HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Láböblítéses vécé

2012.08.13. 22:24 vonat blog

Megnyomtam a vécében a vízöblítést beindító pedált, és egész cunami öntött el. Levizelt lábbal álltam egy pár másodpercig döbbenten a vonatvécében, aztán keserűen legyintettem: nyár van, megszárad. Nem kell szólni a vezetésnek, tudják, hogy ez így nem jó:

Mindannyian jól tudjuk, hogy a 30 év feletti átlagéletkorú járműállomány megfiatalítása kulcsfontosságú ahhoz, hogy a nemzeti vasúttársaság olyan szolgáltatói szemléletű társasággá váljék, amely feladataihoz megfelelő színvonalú eszközökkel is rendelkezik.

Forrás: EU-támogatással startolhat az IC-gyártás Szolnokon, in: mav-start.hu, 2012. január 31.

Ezt még az előző MÁV vezér mondta, de a kocsik nem fiatalodnak a főnökcserétől, reméljük, utódai is megismerkednek a műbőrüléses flottával. Rettenetes, hogy milyen kocsikban kell utazni. Nyáron különösen idegesítő, hogy már napellenző vagy függöny sincs. Gyakorlatilag nincs olyan régebbi kocsi, amiben lenne. Elvitte a cica. Ahogy a tekerős szappantartóból a szappant is. A kocsi úgy ráz, hogy nem tudok olvasni, elmosódnak a betűk. Csak ordítva lehet beszélni.

A MÁV utoljára a 90-es években vett új kocsikat, azok is gyakorlatilag mind nemzetközi vonatokra kellettek. Előtte a 70-es évek végén volt belföldi kocsi beszerzés. Most egy ilyenben kellett lábat mosnom. A vécével szemben ott a fémtábla: Poznanban készült 1979-ben. Semmi, tényleg semmi nem változott a kocsikon 1979 óta. Csak eltűnt a függöny, a hamuzó, elkopott a bordó műbőr ülés.

A 2008-ban átadott 3. generációs kocsipark nem gyarapszik. Új kocsit azóta sem vettek. Most kettő darab épül, de legalább 200 kellene. A MÁV-START menedzsmentjének legsürgősebb feladata, hogy sok száz korszerű kocsit varázsoljon. Épülnek a pályák 160 km/h-s sebességre országszerte, de alig van olyan jármű, ami ki tudná használni.

nosztalgia.jpgHogy mit lehet kezdeni a 30 éves kocsikkal, nem tudom. Elvileg az öreg járművet is rendben lehet tartani. A MÁV Nosztalgia Kft.-nek legalábbis sikerül... Amíg nincs pénz újra, onnan kellene fenntartói igényességet importálni. Ha gondos kezek munkája jutna eszembe először a régi kocsiban, jobban tudnám szeretni.

(A kép forrása: Nosztalgia vonat a Tiszai-pályaudvaron, in: kulcsmagazin.hu, 2009.május.28.)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr384710921

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.08.15. 12:40:10

Nosztalgia flotta. A BKV-nál is.

Legyünk Nosztalgia ország!