HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Baljós árnyak

2011.12.18. 09:20 vonat blog

Nem örömteli dolog mostanában újságot olvasni. Jelenleg épp nem tudni, ki a közlekedési miniszter, és mit szeretne megvalósítani. Lemondott Fellegi Tamás, és az elemzők a közlekedés ügyében sok elmaradásról írnak.

A közlekedésben több programmal − régóta − adós a minisztérium, nem sikerült tető alá hozni például az eredetileg 2012 elejére ígért közlekedési holdingot. A közösségi közlekedésben meglévő párhuzamosságok és a tarifa-, illetve a kedvezményrendszer átalakításával sem végzett a tárca az elmúlt másfél évben. (Igaz, itt a korábbi kormányzatoknak sem sikerült érdemben előbbre lépni.)

Forrás: Ez vár Fellegi utódjára, in:napi.hu, 2011. dec. 9.

A december 11-én életbe lépett menetrend végül mégsem tartalmazza azokat a Budapest környéki sűrítő járatok, amelyekről korábban írtam. A sajtóban a vonatok és a buszok közötti versenyt bírálják:

A közösségi közlekedési szolgáltatások összehangolását, a vasúttal párhuzamosan közlekedő autóbusz-járatok leállítását (...) ígérte az év végére programjában a kormány. (...) holdingvállalat nincs, a vonatok és az autóbuszok 2012-ben is versenyeznek (...).

Forrás: Gyorsít a Volán: háromszázzal több járat az új menetrendben, in: nol.hu, 2011. dec.8.

De ami a fentieknél is rosszabb; jövőre jelentős hiánnyal számolhatnak a közlekedési vállalatok:

(...) a beígért 300 milliárd forintos helyett csupán 64 milliárdos kormányzati hitelszanálás mellett, a MÁV 2012-ben tovább görgeti több mint 230 milliárd forintos adósságát. Ezt az év végéig mintegy 23 milliárddal fejelik meg a vasúti személyszállítás fedezetlen költségei. (...)

Forrás: Lesz busz és vonat, csak kevesebb, in: nol.hu, 2011. dec. 1.

Persze van még rosszabb hír is. A fejlesztési pénzekből is kevesebb lesz:

A kabinet szándéka szerint 163 milliárd forint kerülne át a közlekedésfejlesztési projekteket gondozó operatív programból (KÖZOP) a Környezet és energia operatív programba (KEOP). A kormány azzal indokolja a forrásátcsoportosítást, hogy a jellemzően nagy infrastrukturális beruházásokat jelentő KÖZOP-projektek hosszú átfutású idejűek, így igen magas a kockázata annak, hogy a programra elkülönített forrást az ország nem tudja felhasználni.

Forrás: Átcsoportosítják az uniós forrásokat, in: vg.hu, 2011. nov. 27.

Szomrú tehát az évvége. Eddig azzal próbáltam a bejegyzések kicsengését javítani, hogy egy régebbi Fellegi vagy Völner idézetet szúrtam be. Ezeknek most már nincs jelentősége.

A végére azért beszúrok egy fontos információt, hátha... Hátha valamely döntéshozónak mégis kedve támadna építeni egy kis vasutat.

2011 októberében az építőipari termelés volumene 8,5 százalékkal kisebb volt, mint egy évvel azelőtt. A termelés csökkenését az út- és vasútfelújítási munkák mérsékelték, miközben az épületépítések visszaesése tovább folytatódott (...)

Forrás: Októberben út- és vasútépítések mérsékelték az építőipari termelés csökkenését, in: mfor.hu, 2011. dec. 16.

2 komment · 1 trackback

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr953472332

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Profi túlélőcsomag 2011.12.20. 09:19:40

   Kiszámíthatatlanság ellen Kalmopyrin helyett, Rambó-kés túlélő megoldások az üzletben.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

7tom 2011.12.20. 21:43:12

Vehettek volna új járműveket az EU-s pénzből, de azt sem akarják.

újember · http://vasut.kTeam.hu 2011.12.26. 12:16:48

Nincs mese, előbb elfogadható minőségű pályahálózat kell, ahol fussanak az új járművek, és jobb (Stadler Flirt színvonalú) karbantartással is illene kiérdemelni azokat.
A nálam jobban hozzáértők szerint van elég megtervezett projekt:
- Bp elővárosi és városi hálózat egy része,
- vagy a villamosítandók közül pl. Sátoraljaújhely és Győr-Celldömölk,
- a 80-as projekt tervezése közeledik a befejezéshez,
- aztán nagyon de nagyon kellene több fordulóban egy átfogó rehabilitációs-vidékfejlesztési-közlekedésintegrációs infrastruktúra program, ehhez a tervező munkát haladéktalanul el kéne kezdeni, hogy számos kis projekt megvalósítható állapotba kerüljön a költségvetési idényben (akár okosan a fővonali fejlesztésbe csomagolva).

Nem nyugtat meg, hogy más sem tűnik nálam okosabbnak. Nem tudok jobbat, mint hogy fogjunk össze, nem törődjünk senkivel, csináljuk már meg a munkát okosan, legalább amennyire lehetséges. És ha összefognának végre az alágazatok és a különböző szintek, sokkal több lehetséges, mint ami most látszik.