HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Szépségek a szartengerben 2. - Boldog új menetrendet!

2010.12.13. 21:56 vonat blog

Ne csak mindig bíráljunk! A magyar vasút annyira nem rossz, mint ahogy mi magyarok hisszük. Tegnap életbe lépett a 2010/1011 évi vonatmenetrend. Nézzük, mi az, amire büszkék lehetünk benne. (Tavaly is írtam egy ilyen bejegyzést, a soktamondó cím az volt: Szépségek a szartengerben.) Nézzük, mi jót csinált a MÁV-START az elmúlt évben.

Nagy fejlődés nem látszik, de vannak apró jelek. Ha abban az irányban fejlesztik tovább a vasutat, még valami jó is kisülhet belőle.

1. Szabó Pál halványuló emléke

Egyszer volt, hol nem volt, volt egyszer egy miniszter bácsi, aki nagyon nagy butaságokat rendelt el. Ritkították az IC közlekedést, hogy ezzel pénzt takarítsanak meg. A megtakarítás azóta sem érhető tetten, viszont évek óta "lyukak" tátonganak a menetrendben. Szegedre például mindig óránként ment a vonat, kivéve egy délelőtti időpontot, amely minden évben más volt. A józan ész végül győzött, és tegnap óta végre tényleg óránként jár a vonat Szegedre. Nem így kell spórolni a vasúton.

(Éppen ezért nem értem, miért kellett a tavaly bevezetett szekszárdi InterRégió vonatokat ugyanezen spórolási elv értelmében ritkítani. Miért nem járnak óránként a debreceni és miskolci IC-k?)

2. Fogynak a lyukak az ütemes menetrendben

Évek óta tátonganak lyukak a kétóránkénti ütemesség látszatát keltő menetrendben. Most sikerült egy-egy lyukat befoltozni, ráadásul nagyon kelendő időpontokban. Szombathelyről pl. 15 és 19 óra között most már 17 órakor is indul IC Budapestre. Pozsony felé pedig nemcsak 5 25-kor és 9 25-kor, hanem már 7 15-kor is indul a Keletiből vonat.

Nagyon várom már, hogy a Szombathely - Budapest vonalon továbbra is hiányzó vonatokat végre menetrendbe iktassák (pl. a Keletiből csak 10 10-kor és 14 10-kor indul vonat, 12 10-kor egy nagy lyuk tátong a rendszeren.)

3. Kevesebbszer kell átszállni

A legjobb példa közvetlen vonatok indítására a régóta hiányzó Eger - Debrecen közvetlen összeköttetés megteremtése. Ezek a vonatok ráadásul továbbmennek Mátészalka felé.

Nyugat-Magyarországon e tevékenység nyomai a Zalaegerszeg - Győr - Budapest vonalon, de csak nyomokban mutatkoznak. Nem értem, miért nem lehet itt is kétóránként menni a közvetlen vonatokkal, úgy mint Keleten.

(E pozitívumokat "lenullázza", hogy érthetetlen módon tovább rombolták a déli országrészek közötti kapcsolatot. A korábbi Kecskemét - Baja - Kaposvár - (Nagykanizsa) közvetlen vonatos útvonal már csak több átszállással bejárható, ráadásul az 50-es vonalon csúnyán meg is riktították hétvégén a vonatokat.)

4. Gyorsuló vonatok a fővárosba

Régi seb volt a menetrendben, hogy Eger - Budapest között a közvetlen gyorsvonatok igencsak lassúak voltak. Most végre nem várakoznak olyan sokat út közben, és a nevük is "sebes" változott, így sokkal jobb a kép.

(Ennek a pozitív hatását rontja, hogy Kaposvár felé viszont nagyon csúnyán lelassították a közlekedést az IC-hez csatlakozó gyorsvonatok megszüntetésével.)

Drága Monszpart Úr!

Látja, az Ön birodalmában vannak jó jelek. Tesék ezeket észrevenni, és rendet tenni, hogy ha ilyen apró előrelépéseket tudnak produkálni, akkor ennek jegyében dolgozzanak a vasutasok. Ilyen kaliberű javulásból sok száz egy egész normális magyar vasutat eredményezne. A (zárójelben) leírt visszalépések okára pedig nagyon kíváncsi lennék.

Tisztelettel: az utas

1 komment

Címkék: szekszárd menetrend versenyképesség megtakarítás

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr132512410

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.12.19. 21:24:03

"Tisztelettel: az utas"

Az utolsó két szónak a jelentését kellene már megértsék végre a MÁVnál.