Új nemzetközi gyorsvonat közlekedik december 14-től Brassó és Budapest között - mondta Tánczos Barna romániai szállításügyi államtitkár.
A Hargita nevet viselő új nemzetközi gyorsvonatot főleg azok számára állítják forgalomba, akik nem szeretnek éjszaka utazni, ezért nem szívesen veszik igénybe a Korona Expresst.
A Hargita szerelvényeit a MÁV biztosítja, azok légkondicionálással, büfékocsival ellátott szolgáltatást nyújtanak majd. (2008. november 19. hirado.hu)
Nemzetközi vonatról van szó, de valójában tekinthető ugyanúgy közszolgáltatásnak, mint egy Budapest - Zalaegerszeg vonat. Óriási a jelentősége ennek az összeköttetésnek: jó minőségű, versenyképes vasúti kapcsolatot hoz létre a magyar főváros és a Székelyföld között. Jó-jó, ma is lehet utazni a Corona nemzetközi gyorsvonattal, kisbuszokkal, nagybuszokkal, autóval. Egy korszerű vonat, légkondicionálással, étkezőkocsival (mert nyilván arról van szó, csak pontatlanul írták a cikkben) azért más az utazás. Már csak remélni merem, hogy ebben a vonatban megjelennek azok a korszerűsített MÁV-START kocsik (Gosa), amelyekben konnektor is található, azoknak, akik szeretnék útközben a laptopjukat használni.
Reméljük, egyszer ez a rémisztően hosszú menetidő is csökkenhet. A magyar szakaszon komolyabb pályakorszerűsítésre lenne szükség több szakaszon is, a 101-es számú vasútvonalat pedig villamosítani kellene.
Abszurd az is, milyen hosszan állnak még ezek a vonatok a határon, Nagyváradtól néhány kilométerre. Legegyszerűbben úgy lehet a menetidőn faragni, ha Románia is a schengeni övezet tagjává válik, és fölöslegessé válik a határállomáson való ácsorgás.