HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Zalaegerszeg: fúrják a vasutat?

2012.09.27. 22:56 vonat blog

Nem, nem metróépítésről lesz szó. Ez a bejegyzés nagyrészt idézetekből áll. Kirakós játék szöveg töredékekből. Kérdés: Hagyják-e, hogy jobb legyen a vasút?

Közeleg a következő menetrendváltás, ezért megkezdjük új sorozatunkat, melyben azt vizsgáljuk meg, hogy hol számolhatunk változásokkal a mostanihoz képest, és mi lesz mindennek az eredménye, hatása a közlekedőkre és más közlekedési módokra.

Elsőként a [Veszprém és Zalaegerszeg felé közlekedő vonatokat, a] 20-as és 25-ös vonalakon várható változásokat nézzük meg. (...)

A szakmai elhatározás adott: az évek óta tervezett gyorsvonat-sűrítés szükséges lenne. (...) a Szombathelyre és Zalaegerszegre közlekedő gyorsvonatok nem egy vonatban, hanem külön-külön közleked[né]nek, mindegyik kétóránként, (...). Zalaegerszeg esetében (...) az elért menetidő-csökkenés megközelítené a fél órát is, mivel [egy újonnan kiépített vasútszakaszon] (...) Boba [állomás] érintése nélkül lehetne közlekedni (...).

Forrás: Várható menetrendi fejlesztések 2013-ra, I. rész – 20-as, 25-ös vonalak, in: hovamegyavonat.blog.hu, 2012.08.21.

Pletyka szinten hallottam, hogy (...) megvalósul a Zeg-Bp kétórás ütem (...). Bp-Devecser között óránként fognak a gyorsok menni.

Forrás:M412180 7766-os számú hozzászólása a 25-ös Boba-Zalaegerszeg-Hodos vonal. című index.hu fórumban

Láttátok már a tervezetet?

Úgy tűnik megvalósul a [rövidebb menetidejű] (...) gyorsok terve kétóránként [Budapestről] (...) 6:55-től 18:55-ig [, Zalaegerszegről] (...) 5:50-től 17:50-ig. A menetodő (...) 3:13 [és] 3:14. Ez komoly minőségi ugrást jelentene. A 20-asnon csak Ajka, Veszprém és Várpalotán van megállás. (...)

Forrás:M412180 7931-os számú hozzászólása a 25-ös Boba-Zalaegerszeg-Hodos vonal. című index.hu fórumban

Eddig tartanak a jobb vasútról szóló hírek. Aztán megint közbejött valami.

A zegi IC-t egy Volános, mondjuk úgy "kötődésű" topiktárs (meg)fúrja/ta. KTI (RKI) meg mint az engedelmes kiskutya...

Forrás: Aln 663 1189 7944-es számú hozzászólása a 25-ös Boba-Zalaegerszeg-Hodos vonal. című index.hu fórumban

Az aggályok csak annak szólnak, hogy a Máv-Start Zrt. terveivel ellentétben a fejlesztés megvalósítása koránt sem biztos. A KTI Közlekedésszervezési Irodái nem elkötelezettek az ügyben, hogy finoman fogalmazzunk. Hogy nem látják át a koncepció lényegét, vagy más érdekek vezérlik őket, már túlmutatnak jelen cikk mondanivalóján.

Forrás: Várható menetrendi fejlesztések 2013-ra, I. rész – 20-as, 25-ös vonalak, in: hovamegyavonat.blog.hu, 2012.08.21.

Akkor most ki akadályozza a zalaegerszegi vonatok begyorsítását? Mert hivatalosan az állami közlekedésszervező korábban így fogalmazott:

(...) született egy olyan döntés is, amely szerint azoknál a nagyvárosoknál, ahol a vasút ma még nem tud versenyképes lenni időben és komfortban (például Szekszárd, Nagykanizsa, Zalaegerszeg vagy Eger), az autóbuszt preferáljuk. De ha egy infrastruktúra-fejlesztés eredményeként lerövidül a vasúti eljutási idő, kutyakötelességünk az érintett autóbuszjáratot leállítani, és vasútra terelni az utasokat. Viszont amíg negyed órákban mérhető a busz előnye, az autóbuszt kell választanunk, mert az utasok számára az idő pénz.

Forrás: A minisztérium „meghosszabbított keze”, in: iho.hu, 2011.10.14.

Nos, a fentiek szerint a vasút végre eljutott arra szintre, hogy az expresszbusszal nagyjából azonos menetidőt tud. Kíváncsian várom a fejleményeket.

5 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr144784379

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.09.30. 14:10:31

Nos, a fentiek szerint a vasút végre eljutott arra szintre, hogy az expresszbusszal nagyjából azonos menetidőt tud. Kíváncsian várom a fejleményeket.

- Megbízhatóság?

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2012.10.05. 23:34:41

@Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn:
A megbízhatóság mit jelent?
Ha a késést, akkor arra a tavalyi statisztikát megtaláltam. 90%-a pontos volt a vonatoknak.
Lásd: nol.hu/gazdasag/20120314-tizbol_egy_vonat_kesik

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2012.10.06. 01:42:43

@vonat blog: De ez sajna nincs vonalakra lebontva. Az sem derül ki, mekkora a késések szélsőértéke.

gozos 2013.02.25. 02:33:40

"A menetodő (...) 3:13 [és] 3:14." - most sírjak, vagy nevessek? Ezredfordulón Boba állomáson irányt váltva és felújítatlan pályán dízellel húzva ZEG-re volt 3:25 az IC menetideje.

Aztán ... évről évre lassult és átalakult gyorsvonattá és 4 órás menetidőre züllött.

Nagypapáék a gőzőssel körberöhögték volna ezt.

Namármost:
- Zalaegerszeg-Boba felújítva, végig villamosítva.
- Boba delta kész, nem kell irányt váltani, se dízelt leszerelni, villanyt se kell felszerelni.
- Székesfehérvár-Budapest között hipersebességű pálya épül.

Ezek után mindössze 10 perccel akarják rövidebbé tenni a vállalásukat az ezredfordulós feszített üzemhez képest? Hihetetlen kényelmes ez a MÁV nevű cég.