HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Elektromos Elvira eltájéjkoztat

2010.12.24. 10:26 vonat blog

Az ELVIRA elektromos menetrend 2 vonat közlekedését is helytelenül közöl. A Szegedről 17 óra 45 perkor induló TISZA-VIRÁG InterCity, valamint a Pécsről 18 óra 49 perckor induló személyvonat a mai napon nem közlekedik

Budapest, 2010. december 24.

MÁV ZRt. Kommunikációs Igazgatóság MÁVINFORM

(kiadta: Both Ferenc sajtóügyeletes)

Ez a vezető hír a mav-start.hu oldalon ma reggel. Aranyos leány ez az Elvira, és aranyos ember lehet Both Ferenc is, aki "elektromos menetrend"-nek titulálta a Mávinformatika gyermekét. Elvira ennél komolyabb bajokat is produkált. A menetrendváltás környékén a balatoni nyári vonatokat naponta közlekedőnek mutatta, egyes vonatokat pedig elfelejtett. Az utasoknak ilyenkor a vasúttársaság mondhatja, hogy a hivatalos menetrend könyv alakban jelenik meg.

Elvira egyébként egy nagyon furcsa találmány. Én például a mai napig nem tudtam rájönni, a vasúti menetrendet milyen országokban tudja. Azt írják a mav-start.hu-n (a gyakran ismételt kérdéseknél, a lap alján elrejtve), hogy "a Magyarországra érkező és innen induló vonatokat ismeri, de más országokban közlekedő egyéb vonatokat nem." Ehhez képest nekem boldogan kiadta az egyik erdélyi accelerat menetrendjét:

Na, szóval, Elvira kiismerhetetlen. A baj az, hogy ma a felhasználók túlnyomó többsége interneten keresi a menetrendet. A valós közlekedési rend és az internetes kereső által kiadott adatok különbsége esetén furcsa helyzet állhat elő. Kinek van igaza? A Tiszavirág IC-t kereső utasnak, vagy a papíralapú menetrendet lobogtató vasutasnak? Át kellene állni arra a rendre, hogy az elektronikus adatbázis a hivatalos, és ha abba hiba is csúszik, a vonatok is a "hibás" verzió szerint közlekednek. Ma például el kellene indítani a (közleményben sajátosan "TISZA-VIRÁG"-ként megnevezett) Tiszavirág nevű vonatot.

A legnagyobb baj azonban nem a fent emlegetett sok apró hiba. Az csak mind bosszantó jellegzetesség. A súlyos probléma a magyarországi elektronikus menetrendi keresőkkel az, hogy a buszközlekedés, a vasúti közlekedés, és a helyi villamos, busz stb. menetrendek között nincsen kapcsolat. Ha valaki a XIV. kerülti lakásától el akar jutni Zugló vasúti megállóhelyre, meghézheti a BKV-nál a menetrendet. Onnan a mav-start.hu-n elérhető Elvira segít neki továbbjutni. Ha a vonatozás után tovább kell utaznia busszal, akkor a menetrendek.hu-n talál Volán keresőt.

Magyarországon a menetrendi keresőprogramok széttagoltsága jól mutatja, hogy a hazai közlekedési vállalatok eddig jórészt csak párhuzamos rendszereket dolgoztak ki. A busz-vonat átszállások rendszere csak itt-ott működik, de a menetrendi adatokat akkor is külön-külön kell keresni. Az egymással versenyző közlekedési formákat azonban a kormány megszüntetné, így előbb utóbb a széttagolt keresőprogramokat is egyesíteni kell. Meg Elvirát egy kicsit rendbeszedni, mert nagyon kócos a kicsike.

 

6 komment

Címkék: menetrend párhuzamosság

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr852536396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Luxusmoszkvicsslusszkulcs 2010.12.24. 12:28:00

Ha már van EU, lehetne csinálni valami közös dolgot. Valami Google Earth szerű letölthető, de netes adatbázisból dolgozó progira gondolok. A szolgáltatókat kötelezni kéne, hogy a változások előtt X nappal feltöltsék az adatokat. Mondjuk indításnál célszerű lenne jelölőnégyzetekkel megadni, hogy melyik ország/város adatbázisát töltse be, így ha nem kell mind, akkor gyorsabban lehet keresni. Alapvetően egyszer kell megcsinálni a struktúrát meg a felhasználói felületet, aztán lehet használni. Utas szempontból is kényelmes, hogy a madridi metró menetrendjét ugyanolyan felületen nézheti meg mint egy szabolcsi helyközi járatét.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2010.12.27. 22:41:22

Közös menetrendi kereső?

Én nagyobbat is merek ennél álmodni: Integrált és egységes tarifarendszer, közös jegy, bérlet.....

Felébredtem.:(

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2010.12.30. 10:50:59

Ha egységesíteni akarják a közúti és a vasúti közlekedést, akkor lesz közös tarifarendszer. Végülis, Budapesten már most is van, és tovább lehet fejleszteni.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2011.01.04. 23:02:08

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: Azt mondják, akarják. Völner mondta: Nem jó, hogy az állam által támogatott közlekedési formák versengenek egymással. A vasúti közlekedés elsőbbsége a cél (...).

Forrás: "Ahová vonat jár, a buszt nem támogatja majd az állam", hirszerzo.hu, 2010. 07. 27.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.01.05. 18:43:48

@vonat blog:
Olvastam.

Páty - Biatorbágy viszonylatban képtelenek egy ráhordó autóbuszjárat indítására. Ott pedig jó a vasút.

Bicskén a busz papíron mindig 3 perccel a vonat előtt indult sokáig.

Vonat menetideje 1,5 óra, busszal 35 perc. Ott pedig a vasútat nincs értelem fenntartani. Ott a vasutat helyre kell(ene) állítani, de miből?

Várpalotán vonatról buszra átszállni? Máshol van a két pályaudvar.

Ezek most kb 2 perc alatt jutott eszembe.