HTML

száz vasútat

1847.: Száz vasútat, ezeret! / Csináljatok! Csináljatok! / Hadd fussák be a világot, / Mint a testet az erek. /// Ezek a föld erei, / Bennök árad a müveltség, / Ezek által ömlenek szét / Az életnek nedvei. ///// 2012.: ????????

Friss topikok

  • Seventysix: @f.domino: Ezt lehet okosan, tisztességesen csinálni, meg lehet magyarosan. Sajnos zömmel az utó... (2014.11.02. 10:03) Rendszertelen megszüntetések
  • FrankyLon: Hasonlo rendszerbe gondolkodtam en is; -Keleti palyaudvar; megmaradna, elsosorban a nemzetkozi es... (2014.03.17. 20:14) Főpályaudvar, Budapest: Hol legyen?
  • rickyramirez: Ez az írás egy valós problémát vet fel, és magam is gondoltam már erre. Valóban: ezeket az üléseke... (2013.09.13. 17:45) A zöld műbőrülés titkai
  • nyelv-ész: Gondolom, a Volánnak kisebb kihívást jelent a 40 fokos kánikulában néhány működő légkondis buszt b... (2013.08.13. 13:34) Balatoni burjánzás
  • Karl Friedrich Drais der Freiherr von Sauerbronn: "Ami érdekes, hogy az eddigiekhez (a kelet-magyarországi 160-as pályákhoz) képest viszonylag szeré... (2013.07.29. 23:01) Uborkaszezon, Balaton (a 2013-as verzió)

Váci átok

2013.10.13. 11:08 vonat blog

Késik. Áll. Késik. Áll.

Már városi legenda szinten terjed, hogy valakit kirúgtak az állásából, mert soha nem tudott vonattal beérni időben a munkájába. Sok utasbosszantó vágányzár volt mostanában a vasúton, de ez a váci, ez kiverte a biztosítékot.

Vác és Göd között egy vágányon bonyolódik le Budapest legnagyobb elővárosi forgalma. Átépítik a váci állomást. Az első napok nem igazán sikerültek jól. A MÁV az utóbbi napokban meglepően nyitottan kommunikál. Először hírül adták, hogy gondolkoznak a megoldáson, majd azt, hogy megtalálták.

Az iho.hu azt írja:

(...) a kivitelező diktál. Nála az utasszempontok nem játszanak, így viszont jóval kényelmesebb a szomszédos vágánymezők bontása, a munkaszerelvény mozgatása és a felsővezeték-tartó oszlopok állítása. Talán majd eljön egy olyan világ is, ahol nem a logisztika határozza meg a tudatot.

Forrás: Immobilitási hét, in: iho.hu,2013.09.20.

A magyar vasút infrastruktúrája nagyon rossz állapotba került. Egyre több helyen indul (kénytelen indulni) felújítás, hogy legalább a múltbéli pályaállapotokat visszaállítsák. Kérdés, hogy a vasút átépítését tervező szakemberek 21. századi szemlélete biztosítható-e. Mert a fent idézett gondolatmenet szerint még nem. Nekik az volt a lényeg, hogy a felújítás a legegyszerűbb legyen, az utasok meg bírják ki valahogy ezt a kis időt. (Úgy két évet.)

Ne felejtsük el, hogy a felújítás elhúzódása miatt az egész nyári balatoni menetrend a főváros határában egy vágányon zajlott le, nem kevés késést okozva. Ne felejtsük el, hogy az esztergomi vonalat 2012-ben kezdték átépíteni, most nagyon nehézkes buszos pótlással kell az utasoknak megelégedni, és talán a jövő év folyamán sikerül a munkát befejezni. Építkezés tehát sok van, és ha jobb vasutat szeretnénk, folyamatos építkezésekre kell felkészülni. Csak közben nehogy elfogyjanak az utasok.

Vácon ez a veszély nem fenyeget, ott olyan sok az utas, hogy nem lehetett nem szolgáltatói szemlélettel dolgozni. Mert messze a fővárostól, a kiszolgáltatott alkalmi utas baja sokszor észrevétlen marad. Hányszor fordult elő, hogy a csatlakozó vonat utasai még látták a másik vonatot, amit az orruk előtt küldtek el. Hányszor fordult elő, hogy a vonat egyszercsak megállt, állt öt percig, tízig, húszig, és a vasutasok eltűntek, nem mertek szembenézni a kérdéseket feltevő utasokkal. Vácon a fővárosban dolgozó öntudatos tömeg miatt ezt nem lehetett észrevétlenül csinálni. A sajtó és a helyi politika is figyelt e témára.

Ez a váci eset akkor hasznos, ha fordulópont lehet. Igenis eleve utasközpontúan kell tervezni a felújítást. A lehető legnagyobb munkavégzési fegyelem, a hibák gyors kiszűrése elengedhetetlen. El kell magyarázni az utasoknak, mi miért történik. Bocsánatot kell kérni, ha nem jól sül el a dolog.Most úgy tűnik, a nyomás olyan nagy volt, hogy a vasút cégei összeszedték magukat. Megoldásokon töprengenek, javítják a tájékoztatást a helyszínen és a médiában is.

Az elvárás egyértelmű: partnernek, ügyfélnek kell tekinteni a szolgáltatás igénybe vevőjét. Szolgáltatott, ne kiszolgáltatott legyen. 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://szazvasutat.blog.hu/api/trackback/id/tr795563498

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.