Ez az a hely, ahol semmi sem változik? Ez az a hely, ahol áll az idő?
Azt olvasom, hogy járatritkításokkal orvosolnák vasúton a finanszírozási hiányt. "Nagy vonatritkítás" - írja az index.hu. Most nincs sok dolgom, erről sokat írtam régebben, hiszen Szabó Pál miniszter ugyanezt az orvosságot alkalmazta 2009-ben. Kevés sikerrel - tegyük hozzá.
Akkor egyszerűen úgy fogalmaztam: hülyeségre készülnek, mert a járatritkítás elsősorban az változóköltségek csökkentésére alkalmas, azoknak az aránya azonban nagyon alacsony a vasút esetében. Akkor írtam a járatritkítások hatásáról részletesebben is.
Nem akarom újrakezdeni az írást. Az index.hu is a régebbi cikkeit (meg itt) linkelte be. A járatritkításokról persze semmi konkrétat nem tudni.
Ne feledjük azonban, hogy a fővárosi Fidesz ellenzi a BKV járatok ritkítását.
"(...) nem látjuk lehetségesnek, hogy a járatok ritkításával a budapestiekre terheljük az MSZP-SZDSZ városvezetés által felvett hitelek következményeit, ráadásul a BKV-probléma mértékénél fogva egy ilyen intézkedés nem is lenne képes a tömegközlekedési cég gondjainak orvoslására" – szögezték le a fideszes politikusok.
Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója sem tartja jó megoldásnak a járatok ritkítását vagy a jegyárak emelését, miután a 2010. tavaszi 4 százalékos árnövelés a vásárlók számának csökkenése miatt egymilliárd forintos bevételcsökkenést okozott. A járatritkítás ugyancsak csökkentené a jegyárbevételt, és háttérbe szorítaná a tömegközlekedést
Forrás: Fidesz: nem lehetséges a járatritkítás, in: nol.hu, 2012. febr. 15.
Reméljük, a vasúti járatok kapcsán is hasonló lesz a vélemény az országos Fideszben, és a BKK országos megfelelőjében, a KTI-ban. Reméljük.