nagyon harcias szakszervezeti vezető,aki

többször is megbénította az ország közlekedését?

szégyenletes!

Gaskó úr még szakszervezeti vezető?

Sanyi 2010.10.11. 15:15:48

Tudtok meg egy ceget amelyiknek nem Ugyfelszolgalati hanem nevesitett Panaszirodaja van? Gondolom, mert erre van szukseg olyan sok a panasz. Szanalmas, MAV.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.10.11. 15:20:29

Mondjuk pont a hatvani vonal az, ahol az iskolakezdést sikerült annyira nem tudomásul venni, hogy 1+ férőhelyet sem biztosítottak. Szóval amikor rákosnál a sok biciklis lökdösi fel a drótszamarát a szép FLIRT-re vagy mire, akkor egy másik ajtón kiesik valaki, mert annyian vannak...

Ashi Valkoinen 2010.10.11. 15:20:43

Csak a pontosság kedvéért:

A FLIRT-ek takarítását a MÁV Start-tal szerződött külsős cégek takarítják a pályaudvarokon, a vonatok karbantartását végzi Pusztaszabolcson a Stadler. Az új vonatok karbantartása pedig benne van a járművek vételárában, minden olyan meghibásodásra vonatkozik a garancia, amelyet nem valamelyik MÁV-leány idézett elő (pl. az ótvar állapotban lévő felsővezetékkel együtt tört az áramszedő, megtörték tolatáskor, stb.)

Egyébként az új motorvonatok már olyan elrendezéssel és olyan fényezéssel készültek, hogy sokkal könnyebb tisztán tartani őket (vagy a graffityt lemosni), mint a rlgi szerelvényeket. Például az ülések az oldalfalra támaszkodnak, alatta könnyű felseperni, míg a régi kocsikban néhány helyet elég nehéz kitakarítani.

öcsi55 2010.10.11. 15:43:32

MÁV vezetőit,csomóponti szintig bezárólag le kell
váltani.Ezek az emberek, lejárt lemezek!
Hölgyeim és úraim!
Ezek a vezetők "bizonyítottak",tessék a vasutra nézni.Biztos vagyok benne, ez a kormány meg is teszi!

Edd China 2010.10.11. 15:46:47

Ez nem csak a MÁVra, hanem az egész magyarság de főleg az állami cégek munkamoráljára jellemző. Ott nincs megkövetelve semmi, ami megvan annak nincs értelme. A munkavállalók ezt az alacsony fizetéssel magyarázzák, de hát mire kapnának többet, ha nem végzik rendesen a dolgukat? Ördögi kör. Amiből nem lenne nehéz kilépni, csak senki sem hajlik rá.

A MÁVot is privatizálni kéne, na persze nem egy havernak kiszervezni, hanem egy igazi, normális cégnek, nem baj, ha külföldi, csak nyereség orientált és piaci elvárások szerint működő legyen. A dolgozóitól megköveteljen a normális munkavégzést stb. Egy nem állami cég sokkal könnyebben végezhet leépítést is, a MÁVnál pedig nagy szükség lenne rá. Kevesebben de hatékonyabban dolgoznának.
Semmi kedve nincs az embernek most a vasutat választani, és még csak meg sem éri. Akkor miért menjek vele? Autóval is ugyanakkora - sőt ha az állomásra jutást, és onnan a célig való utazást is bele vesszük már több is - a költségem, de tisztább, kényelmesebb, rugalmasabb és háztól-házig visz.

gramercy 2010.10.11. 15:59:14

@öcsi55: ha ez a kormany meg is teszi, akkor ugyanezekbol az emberekbol allo kormany mit csinalt 98-02 kozott?

semmit, hagytak tovabb rohadni, gyavan eliszkoltak a reform elol

maszop-szadesznek volt egy probalkozasa, de amikor a koka megprobalt privatizalni, akkor a farok egybol visszacsovalt es a mav vezetese valtatta le maga folul a minisztert

nem lesz itt semmi valtozas

Unter Bahn (törölt) 2010.10.11. 16:00:07

Üdv! Tanuló koromban rengeteget vonatoztam - rendszerváltás előtt - és később vasúthoz köthető végzettséget is szereztem.

Abban az időben annyira flottul ment minden - persze kivéve a vonatok tisztaságát - hogy számos hátránya ellenére a vasút versenyképes volt a közúti tömeg- vagy privát közlekedéssel is.

Azután jött a rendszerváltás, nem sokkal előtte kezdtem dolgozni a MÁV-nál és eszméletlen fejetlenség uralkodott el... baj volt a bérekkel, végrehajtói szinten rugdosták ki az embereket, miközben a Főig-en, igazgatóságokon már annyiféle 1-2 fős osztály volt, csak olyan nem volt, aki a váltót takarította volna hótól-jégtől, aki megjavította volna a kocsikat, mozdonyokat:-(

Béremelést csak leépítés árán adtak, tudva ezt előzőleg szándékosan felduzzasztották a dolgozói létszámot, akiket 2-3 hónap után nemes egyszerűséggel leépítettek, és sorolhatnám a trükkök százait.

A MÁV-on belül a menetrend-szerkesztők pedig külön állatfajta. Ugyan tanultunk mi is menetrend-szerkesztést, nagyon patent módszerrel működik, a fő- és mellékvonali csatlakozások tervezése külön orgazmus... kivéve, ha felsőbb utasításra a kész menetrendből itt-ott ki kell venni egy-több vonatpárt:-(
Újratervezésre se idő, se pénz, végül a menetrend évenkénti átdolgozása révén sikerült a világegyetem stabil állapotát elérni, a teljes káoszt, amikor semmi nem csatlakozik semmihez, ad-hoc járnak vonatok stb.

Már régen otthagytam a MÁV-ot, nem is utaztam rajta többet, egészen idén tavaszig. Egy hosszú utat kellett megtennem, amit korábban a főiskola alatt hetente kétszer gond nélkül lehetett teljesíteni... most azonban beletörött a bicskánk, csaknem...

Bp. Keletiben órákat kellett volna várni a csatlakozásra, mert természetesen az átszállást tetemes késéssel buktuk. Ahogy bandukolunk (társam még mindig ott dolgozik, menetrend, internet minden játszott), ismerős hangok szólnak, hogy gyorsan gyertek, mindjárt indulunk... Ez valami gyorsított nemtudommilyen vonat volt, mindössze annyi problémával, hogy pótjeggyel lehetett igénybe venni, az meg nem volt - miért is lett volna, tervben sem szerepelt, és az internetes menetrendben - mikor sikerült megtalálni - se volt ez a tény feltüntetve. Felültünk, jött a kaller, vita, emelt pótdíj...

Szóval ilyen szar vasutat még nem láttam, a németek saját vasútjaikat úgy dédelgetik, mint apuka a terepasztalt, itt meg a dolgozó előbb köpi le, mint az utas:-(((

Nyáron szint utaznunk kellett volna a családdal (2+2 fő), mindenki kedvezményes jeggyel mehetett volna, ennek ellenére mi jött ki: saját autóval a vonatnak fele, a busznak harmada az üzemanyag, nincs cipekedés, nem vagyunk időhöz kötve...

Úgyhogy a szolgáltatás minősége mellett az árakon is dolgozni kell egy kicsit, mert két felnőtt egy benzintemetővel is már versenyben van a tömegközlekedéssel...

És nem hiszem el, hogy egy tömött autóbuszt (reggelente mindig az, Bp-i távolsági járat) csak ilyen áron érdemes üzemeltetni, hogy ha ketten megyünk egy irányba, már kijön az üzemanyag, de ha négyen, akkor akár az éves fenntartási költség is megtakarítható.

schlumbergerna 2010.10.11. 16:01:24

@Crystah Mastah: +A bp-győri vonalon a flirtek tényleg általában tiszták, ott szerettem is utazni vonattal mindig.

Na, ott meg a termosztátot állították olyan hidegre, hogy lefagy az ember dereka. Nem értem, mért kell 18 fokra állítani, amikor odakünn 35 van.
Persze akkor se kéne, amikor 25.

lolperec 2010.10.11. 16:01:28

aki 30 évig tengett-lengett a cocializmusban, az most majd összekapja magát a kapitalizmusban, mi? haha ha :D
amúgy jah, privatizálni kéne, de akkor Vittornak már 2 millió munkahelyet kellene beígérnie egyszercsakra..

gergo · http://www.partypeople.hu 2010.10.11. 16:01:44

reggel felkeltem 6:45, meg bent allt az allomason a 6:30-kor indulo vonat. fogasmostam, feloltoztem, adtam a kutyaknak enni, majd kialltam a garazsbol es a vonat meg mindig ott allt...7:20-kor is

ez napi szinten elofordul (reggel/este), ezert is szoktam le rola

Terézágyú 2010.10.11. 16:02:46

@morden2:
"A saját meglátásom ( 10 éve utazok a hatvani vonalon) hogy soha ilyen kevesen nem voltak még a hatvani vonalon, köszönhetően az árnak"

Ahogy vesszük. Az tény, hogy a Flirt Hatvanból kb. 20 emberrel indul el. De legkésőbb Gödöllő után megtelik, pl. aki Pécelen száll fel, az már nem talál ülőhelyet, aki meg Budapesten száll fel, az már örülhet ha az ajtóban akad annyi hely, hogy felléphet...

schlumbergerna 2010.10.11. 16:04:01

@lolperec: beígér az Neked ötmilliót is, ne aggódj. De ez off.

Kivlov 2010.10.11. 16:08:57

@lolperec:
Kit érdekel, h összekapja-e magát? Ha nem, legfeljebb éhendöglik.
Az államnak azokon kellene segítenie, akik nem képesek magukról gondoskodni, azokról már nem (mint most is), akik nem akarnak magukról gondoskodni…

NGabor 2010.10.11. 16:17:47

Ha az egri vagy sátoraljai vonat 20 percet késik, akkor már megéri a Flirt-el menni, mert tiszta, füstmentes és egyszerre ér a Keletibe.

Brannagh · http://studiolum.blog.hu 2010.10.11. 16:45:25

Én abból indultam ki, hogy szeretem a MÁV-ot, mert a 3 órás Pécs-Pest ic-n legalább pisilni lehet (ha nagyon muszáj, és az embernek épp van gusztusa hozzá). Aztán a késések, meg a kosz, meg a jaj, szétment a pálya miatt ott tartok, hogy inkább busszal megyek, ami olcsóbb, tisztább, pontos, annak ellenére, hogy 4 óra az út, és nemhogy mosdólehetőség nincs, de nagyon még mozdulni sem lehet. Pro és kontra az jött ki, hogy minden hátránya ellenére a busz sokkal jobb választás. És ez sajnálatos. Hogy idézzek egy másik blog másik kommentjéből valakit: mentsük meg a magyar vasutat. nem a mávot, az mehet a süllyesztőbe. hanem a vasutat.

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2010.10.11. 17:52:22

Amig az elso osztalyu szerelvenyek ugy neznek ki, hogy a rozsda egyszeruen folyik le az oldalukon akkor megis mit varnak a vasutasok?

FOMA 2010.10.11. 20:58:27

" Division 2010.10.11. 14:17:31
Az biztos, hogy a Filrtök takarítását nem a MÁV (és származékai) végzik?"

Egyetlen vonat takarítását sem a MÁV vagy egyéb MÁV cégek végzik, hanem pl. a Prekop, VA-KO, Budaber, PQS stb. Kft.-k, helye válogatja.

stepboy 2010.10.11. 21:08:55

@gramercy: hibás szemlélet, ha privát tőkét vonsz be, azt valahonnan ki is kell fizetni. Közben az infrát is fel kéne hozni állami pénzből...

stepboy 2010.10.11. 21:52:26

@gramercy: hibás elmélet; állami pénzen kéne felújítani a teljes infrastruktúrát és a bevont privát tőkét kamatostul visszafizetni...

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.11. 23:08:27

@Kivlov: Amikor ipari tanuló voltam, akkor volt az Északiban 800 melós, 1400 irodista.

gramercy 2010.10.11. 23:10:57

@stepboy: te tenyleg ilyen hulye vagy?

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.11. 23:19:31

Én a 2-es Bp-Esztergom vonalhoz közel lakom.

Amikor bejött a Desiro, akkor hirtelen sokan szálltak fel a vonatra.

Ezt a megnövekedett utastömeget a vasút 3 éven keresztül nem tudta kezelni.
Az önkormányzatok közül is egyedül a Piliscsévi és Pilisjászfalui.
Ott épült a megálló mellett egy kézilabdapálya nagyságú murvás placc, ami P+R.
Épült még egy új megálló Szabadságligetnél Pilisvörösváron, itt is lett parkoló. De ennek a megállónak az állapota a Menekülés
Manhattanből c. filmbe illik.

Vannak álmok, hogy kétvégényú lesz Vörösvárig, és felemelik a pályasebességet 100-ra. Ezek a tervek már lassan 5-6 éve forrják ki magukat, és jellemzően Pilisvörösvár és a többi önkormányzat viszi előre, ha döcögősen is.

Sir Gombóc 2010.10.12. 08:05:55

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:

"Amikor bejött a Desiro, akkor hirtelen sokan szálltak fel a vonatra."

Na, ez az a városi legenda, ami nem igaz. Nem a Desirók miatt kezdett nőni az utasszám, az már a Bz-és időben elkezdődött.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.10.12. 08:53:16

@Sir Gombóc:
Ez csak az én meglátásom.

Autósok egyértelműen a Desiro megjelenése óta számolnak a vasúttal, mint alternatívával. És ez látszik a parkolókon.

stepboy 2010.10.12. 19:37:07

@gramercy: látom csak erre futja tudományodból...

Szerinted a privatizáció a megoldás, mert majd pofára ideadnak sok pénzt a gördülő állományra, az állam meg csak fejlessze az infrastruktúrát a saját pénzén (csak a szólok, h az általad emlegetett pénzek jó része az infrastruktúrából hiányzik, amit te állami kézen tartanál). Közben meg a befektetésüket rövid úton várnák is megtérülni a tőkések: évente 500 milliárd, ha ennyit tesznek bele, akkor ennél csak többet várnak majd vissza belőle. Gondolom valami okos közgazdász lehetsz, csak még nem sikerült befejezni a sulit, mi?

ZBR 2011.06.03. 01:52:18

@Giraffa:
"Megjegyzem a Nyugati még mindig hatékonyabban működik, mint a Keleti. "
Hű. Ez hogyan jött ki? Azt is beleszámoltad, hogy a nyugatinál a Westend-vágányok kapcsán volt némi beruházás is?