HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

MÁVOLÁN, a megamamut

2010.10.18. 23:07 vonat blog

Az az ember, aki nekiment az IMF-nek is, nekimegy a MÁV-nak is. Orbán Viktor ma bejelentette: egy holdingba tömörítik a Volánt és a MÁV-ot. Valójában persze a MÁV-START-ra gondolt, hiszen a MÁV elsősorban a pályával és az ingatlanokkal foglalkozik.

Hogy valami, ami nagy, átláthatatlan, és eddig mindenki számára megreformálhatatlan volt, egy még nagyobb, még átláthatatlanabb formában reformálhatóbb-e, azt nem tudom. Úgy tűnik, sok minden csak elhatározás kérdése. Abból pedig most nincs hiány. Kérdés: vannak-e olyan emberek, akikkel levezényelhető egy ilyen folyamat, hiszen a vasutasok évtizedek óta gyakorolják, hogy kell a menedzsereket lerázni magukról.

A döntésnek persze vannak előnyei is, hiszen pl. az egységes (vasúti és buszos) vonalhálózat létrehozása így sokkal könnyebb. Házon belül megoldható a tarifaközösség is. Vagy az internetes menetrend buszra, vonatra, átszállásokkal. A sokfelé tagolt Volán vállalatokra pedig nagyon is ráfér már egy kis központosítás.

A vasútreform magában is nagy feladat, de most így buszostul lesz csak igazán nehéz. Hogy nem lehetetlen, azt az osztrák példa mutatja: ott is egy kézben van a vasút és busz. Persze, igazán hatékonynak ott sem mondható, csak sokkal több pénzből nyújt sokkal jobb szolgáltatást.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr882382386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

stepboy 2010.10.19. 20:17:27

Én is úgy gondolom, h az egységes irányítás alá szervezett vasúti személyszállító és a volánok elsősorban az egységes menetrend és tarifák problémájára adhat választ elsősorban. Ezeket eddig még nem sikerült megoldani, és ha itthon másképpen nem megy, akkor érdemes ezt is megpróbálni.

1116001 2010.10.19. 22:16:15

A DB ex-mindenható urát kéne kinevezni tejhatalommal:)

Navarot 2010.10.19. 22:32:19

Kár, hogy BKV kimarad, vagy egyelőre kimarad, úgy lenne igazán (Mo-n) innovatív megoldásokra esély (persze az agglomerációban). Addig nehezen tagozódik be a vasút az elővárosi forgalomba, vagy születnek merészebb elképzelések a fejlesztésekről ugyanitt.