HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Ritka: nagy hülyeség

2012.02.27. 21:48 vonat blog

Ez az a hely, ahol semmi sem változik? Ez az a hely, ahol áll az idő?

Azt olvasom, hogy járatritkításokkal orvosolnák vasúton a finanszírozási hiányt. "Nagy vonatritkítás" - írja az index.hu. Most nincs sok dolgom, erről sokat írtam régebben, hiszen Szabó Pál miniszter ugyanezt az orvosságot alkalmazta 2009-ben. Kevés sikerrel - tegyük hozzá.

Akkor egyszerűen úgy fogalmaztam: hülyeségre készülnek, mert a járatritkítás elsősorban az változóköltségek csökkentésére alkalmas, azoknak az aránya azonban nagyon alacsony a vasút esetében. Akkor írtam a járatritkítások hatásáról részletesebben is.

Nem akarom újrakezdeni az írást. Az index.hu is a régebbi cikkeit (meg itt) linkelte be. A járatritkításokról persze semmi konkrétat nem tudni.

Ne feledjük azonban, hogy a fővárosi Fidesz ellenzi a BKV járatok ritkítását.

"(...) nem látjuk lehetségesnek, hogy a járatok ritkításával a budapestiekre terheljük az MSZP-SZDSZ városvezetés által felvett hitelek következményeit, ráadásul a BKV-probléma mértékénél fogva egy ilyen intézkedés nem is lenne képes a tömegközlekedési cég gondjainak orvoslására" – szögezték le a fideszes politikusok.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója sem tartja jó megoldásnak a járatok ritkítását vagy a jegyárak emelését, miután a 2010. tavaszi 4 százalékos árnövelés a vásárlók számának csökkenése miatt egymilliárd forintos bevételcsökkenést okozott. A járatritkítás ugyancsak csökkentené a jegyárbevételt, és háttérbe szorítaná a tömegközlekedést

Forrás: Fidesz: nem lehetséges a járatritkítás, in: nol.hu, 2012. febr. 15.

Reméljük, a vasúti járatok kapcsán is hasonló lesz a vélemény az országos Fideszben, és a BKK országos megfelelőjében, a KTI-ban. Reméljük.

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr634218448

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

újember · http://vasut.kTeam.hu 2012.02.29. 11:12:13

Komolynak veendő értesülések alapján magam is kezdtem foglalkozni azzal az üggyel, a honlap-főoldalon és körlevélben leírtam, mit tudok (vasut.kteam.hu/kovet_2012-1.html) Kapcsolatba léptem civil szervezetekkel, befolyásos emberekkel, közben továbbra fontos kérdésekben nem látunk tisztán a baráti körünkben: - mit várnak a döntéstől? mi a döntés anatómiája, kik állnak mögötte? (Legfeljebb sejtjük.) Lesz-e buszos "1. sz. módosítás" vagy (két)óránkénti eljutás helyett számos gyéren ellátott vidéki viszonylat lesz? Tartalmilag és formailag hogyan célszerű reagálnunk a fejleményekre - most, és majd a hivatalos bejelentés, illetve a miniszter asszony parlamenti válasza után? Nem macerálok olyan ismerősöket, akik amúgy is nehéz helyzetben vannak, és/vagy titoktartásra kötelezték, ezért amennyiben más rendelkezik érdemi információkkal, szeretném kérni a kapcsolatfelvételt. Meg lehet engem találni. Üdv: Neumann István

újember · http://vasut.kTeam.hu 2012.02.29. 11:15:49

Ui.: mondjuk, van, amit tudok, de taktikai okból nem írom le nyílvánosan; valamint több mindent tudok, amit mások tudni vélnek, de azt nem tartom egyértelműnek, vagy bizonyosnak és azért nem írom le.
Amit erről tudunk, szintén csak 'megalapozott pletyka' a döntés bejelentéséig, véglegesítéséig, végrehajtásáig.

7tom 2012.03.03. 15:01:56

A magyar vasút nagy baja,a kevés piacon elért bevétel, amit egy járatritkítás még tovább csökkenthet.