HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Uborkaszezon, Balaton

2012.08.01. 07:52 vonat blog

Csend van. Nyaralunk. Legutóbb azt kérdeztem a blogon, ki dönt vasútügyben. Ez továbbra sem derült ki számomra. A forró nyárban ugyanis kevés a valós esemény. Beülünk a langyos Balatonba, és hallgatjuk a csendet megtörő, az északi parton ordítva vonatot vonszoló dízelmozdonyt. Végig hallom, tíz kilométereken keresztül, ahogy elhalad. A hetvenes évek vonata halad Tihany felé. Azóta errefelé nem változott semmi.

Vasútügyben csak egy hatalmasra fújt lufi, a ferihegyi gyorsvasút keltett némi izgalmat a kánikulában, de a jelen helyzetben ez inkább sci-fi, mint valóság.

A gigaberuházás mellett jött egy kisebb hír is: GYSEV közben újabb pályafejlesztést jelentett be. Továbbra is úgy tűnik tehát a felületes szemlélő számára, hogy a GYSEV amit a kezébe kap, abból aranyat csinál. Továbbra is azt mondom erre: jó lenne, ha az állam vasútja hasonló mennyiségű pénzzel rendelkezhetne, és jutna mondjuk elég pénz mondjuk a Balaton partján futó vasútvonalak pályahibáinak teljes felszámolására, és olyan mozdonyok csörgő.jpgbeszerzésére, amelyek kevesebbet ordítanak, de nagyobbat rántanak a balatoni vonatokon. (Szezonhoz igazított példa.) Biztos fontos dolog a GYSEV fejlesztése, de talán hatékonyabb lenne a jóval forgalmasabb MÁV vonalakra fordítani pénzt. Biztos, hogy megfelelő arányban jut pénzhez a két cég?

Az előző bekezdés a giga szóval kezdődött, de a giga még egyszer elsüthető: a MÁV-START giga vészhelyzetekkel küzd. Ennek a kárvallotjai voltak pl. azok a nemzetközi utasok, akik reggel Drezda helyett Hegyeshalomban ébredtek. De rendre összeomlott a Balaton forgalma is a nyári főszezonban hetente többször. "Normál üzemben" "csak" minden késik. Gyakorlatilag naponta. Kiugró érték persze itt is van: a Balatonról Záhonyba menő vonat öt órát késett felsővezetékszakadás miatt; mindezt a levegőtlen, hangos, de legalább olcsón beszerzett, kidobott NDK kocsikban tölthették az utasok. (Miért nem lehet ezeket a kocsikat máshol járatni??? Sok száz utas nevében könyörgök: olyan vonat járjon, amelynek minden ablaka nyitható. Persze lehetne újakat is venni...)

Jó lenne, ha az ilyen vészhelyzetek megoldását utólag részletesebben megnéznék: vajon tényleg a lehető legjobb megoldás született? Mert aki órákat késő vonaton fagy (megy a légkondi) vagy fő (nem megy a légkondi), az ezt utána legalább 30 embernek meséli el (posztolja ki), és erősíti azt a kollektív hitet, hogy a vasút szar és drága. Jelentkezzen az, aki úgy ismeri a balatoni vonatokat, hogy a tóban ülve nem a ugrik össze a gyomra arra gondolva, hogyan fog hazautazni (vonattal).

A Balatonba lóg kezem, álmodom, korszerű vasutat a tó partján. Hátha jobban megtérül, mint a ferihegyi.

A kép forrása: balaton.vehir.hu (érdemes elolvasni a kapcsolódó cikket)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr904671121

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.