HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Heves-békési IC újjászületés

2012.12.08. 17:18 vonat blog

inarcs.jpgHolnaptól él az új vasúti menetrend, és hirdeti is a MÁV-START a honlapján, hogy Lajosmizse, Eger és Békéscsaba felé jobb lesz a vasúti közlekedés.

Békéscsaba felé végre egész nap kiszámíthatóan, óránként fognak járni a vonatok. Ez azért nagyon fontos, mert Békés megyébe autópálya nem vezet, van viszont jó vasút, amelyet most is épp korszerűsítenek (uniós pénzből). Korábban csak csúcsidőben jártak óránként a vonatok, aztán még tovább ritkították a tavaszi (ál?)-takarékoskodáskor a járatokat.

Eger felé a sehol nem megálló busz olyan gyors, mint 6 közbülső helyet is kiszolgáló gyorsvonat. Eddig a vonatok voltak a falujárók és a buszok az expresszek, most ez kiegyenlítődik. Az eddig elhanyagolt Eger végre (sok év után) újra InterCity közlekedést kap a fővárosba. Igaz, ez az IC inkább gyorsvonat, hiszen közben több helyen is megáll. A gyakorlatban egyetlen kocsi lesz IC, a többi helyjegy nélkül igénybe vehető. Ez igazából nem rossz, hiszen a Gödöllőről, Hatvanból utazók IC felár nélkül utazhatnak, az egriek pedig eldöntik, kell-e nekik a jobb minőség picivel magasabb áron. Talán csak az a baj, hogy ez a vonat nem jár elég sűrűn: csak kétóránként közlekedik, szemben az óránként járó expressz busszal. (Csak halkan kérdezem: Meddig kell még az expressz busz egyáltalán? Minek párhuzamosan járatni?)

A lajosmizsei óránkénti vonatok megvalósítása érdekében két állomást kellett építeni. Szépen, csendben elővárosi vasúttá alakítják a 142-es vonalat. Ez jó. Igaz, a 40-el vánszorgó dízelvicinálison még sokat kell dolgozni, hogy S-Bahn lehessen.

Ami feltűnően elmaradt, az a korábban említett zalaegerszegi gyorsítás. Hiába költöttünk EU-s tízmilliárdokat pályaépítésre, egyetlen vonat van, amelyik kihasználja a lehetőséget. A pályafelújítás még nem ért véget, újabb percekkel rövidül a menetidő Egerszeg felé. Egyszer talán megérjük, hogy a vasút él(het) a kínálkozó lehetőséggel.

(A kép forrása: mav142.blogspot.hu , fotó: Gonda László; a teljesen újjáépített inárcsi állomás)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr224954626

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

D4D 2012.12.12. 21:50:18

Ha az egri IC IC lenne, és csak Füzesabonyban állna meg, akkor is csak épp 10 perccel lenne gyorsabb a busznál.