HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Ítéletre várakozva

2012.05.27. 10:46 vonat blog

Hosszú idő telt el a legutóbbi bejegyzés óta, és semmi sem történt, ami írásra serkentett volna. Látható, hogy a döntéshozók akarnak valamit, de egyelőre csak mozaikok sejlenek fel. Megjött Fónagy János, érkezett egy sor új vezető a MÁV háza tájára, és várjuk a további fejleményeket.

Fónagy nyilatkozatai nagyívű változásokat vetítenek előre, és a vasút számára szépek a kimondott szavak: menő távolsági vonatok, egységes elővárosi jegyrendszer - csupa olyan dolog, amely sokat javíthat a vasút megítélésén, szerepén.

A legnagyobb kérdés persze továbbra is az, miből lehet ezt megcsinálni.

Amúgy magam Fónagy úrnak az alábbi házi feladatot adnám:

1. Járműbeszerzés Budapest elővárosi vonalaira. A felszabaduló, jó állapotú járműveket pedig átcsoportosítani Kelet-Magyarországra.

2. Pályafelújítások, fejlesztések felgyorsítása, lassújelmentesítés. (pl. a lajosmizsei elővárosi vasút fejlesztése, az Nagykáta - Újszász térségében a pálya helyreállítása) Az esztergomi vasútvonal sürgős villamosítása, majd a felszabaduló Desirók áttelepítése a nagyobb forgalmú vidéki vonalakra. A mellékvonalakon a fővonalakból kibontott anyagból épülhet jobb pálya.

3. Egységes jegyrendszer, és az autózással versenyképes kedvezményrendszer.

4. A nagy pályaudvarok, állomások sürgős állapotjavítása (nem mindenütt kell nagy átépítés, csak szépítés); különös tekintettel Kelenföld, Zugló, Kőbánya-Kispest és Rákospalota-Újpest állomásokra.

5. Távolsági forgalomra épített kocsik vásárlása (lehet az dunakeszi 3G, szolnoki IC+, bármi, de sok száz darabos nagyságrendben). A minőség javítása minden vonalon oly módon, hogy minden vonatban elérhető legyen a jó minőségű, és az egyszerű szolgáltatás is.

6. Kiszámítható, versenyképes menetrendi struktúra kiépítése, a busz és a vonat ésszerű összehangolása. Autóbuszállomások áttelepítése a vasúthoz.

A vasűt várja a politika ítéletét.

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr944548721

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

forgalomkorlatozas · http://forgalomkorlatozas.blog.hu/ 2012.05.27. 14:32:26

A szabad verseny a vasút és a távolsági busz között mindenképpen jót tenne mindkettőnek, különben mindkettő ki fog halni.