HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Még száz kocsit, ezeret...

2013.05.11. 15:54 vonat blog

ic+.jpgBemutatta a MÁV-START az első új kocsiját, amely majdnem kész, és elkezdték gyártani a Flirt motorvonatokat is Szolnokon, hazai megrendelésre. Erre röviden csak annyit lehet mondani: még sok ilyet. Még sok új kocsit, vonatot. A lassú pályák mellett a teljesen elöregedett járműpark a vasút másik nagy baja.

Mi történt a közelmúltban járműügyben?

1. megkezdődött a régi kocsik felújítása, az eredmény elég látványos, már ha felújított kocsit találunk, mert egyelőre elég kevés van belőle

2. indul a Flirt motorvonatok gyártása a MÁV-START-nak és a GYSEV-nek

3. elkészül 2 lila belsejű kocsi, amelyek az IC szolgáltatás megújításának előhírnökei

Új vasúti járműre több százas, megkockáztatom, ezres nagyságrendben van szükség Magyarországon. Ha a MÁV-START képes lenne magának gyártani jó minőségű kocsikat, megváltoztathatná a magyar vasút megítélését. A magyar vasúti járműpark korszerűsítése olyan volumenű feladat, hogy munkát tud adni a hazai gyáraknak.

1. A Bombardier MÁV Kft. volt egykor a MÁV főműhelye. Ez a cég készítette a harmadik generációs IC kocsikat, amelyeknek a sorozatgyártása nem indult el. Lassan már öt éve, hogy ez a 10 kocsi kigördült Dunakesziről. Egyszerű műszaki tartalommal, de az utasok számára látványosan megújult járművekről van szó, amelyek csak belföldön használhatóak, és a hazai fővonalak közül is csak ott, ahol elég a 120-140 km/h-s sebesség. A vagongyár nagy bajban van, és megmentené egy komolyabb megrendelés.

2. A MÁV Gépészet (Szolnoki Járműjavító) IC+ kocsikat gyártó telephelye is nagy múltú üzem. Az IC+ új, nemzetközi fővonali közlekedésre is alkalmas, 200 km/h-s sebességgel közlekedni képes kocsi. Elsősorban ott van szükség rá Magyarországon, ahol 160 km/h-s sebességre építik át a pályát. (Békéscsaba, Debrecen, Székesfehérvár felé) A kocsi nemzetközi forgalomra alkalmas, a korszerű járművek számának bővítésére a külföld felé is szükség van, hiszen a minden irányt fejlesztenek körülöttünk. (Belgrád felé, Rijeka felé, Bukarest felé) Jó lenne, ha ebből a kocsiból egy egész sorozat kerekedne ki, némelyik hálókocsi például azonnal cserélendő. De a GYSEV-nek is égető szüksége lenne normális IC kocsikra, mert a jelenlegiekben sokszor olvasni sem lehet, olyan jellegzetesen reszketnek menet közben. A MÁV Gépészet elvileg beleolvad a MÁV-START-ba, így a cég magának tud készíteni járműveket.

3. A Stadler szolnoki üzeme zöld mezős beruházással épült, és most már a kormány stratégiai partnere, a MÁV-START és a GYSEV legutóbbi motorvonat pályázatának egyetlen ajánlattevője. A már jól bevált Flirt motorvonatokból a MÁV-START-nak van 60 és még rendelt 42 darabot. Ezzel a budapesti elővárosi forgalom több mint felét ki tudja szolgálni. A GYSEV korábban 4 darabot rendelt és most még 6-ot. A két vasúttársaság méretbeli különbségét jól mutatja, hogy a 10 motorvonattal a GYSEV tulajdonképpen a teljes személyvonati forgalmát ki tudja szolgálni, miközben a MÁV-nak még kb. félszáz Flirtre lenne szüksége, hogy csak a főváros környékén minden vonata modern és alacsonypadlós legyen. Remélhetőleg ezt a megrendelést újabb követi, mert a Flirteket Budapest környékén nagyrészt kettesével csatolva kell járatni, és a legnagyobb forgalmú vonalakra így sem elég. A Stadler is, más gyártó is tud nagyvárosok környékére való (pl. emeletes) elővárosi vonatokat gyártani.

A kép forrása: MÁV Zrt. 

30 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr965291687

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fapisztolybolt · http://fapisztoly.hu 2013.05.11. 20:37:06

Ettől csúnyábbat nem is nagyon lehetne csinálni.

sanyix 2013.05.11. 20:58:04

vajon ezekkel kinek a kije járt jól?

nyalógép 2013.05.11. 21:10:07

@fapisztolybolt: Most ebben mi a csúnya? Az üléskárpit nekem például kifejezetten bejön, olyan fiatalos, remekül megtöri az egyhangúságot.

enpera · http://c64blog.wordpress.com 2013.05.11. 21:21:26

Majd jönnek a liberális fiatalok, és szétbasszák az egészet:(

kristoof 2013.05.11. 21:32:58

Azt azért valaki elmagyarázhatná, hogy ez most mire volt jó, amikor már van egy kész projekt a 3G-s IC kocsi személyében. :-(

Aztán meg az is mire jó, hogy az elmúlt években ez a huszonhatodik színterv a MÁV-nál? Ami ráadásul pont azokat a színeket használja amit a cseh vasút. Miért nem tudunk kitalálni valami egyedit? Miért kell mindig valami bezzegvasutat másolnunk?

exkalibur 2013.05.11. 21:40:52

A fehér mdf lapos asztalka nem tűnik hosszúéletűnek.

exkalibur 2013.05.11. 21:48:52

@enpera: Azokat vandáloknak hívják. A liberalizmusnak nincs köze a rongáláshoz szerintem.

torang 2013.05.11. 22:02:19

@kristoof:

A 3G IC kocsi azért nem volt jó, mert azokat egy magáncég gyártotta és a Fiatal Kommunisták Szövetsége (Fikesz) által vezetett országban ilyet nem lehet, a magánszektort ki kell csinálni, mindent az álamra kell bízni. Ezért kell kicsinálni a Kravtex buszgyártót is és helyette állami buszgyárat csinálni a Rábából.

Az új színterv pedig ugyanazért kell amiért a BKV buszokon is. Lássaja pórnép, hogy pártunk és kormányunk micsoda csuda új dolgokat ad nekünk, fontos, hogy jól meg lehessen különböztetni, hogy mi az amit már Orbán apánktól kaptunk, nehogy egy ideológiailag nem kellően felkészült valaki, véletlenül ne vegye észre a régi és az új közti különbséget. Ugyanezért fognak az újonnan érkező Flirt motorvonatok is a jelenlegiektől eltérő színtervet kapni egyébként.

Előre elvtársak!

torang 2013.05.11. 22:05:34

Azt persze nem fogják ráírni az Flirt motorvonatokra, hogy "Fizette az Európai Unió".

újember · http://vasut.kTeam.hu 2013.05.11. 22:47:49

Igen, de honnan lesz mind erre pénz, és miből újul meg gyorsabb ütemben a hálózat, hogy legyen, ahol közlekedni?
Remélem, a Varga Mihály által ecseteltek nem jelentenek még rosszabbat a közlekedésügy számára.
"Indul a Flirt motorvonatok gyártása a MÁV-START-nak" - még a finanszírozás EU általi jóváhagyása előtt?
Az IC+ késlekedése nincs-e összefüggésben a likviditási helyzettel?
Feltételezve, hogy a retro felújítású kocsik néhány évig jelentenek megoldást a mozdonyvontatta szerelvények számára: teljesen hiányzik még a regionális közlekedésben a Bz-motok utódlása. Valamint a kisebb kapacitású villamos motorkocsik a villamosított pályákon bonyolódó, vidéki elővárosi és helyközi forgalmak számára.

újember · http://vasut.kTeam.hu 2013.05.11. 22:52:03

@torang: Az EU persze a mi adónkból fizeti, beleértve a jobb sorsú nyugati polgárok fillérjeit.

Rodolfo63 2013.05.11. 22:52:11

@újember: szerintem az IC+ késlekedés azért van, mert nem bírják jól összerakni, újra kell tervezni stb. - ugyanakkor EU pénzből épül ez is, annak meg lehet, hogy van határideje

cukorrépa 2013.05.11. 23:06:24

nem akarok ünneprontó lenni, de

1) elsősorban ne az ülés színe legyen jó, hanem legyenek "hátbarátak" az ülések (kényelmesek és olyanok, hogy az utas hosszú úton se kapjon hátfájást),

2) legyen elég asztal a laptopoknak, tableteknek, könyvnek, akárminek, lehetőleg konnektorral;

3) a lábak is férjenek el, ne egymást rugdossák már a szembeülők.

a szín baszki a legutolsó kérdés!
IMHO.

trafikvaneladó 2013.05.12. 00:59:09

- Azért van egy kis rossz érzésem. Miért kell ekkora felhajtást csinálni? Mégiscsak becsaptuk az embereket.
- Ugyan, kit csaptunk mi be? Magunkat? Mi tudjuk, miről van szó. A tervezőket? Azok örülnek, hogy plecsni van a mellükön. A széles tömegeket? Azok úgyse ülnek már vonaton, de boldogok, hogy velünk ünnepelhetnek. Az imperialistákat?! Azoknak alaposan túljártunk az eszén! Nem szeretnék most a helyükbe lenni! Kiadtuk a jelszót: legyen magyar vasúti kocsi és lett magyar vasúti kocsi (siemens forgóvázon).
Mi nem ígérgetünk a levegőbe, Pelikán!

Anyátok picsája! 2013.05.12. 01:24:44

Ez az. Fanyalogjunk, elvtársak. Hiszen minden szar!

Uramisten micsoda életetek lehet... :)))

hondamonda 2013.05.12. 02:08:34

@cukorrépa: Egyetertek, a kenyelem a fontos.

A ma futo IC kocsik valami elkepesztoen rosszak. Az ulesek tul alacsonyak, ezert a lab folyamatos terhelest kap. Kb. 160 centis emberre vannak tervezve ezert a fejtamla a nyakam kozepeig er.

A szembe forditott uleseken a legkisebb mertekben sem tudja az ember kinyujtani a labat, meg az elso osztalyon sem. Felnegyelnem, aki kitalalta a csak ilyen uleseket tartalmazo kocsit.

A klima folyamatosan jeges szelet fuj oldalrol, amitol lefagy az ember karja. Nyaron csak azert kell magammal pulovert hordanom, mert az IC-t nem lehet kibirni nelkule.

jack o'neill 2013.05.12. 02:36:31

@kristoof: Ember! Az IC3G és az IC+ közt akkora a különbség, minta Talent és a FLIRT közt. Nagy.
A 3G miatt siránkozni nevetséges és röhejes. Egy kalap szar! Bombardier...

@újember: Mellékvonalakra a Bz-k heylére és a kis forgalmú, de villamosított pályákra is sor kerülhet előbb-utóbb. De még így is kéne az elővárosba 50 db hatrészes FLIRT és 35-40 db hatrészes KISS.
A mellékvonalak elnyelnének kb 80 db kétrészes GTW-t és ugyanennyi RS1-t.
A kisebb forgalmú és jövőben villamosított vonalakra meg kb 50 db háromrészes FLIRT kéne.
Plusz a kör IC-kre a FLIRT IC verzióból 10-14 db.
De, ehhez kéne sok-sok EU pénz.
Pláne, hogy a szükséges kb 120 villamos és a kb 80 dízel mozdonyról, plusz a tolatókról nem beszéltünk.

Bebes 2013.05.12. 04:32:50

ha rosszul megy a kupi, nem a bútort kell lecserélni:-)

tök mindegy, milyen az üléskárpit meg az asztalka, amikor a vágányok olyan állapotban vannak, hogy ma talán tovább tart Vácra érni vonattal, mint Petőfi idejében.

Dzsok 2013.05.12. 07:10:07

"Remélhetőleg ezt a megrendelést újabb követi, mert a Flirteket Budapest környékén nagyrészt kettesével csatolva kell járatni, és a legnagyobb forgalmú vonalakra így sem elég. A Stadler is, más gyártó is tud nagyvárosok környékére való (pl. emeletes) elővárosi vonatokat gyártani."

Dunaújváros - Pusztaszabolcs - Bp. viszonylaton reggelente jelenleg is járatnak hármat egyben, de úgysem elég csúcsidőszakban. :)
Valószínűleg az elővárosi csúcsforgalomban elférne néhány kétszintes emeletes, a jelenlegi Flirt-el szabadon összekapcsolható elővárosi vonat.

Így a kapacitásigényektől függően lehetne variálni a vonat összeállításokat:
-1db kétszintes + 1db kétszintes
-1db kétszintes + 1db egyszintes
-1db kétszintes
-1db egyszintes

Németh András 2013.05.12. 07:30:12

Ez a kocsi nagyon hasonlít azokra az elővárosi vonatokra amik már majd egy évtizede járnak a Bp-Újszász-Szolnoki vonalon. Ha nem készül sokkal kényelmesebbre akkor úgy fogják ezeket szidni az utasok hogy öröm lesz hallgatni, kényelmetlenek szűkek és nyáron megdöglesz a melegtől (habár a légkondi itt gondolom már alap, de az ülések nagyon hasonlítanak,nem hiszem hogy a kárpiton túl változtattak volna valamit, valamint a helykiosztás sem becsülhető fotó alapján)

OrangeOrder · http://orangeorder.blog.hu 2013.05.12. 08:36:55

Zseniális, hogy sokaknak ez se elég jó. Igazatok van, járjatok Bzmottal, bazmeg. Maradjon minden úgy, ahogy van, csináljátok meg ti. Okoskák.

M_R 2013.05.12. 08:45:49

Nagyon úgy tűnik hogy csak az ülés színe az új. Az asztalkák továbbra is a "semmire sem jó" kategória (pl. ha egy ember felrakja rá az átlagos méretű notebookját, akkor mellé már csak egy fél alma fér el...)
És alatta ott van az "egyen szemetesláda" úgy elhelyezve, hogy az ablak mellett ülők térdét folyamatosan nyomja - egy órás "kéjutazás" után alig bír az ember levánszorogni.

Magyarisztánban nem ismerik az ergonómiát. Tiszta szerencse hogy személyautót nem gyártanak, mert akkor a vezetőnek vagy a csomagtartón vagy a motorházon keresztül kéne bejutnia. A gázpedál meg a hátsó ülés mögött lenne...

M_R 2013.05.12. 08:47:52

@OrangeOrder: Hát vezzeg, nem gépészmérnök vagyok, de egy szombat délután egy rekesz sör mellet ennél különbet tervezek..

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2013.05.12. 10:14:59

@kristoof: A 3G IC egy régi kocsi újjáépítése, mely csak 140-nel tud menni, és az élettartama is viszonylag rövid.
Ez új és 200 km/h-s.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2013.05.12. 10:17:20

@hondamonda: A klíma nem megfelelően tervezett a ma közlekedő belföldi IC kocsikban. A tetőbe épített pluszklíma és a boka magasságában beömlő hideg együtt tényleg nagyon durva. A nemzetközi kocsikban "rendes" klíma van, az ablakpárkánynál fúj be, és sokkal elviselhetőbb akár egy németországi utazásnál is.

vonat blog · http://szazvasutat.blog.hu 2013.05.12. 10:19:14

@Németh András: Szerintem ez sokkal tágasabb, mint az elővárosi vonatok. Az ülések pedig szerintem ugyanazok, mint a 3G IC-ben, azok pedig kényelmesek.

Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn · http://darazskarcsi.blog.hu 2013.05.12. 13:15:01

Szép belülről, de Füred attól még időben nem került közelebb.

Németh András 2013.05.12. 21:43:14

@vonat blog: hát legyen igazad, én csak a fotókat meg egy videót láttam és az alapján túlságosan nagynak tűnt/tűnik a hasonlóság az elővárosi torzszülöttel számomra

7tom 2013.07.02. 14:13:21

@vonat blog: A vasút rendelt olyan IC- kocsit, ami 160-at tud, de kispórolták az első 10-ből a megfelelő fékeket, így csak 140 az engedélyezett, ha másfajtát rendeltek volna, akkor olyat építenek Dunakeszin, egyébként sincs 200-as pályánk, és egyhamar nem is lesz, de még a 160-as, pályákon is 120 az engedélyezett, kivéve az 1-es vonalat.