HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Hatékony MÁV-nak adna pénzt a nép

2011.03.25. 22:34 vonat blog

Költsünk-e 4455 milliárdot vasútra 2030-ig? A legtöbb adófizető felhördül, ha azt hallja, mekkora összegeket kap a magyar vasút a közös kasszából.

Álomnak titulálta a Népszabadság újságírója terjedelmes cikkében a MÁV jövőképét. Pedig nagyon kellene Magyarországnak egy korszerűbb vasút. A felújítás viszont drága. Ezt az ellentmondást a Népszabadság szerkesztősége sem tudta feloldani. Bár hatalmas terjedelmű cikkben elemzik a MÁV stratégiai programját, nem derül ki, hogy most akkor szükségesnek tartják a korszerűsítést vagy nem.

Az anyagban egyébként rémisztő számok olvashatóak. Ma a magyar vasúti járművek átlagéletkora 33 év. A pályákat 100-150 évente tudják a mai ütemet tartva felújítani. A vasút fejlesztési üteme tehát elmarad a fenntarthatótól.

A vasutasok egyet tehetnek a jelenlegi helyzetben. Megpróbálják bebizonyítani, hogy hatékonyan is tudnak vasutat működtetni. A legnagyobb probléma Magyarországon ugyanis azért van, mert senki sem hiszi el a MÁV-nak, hogy a lehető legnagyobb gonddal kezeli az adófizetők pénzét.

Az adófizető szívesebben ad egy maximális hatékonysággal és utasközpontúan működő vasútnak, de senki sem szívesen juttat egy nehézkesen működő, átláthatatlan cégbirodalomnak. De sajnos a MÁV egyelőre inkább utóbbinak mutatja magát.

1 komment

Címkék: kormány fejlesztés finanszírozás gazdaságosság

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr452772061

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2011.04.04. 22:49:03

Reggel hallom a rádióban: Kecskemáét - Zánka vonattal 7 óra.

Szerdán ennyi lesz a menetideje a Railjetnek Münchenig.
Ami Hegyeshalomig majdhogynem annyiszor áll meg, mint Hegyeshalom után.

Délelőtt Almádi környékén jön szembe a személyvonat, 1 csörgő, 1 Bhv. Kocsiból átnézve kb 20 utassal. Bár lehet a koszréteg képes volt embereket kitakarni. Ezért érdemesebb lett volna buszt indítani. Az tisztább is lett volna. Legalább is amiket láttam buszokat, azok tiszták voltak.

Este Fehérváron a Komáromba tartó Bz, 20-30-as tempó, kb 6 utas.

Itt valami nem stimmel!

Bp mellől (budai oldal), Fűzfőre kellett 1 óra 20 perc, háztól házig. Leérhettem volna hamarabb is, de nagyon korán indultam, nem akartam ott szobrozni.

Onnan Füred 15 perc.

Onnan haza (házig) 1 óra 45 perc, útközben vásároltam, illetve lassan jöttem, hazafele volt több törékeny dolog a kocsiban.

Én szeretem a vasutat, szerdán fel is ülök a RJ-re, mert kocsival ha végig padlón megyek, akkor érek ki 6 óra alatt Münchenbe, háztól házig. A végig tolom azt jelenti, hogy az autópályáraq történő felhajtástól a 600 km-rel odébb történő lehajtásig nem tartom be egy percre sem a sebességkorlátozást.

Autóval München 40 ezer kb, a RJ-re a jegy 16 ezer volt oda vissza.

Érdekes dolgok.....