HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Rossz, de olcsó

2012.02.23. 22:41 vonat blog

Nem tudta legyőzni a sztereotípiákat a nol.hu. Az írják, hogy "lehetetlen küldetés: bizonyítani, hogy a MÁV igenis jó". A cikkben szereplő számok döbbenetesek.

(...) a magyar vasút egy kilométernyi pályájának karbantartására 2010-ben átlag 6025 euró jutott. Ennél kisebb pénzből a Boszniai Szerb Köztársaság tartotta el vasútját – ott egy kilométerre csak 4147 eurót költhettek. Eközben az európai átlag meghaladta a 33,5 ezer eurót. A brit hálózat kilométereire több mint 79 ezer, a cseh vasúti kilométerekre 61,4 ezer eurót költöttek. De Bulgáriában is 40,3 ezer, Horvátországban 30,6 ezer euró jutott a kilométerenkénti karbantartásra. Talán a legmeglepőbb mégis az lehet, hogy ugyanerre a feladatra a GYSEV-nek több mint 13 ezer eurója volt 2010-ben. Kétszer annyi, mint a MÁV-nak.

Forrás: Lehetetlen küldetés: bizonyítani, hogy a MÁV igenis jó, in: nol.hu, 2012. február 9.

A cikk a fentiek mellett azt is rögzíti: fejlesztésre is alig jut pénz. Ha sommásan akarnám ezeket az adatokat összefoglalni, azt mondom, a magyar vasutak tehát rosszak, de legalább olcsók.

A fenti fantasztikus számokhoz még egyet adnék hozzá: a MÁV első embere mondta a közelmúltban, hogy a járművek átlagéletkora 30 év. Európa legkevesebb pénzből karbantartott pályáin három évtizeddel ezelőtti kocsik futnak.

Forráskivonás ebből az ágazatból tehát nehezen képzelhető el. Hatékonyságnövelés, meg okos közlekedés-átszervezés annál inkább. Merthogy annyi pénzt ez az ország most nem fog kiköhögni egyhamar, hogy az egész leromlott magyar vasutat rendbe tegyék.

Utóirat: Itt írtam már a költségcsökkentést eredményező átszervezésekről. Itt írtam az átszervezési célokat soroló Széll Kálmán tervről, amelynek célkitűzései eddig nem valósultak meg.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr814106086

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.